کد خبر: ۴۵۷۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر


معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با اقدامات انجام شده امسال هیچ کمبودی از نظر تولید گوشت مرغ و تخم مرغ در کشور وجود ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، «دکتر مرتضی رضایی» امروز سه شنبه در نشست هماهنگی بین استان های پرخطر از نظر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با بیان این که جمعیت موجود پرندگان کشور در بخش تخم گذار و مادر ۶۵ میلیون قطعه است، پیش بینی کرد ۸۰ هزار تن ماهانه تخم مرغ در کشور تولید شود.

وی بر نظارت و بازدید از واحدهای مرغ تخمگذار به ویژه در استان های پر خطر از نظر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تاکید کرد و اظهار داشت: برای مقابله با این بیماری تا کنون ۳۰ میلیون دز واکسن وارد کشور و ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه مرغ تخمگذار واکسینه شده اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۰ میلیون دز واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در راه است و برنامه ریزی برای واکسینه کردن پنج میلیون قطعه پرنده تخمگذار صورت گرفته و بیشترین توزیع واکسن در ۱۲ استان پرخطر انجام می شود.

رضایی، البرز، آذربایجان شرقی، قزوین، تهران، قم، مرکزی، اصفهان، فارس، خراسان رضوی، مازندارن، گیلان و گلستان را از استان های پرخطر به لحاظ بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان عنوان کرد و گفت: ۹۰ درصد تولید تخم مرغ کشور در این ۱۲ استان صورت می گیرد.

وی با بیان این که یک کارگروه مبارزه با این بیماری با حضور تمام ذینفعان از جمله اتحادیه میهن، اتحادیه مرغ گوشتی کشور، سازمان دامپزشکی و دفتر امور طیور معاونت امور تولیدات دامی تشکیل شده است، اذعان داشت: اجرای دوره های آموزشی و ترویجی، پیگیری تامین واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، بررسی وضعیت جوجه ریزی در استان های پر خطر کشور، مدیریت تراکم طیور در این استان ها و ارزیابی و نظارت بر دستورالعمل های صادره را از اقدامات این گروه به شمار می رود.

رضایی در عین حال کاهش کانون های بیماری، ارتقای سطح امنیت زیستی واحدها از طریق رفع نواقص، افزایش آگاهی بهره برداران، حمایت تشکل ها و مدیریت جوجه ریزی و تولید را از نتایج اجرای برنامه های ممیزی عنوان کرد.

وی در ادامه خواستار همکاری های عملیاتی و تعاملات بین بخشی در سطح استان ها برای پیشبرد برنامه ها در حوزه کنترل و مدیریت بیماری آنفلوانزا،ساماندهی واحدهای پرورش طیور غیر مجاز در کشور شد و گفت: سال گذشته بر اثر شیوع این بیماری در کشور ۲۵ میلیون قطعه مرغ تخمگذار از بین رفت و خسارات زیادی به واحدهای تولید وارد شد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از تدوین پیش نویس سند ملی جامع صنعت طیور کشور خبر داد و اظهار داشت: این سند با هدف ارایه یک راهبرد و ترسیم چشم انداز آینده صنعت پرورش طیور کشور از طریق شناسایی چالش ها، نقاط ضعف و نقاط قوت در این حوزه تدوین می شود.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
0
لطفا بعد ازاینکه واکسن وارد ایران شد دراین مورد صحبت کنید
نظر شما
ادامه