کد خبر: ۴۵۶۶۶
تعداد نظرات: ۴۵ نظر
گفت‌وگوی حکیم مهر با «دکتر مراد مرادی گراوند» دامپزشک پیشکسوت:
وی افزود: دامپزشک حقوق خوب دریافت نمی‌کند و جایگاه اجتماعی و بها ندارد. این مسأله تبدیل به آفت دامپزشکی شده است. بچه‌های الان حقوق یک و نیم میلیون تومانی می گیرند. این پول است؟!
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: تنها دامپزشک عمومی است که بدون داشتن تخصص میکروب شناسی، عضو انجمن میکروب‌شناسی ایران است. «دکتر مراد مرادی گراوند» در سال ۵۴ در رشته حقوق دانشگاه ملی قبول شدم و از آنجا که معدل و رتبه بالایی داشت، حتی پزشکی هم می‌توانست بخواند، اما انتخابش رشته دامپزشکی بود. تالیفات و جزوات بسیاری در این حوزه از خود خلق کرد که یکی از اصلی‌ترین آنها ارائه طرح ساماندهی واکسیناسیون شاربن لپتوسپیروز و پاستورلوز بود. گلایه‌های زیادی از نامهربانی‌ها می‌کند و امیدوار است که جوانان آن را بخوانند تا تجربیاتش را سرلوحه کار خود قرار دهند. کمی هم دلخور است از اینکه چرا با وجود بیماری، رئیس سازمان دامپزشکی احوالی از او نمی‌گیرد.

حکیم مهر: آقای دکتر، متولد کجا هستید؟

من عشایر هستم و در شهرستان الیگودرز لرستان به دنیا آمدم.

حکیم مهر: دوران کودکی شما چگونه گذشت؟

پدرم مالک بود. من در لرستان در فصل بهار، زیر سیاه‌چادر و در کنار احشام به دنیا آمدم. در زین بزرگ شدم و قنداق و تفنگ در بغل، خوابیدم. آن زمان مدرسه نداشتیم. صبح‌ها یک ساعت در برف و باران راه می‌رفتیم تا به ایستگاه راه‌آهن بیشه پوران برسیم. آنجا درس می‌خواندیم و شب دوباره برمی‌گشتیم. تا کلاس یازدهم را در شهرستان درود خواندم و دیپلم را در شهر اراک گرفتم. من دومین دیپلمه تمام آن بخش هستم، چون آن زمان کسی درس نمی خواند.

حکیم مهر: چه شد که به دامپزشکی علاقه‌مند شدید؟

از ابتدا علاقه داشتم. تا ۱۲ پشت ما که شجره‌نامه آن نیز موجود است، همه دامدار بودند و یکی از بزرگترین گله‌های منطقه برای ما بود. به طوری که فقط نزدیک به ۶۰ راس اسب و قاطر داشتیم. به دام علاقه داشتم، به این رشته آمدم و خیلی هم در آن موفق بودم و درآمد خوبی داشتم.

حکیم مهر: بعد از دیپلم چه کردید؟

در سال ۵۴ در رشته حقوق دانشگاه ملی قبول شدم و از آنجا که معدل و رتبه بالایی داشتم، حتی پزشکی هم می‌توانستم بخوانم. اما تمام انتخاب‌هایم رشته دامپزشکی بود.

حکیم مهر: در نهایت کجا پذیرفته شدید؟

دانشگاه شیراز را هم قبول شده بودم اما در نهایت تهران را پسندیدم و دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران را انتخاب کردم. دکترا را در همین جا گرفتم.

حکیم مهر: پس درس‌خوان بودید؟

بله. در تمام دوران تحصیل شاگرد اول بودم و با معدل ۱۹.۵ دیپلم گرفتم.

حکیم مهر: با آن شرایط تحصیل، سخت نبود؟

چون علاقه‌ داشتم. فرزندان من هم رتبه سوم و رتبه پنجم کنکور شدند و یکی از آنها در حال حاضر استاد دانشگاه کمبریج است. در کل خانواده ما با استعداد هستند. همین هوش بالا باعث شد که من زمانی که با وزیر جهاد کشاورزی کار می‌کردم، زیر بار ادامه همکاری نروم. اگر نه الان حداقل معاون ایشان بودم. موجودات باهوش به کسی باج نمی‌دهند.

