کد خبر: ۴۵۶۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

دبیرکل کانون سراسری انجمن‌های پرورش‌دهندگان مرغ تخمگذار ایران از افزایش عرضه تخم مرغ در کشور خبر داد و گفت: بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در دنیا و ایران آرام گرفته است و تا این لحظه تهدیدی برای تولید تخم مرغ به شمار نمی‌رود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اقتصادآنلاین،«دکتر فرزاد طلاکش» با بیان اینکه میزان عرضه روزانه تخم مرغ در کشور به 2 هزار و 700 تن رسیده است، اظهار کرد: عرضه تخم مرغ روند افزایشی به خود گرفته و در حال حاضر تولید هم تراز با میزان مصرف است.

وی مهمترین دلیل افزایش عرضه تخم مرغ توسط مرغداران را ترس آن‌ها از تکرار شیوع آنفلوآنزا و تلفات در فصل سرد همانند سال‌های گذشته دانست.

طلاکش ادامه داد: در سال‌های گذشته با تشدید شیوع آنفلوآنزا مرغداران خسارات زیادی دیدند و بیمه تنها 60 درصد خسارات آن‌ها را پس از یک سال پرداخت کرد. تکرار این اتفاق برای بسیاری از مرغداران دیگر قابل جبران نیست.

دبیرکل کانون سراسری انجمن‌های پرورش‌دهندگان مرغ تخمگذار ایران با تاکید بر اینکه رصد سایت‌های بین المللی بهداشت دام نشان از آرام گرفتن این بیماری در سطح جهانی و ایران در سالجاری دارد، گفت: امیدواریم این وضعیت تا پایان فصل سرد ادامه داشته باشد، چرا که صنعت مرغداری ایران دیگر توان تحمل خسارات جدید ندارد.

طلاکش در پایان به مرغدارن هشدار داد که وضعیت موجود می‌تواند تغییر کند و لازم است آن‌ها همواره با رعایت اصول قرنطینه‌ای و بهداشتی آماده مقابله با بیماری فوق حاد پرندگان باشند.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
0
0
این آقا تا دیروز می گفت که امسال بدتر از سال قبل است
سال 1395 مگه دنیا نا آرام بود
سال 1396 مگه دنیا ناآرام بود
امسال سازمان با برنامه ی دقیق و حرفه ای مدیریت کرد
خیال همه آرام با برنامه سازمان صنعت مرغ تخمگذار فعال و استوار خواهد بود
نظر شما
ادامه