کد خبر: ۴۵۷۴۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی با اشاره به نقش تاثیرگذار روحانیت بر افکار عمومی گفت: روحانیون در اجرا و تحقق برنامه های بهداشتی مددرسان دامپزشکی هستند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی، «دکتر محمد اصغرزاده» صبح امروز در جمع مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در ادارات تابعه سازمان جهاد کشاورزی افزود: روحانیون استان بویژه ائمه جمعه و مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در اجرای برنامه های بهداشتی دامپزشکی بویژه در ایام عید سعید قربان و دهه اول محرم و ماه صفر در جهت دهی دام های نذری به سمت کشتارگاه همکاری و همراهی خوبی داشته اند که منجر به حفظ بهداشت عمومی و سلامت مردم شده است.

وی نقش دامپزشکی را در اتقای شاخص های بهداشتی حائز اهمیت ارزیابی کرد و بیان داشت: دامپزشکی در دو حوزه امنیت غذایی و حفظ سرمایه دامی ایفای نقش می کند.

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی این مجموعه را برنامه محور عنوان کرد و گفت: با برنامه ریزی در حوزه پیشگیری از شیوع بیماری ها به استان طی سالیان متمادی جلوگیری کرده ایم از این رو با هیچکس در مخاطرات بهداشتی تعارف نداریم.

اصغرزاده مجموعه دامپزشکی استان را منسجم توصیف کرد و ادامه داد: دامپزشکی علاوه بر وظایف قانونی که ذکر شد در حوزه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل جزو دستگاه های وظیفه مند و تاثیرگذار است.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام علی حیدری مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در دامپزشکی خراسان جنوبی ضمن خیر مقدم گفت: نظارت بر ذبح و صید شرعی در اولویت مباحث دفتر است.

وی با اشاره به فرمامین مقام معظم رهبری در خصوص ذبح شرعی افزود: کلیه کشتارگاه های استان دارای ناظر ذبح شرعی است و این نظارت ها در کشتارگاه های طیور به صورت شب تا صبح اجرا می شود.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در دامپزشکی استان خاطرنشان کرد: آموزش ذابحین به صورت فراگیر در سطح استان انجام شده است و در نظر داریم مباحث آموزشی را نیز به صورت مداوم و مستمر در دستور کار قرار دهیم.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
0
0
سلامت غذایی، سرمایه دامی و بیماریهای ژئونوز مثل هاری، تب کنگو و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که می توانند مستقیم انسان را بدون ارتباط با مواد غذایی مورد تهدید قرار دهند!


در ضمن طب ورزشی و سوارکاری، طب نظامی، طب دامهای زینتی و همراه، طب حیات وحش، آموزش علوم پایه پزشکی و پاتوبیولوژی و تحقیقات علوم بیومدیکال از دیگر جنبه های رشته استراتژیک دامپزشکی هستند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
0
0
با سلام و عرض ادب
مخصوصا در واردات گوشت از کشورهای دیگر واقعا آقایان علما مددرسان ما دامپزشکان هستند !!!!
نظر شما
ادامه