حکیم مهر: ورودی چه سالی هستید؟

سال ۱۳۵۴.

حکیم مهر: آن زمان فضای دانشگاه چطور بود؟

فضا خیلی ضد تحصیل و ضد علم بود. برخی افراد که با معدل ۱۰ فارغ‌التحصیل شده بودند، تبدیل به استاد دانشگاه شدند و امثال بنده که شاگرد ممتاز بودیم، به طویله رفتیم! من استعداد تحقیق کردن داشتم و خیلی می‌توانستم در این زمینه کار کنم.

حکیم مهر: چرا فضا به این شکل بود؟

چون به وضعیت ظاهری ما ایراد می‌گرفتند و می‌گفتند که چرا در برخی نهادها مثل انجمن اسلامی عضو نیستید! من کسی بودم که می‌دانستم مملکت برای رشد کردن نیاز به انسان‌های باسواد دارد. کسی که دکترا می‌گیرد و نمی‌تواند کمبود ویتامین D گوساله را  تشخیص دهد، چطور می‌خواهد به دانشجو تدریس کند؟

حکیم مهر: چه سالی فارغ‌التحصیل شدید؟

پاییز ۶۱ فارغ‌التحصیل شدم و پایان نامه را هم با درجه ممتاز پاس کردم. پایان‌نامه آن قدر خوب بود که همچنان روی سایت موجود است.

حکیم مهر: بعد از آن چه کردید؟

به خدمت سربازی رفتم و آنجا هم شاگرد اول شدم. پرسیدند که کجا می‌خواهی بروی و چون همسرم اهل اصفهان بودند، این شهر را انتخاب کردم.

حکیم مهر: کی ازدواج کرده بودید؟

سال چهارم دانشگاه که بودم، ازدواج کردم. به اصفهان رفتم و یک روز بعد از رسیدن به این شهر، سر کار بودم. چون کار می‌کردم. از سال پنجم ویزیت می‌کردم.

حکیم مهر:‌ چرا دیگر ادامه تحصیل ندادید؟

سال ۶۵ در رشته میکروب‌شناسی دانشکده بهداشت قبول شدم اما مرا در مصاحبه رد کردند. همین آقایان که مرا با معدل الف رد کردند با معدل جیم فارغ‌التحصیل شده بودند. من هم تحصیل را رها کردم و به دنبال کار رفتم. اما اصفهان را از مرغداری تا گاوداری قبضه کرده بودم و خیلی خوب پول در می‌آوردم، به طوری که پزشکان متخصص حسرت زندگی من را می‌خوردند.

حکیم مهر: یعنی با کار درمان؟

بله. صبح‌ها به اداره می‌رفتم و عصرها کار می‌کردم.

حکیم مهر: پس استخدام سازمان دامپزشکی هم شدید؟

بله. اما حق مطب نمی‌گرفتم و به شکل جدی و فشرده کار خصوصی انجام می‌دادم.

حکیم مهر: چه شد که به تهران آمدید؟

هر دو پسر من برای تحصیل به تهران آمدند و دخترم هم تهران بود. همسرم که شغل فرهنگی داشت، استعفا داد و گفت که می‌خواهد کنار فرزندان باشد. من هم تقاضای انتقال به تهران کردم و با اینکه ۴۹ نفر جلوی من بودند، اما موافقت کردند که به تهران بیایم. به اینجا که آمدیم چند انسان مثبت مانند دکتر دستور، دکتر نوروزی، دکتر مشکات، دکتر بابایی و ... باعث شدند که من کارهای تحقیقاتی انجام دهم. درواقع تنها دامپزشک عمومی هستم که با اینکه تخصص میکروب شناسی ندارم، عضو انجمن میکروب‌شناسی ایران هستم.

سال‌های ۹۵ و ۹۶ مدیریت سازمان اهمیت زیادی به نیروها نمی‌داد و از این لحاظ سالهای ۹۵ و ۹۶ بد ترین سالهای مناسب کاری برای من بودند. انسان با شنیدن یک خداقوت انرژی مضاعف می‌گیرد، علی‌الخصوص من که اصلا به فکر پول نبودم. چون وضعیت مالی خوبی داشتم نه به دنبال ماموریت بودم و نه اضافه‌کار. فقط به فکر خدمت و ایجاد تحولات بودم.

حکیم مهر:‌ آیا توانستید منشاء تحولی باشید؟

امروز هیچ‌کس نمی‌داند واکسن شاربن را که قبلا ۷۰ میلیون دوز تزریق می‌کردیم، چه کسی آن را به ۲۰ میلیون دوز رسانده است؟ هیچ‌کس نمی‌داند که می‌خواستند واکسن بیماری تب شالیزار را سراسری کنند و چه کسی آن را قطع کرد؟ من آن را قطع کردم و خدا می‌داند که چقدر جلوی وزارت بهداشتی‌ها ایستادم. هیچ‌کس نمی‌داند که واکسن پاستورلوز را که برای گاو بود، من برای گوسفند مصرف کردم و جواب داد و الان هم آن را مصرف می‌کنند.

حکیم مهر:‌ چه زمانی بازنشسته شدید؟

نوروز امسال.

حکیم مهر:‌ در این سال‌ها مهمترین مشکل دامپزشکی را چه چیزی دیدید؟

مهمترین مشکل دامپزشکی بی‌انگیزگی است.

علت این بی‌انگیزگی چیست؟

شما اگر یک پارچه را به قیمت ۱۰ هزار تومان بخرید، ممکن است با آن میز را تمیز کنید. اما اگر ۱۰۰ هزار تومان برای آن هزینه کنید، این کار را انجام نمی‌دهید. دامپزشک حقوق خوب دریافت نمی‌کند و جایگاه اجتماعی و بها ندارد. این مساله تبدیل به آفت دامپزشکی شده است. بچه‌های الان حقوق یک و نیم میلیون تومانی می گیرند. این پول است؟!

به دکتر رفیعی گفتم که اگر من به جای شما بودم کلید سازمان را به وزیر تحویل می‌دادم و سوال می‌کردم که آیا ریاست بر سازمانی که دامپزشک ۳۵ سال سابقه آن ۵ میلیون تومان حقوق می‌گیرد، افتخاری دارد؟ من آن زمان که اصفهان بودم اگر حقوق یک میلیون تومانی از اداره می‌گرفتم، در عوض ۵ تومان خارج از اداره درآمد داشتم. زمانی که به سازمان آمدم دیدم که چه افتضاح و دست و پا بستگی حکمفرماست.

دامپزشکان برای کار کردن انگیزه ندارند. زندگی آنها تامین نیست و ۲ حالت برای آنها پیش می‌آید. اگر در موققیت قرار گیرند دزدی می‌کنند که خب مواردی از آن بوده است. یا در بهترین حالت کار نمی‌کنند. من کسی را به عنوان دستیار آوردم که او را راه بیندازم. به من گفت شما سیر بودید که این مطالب را خواندید. من گرسنه‌ام و چرا باید بنشینم اینها را بخوانم؟ به دنبال کار و کاسبی دیگری می‌روم. برخی از مدیران سازمان دامپزشکی انسان‌های [...] هستند. مدیر کل می‌شود و فکر می‌کند چه کسی است. بساطی برای خود راه می‌اندازد.

من ۱۳ سال در فیلد باکتریایی کار کردم اما نه گروهی به من دادند و نه درجه‌ای. گروه پایه من زمانی که بازنشست شدم از آنهایی که هم ردیف من بودند و یک مقاله هم ننوشته بودند، ۲ گروه کمتر بود. سازمان هیات علمی ندارد که افراد را ارزیابی کند.

حکیم مهر:‌ آقای دکتر از بیماری خود برایمان بگویید.

بازنشست که شدم، حالم خوب بود. یک روز مبتلا به دل درد شدم و به پزشک مراجعه کردم. سونوگرافی انجام دادم و نتیجه آن این بود که یکی از کلیه‌هایم بزرگ شده است. نهم اردیبهشت ماه جراحی و کلیه یک کیلو و ۷۰۰ گرمی را خارج کردم. الان دارو مصرف می‌کنم و به مدت یک سال باید دارودرمانی کنم. متاسفانه در بستر بیماری هستم، اگر نه قرارداد همکاری با چند گاوداری دیگر هم نوشته بودم.

حکیم مهر:‌ امیدواریم که هرچه زودتر سلامتی خود را به دست آورید.

 
 
انتشار یافته: ۴۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۰
ناشناس
|
France
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
0
2
دورود و سلام و خسته نباشید خدمت دکتر مرادی عزیز،متاسفانه قدر ایشان رو ندونستند و با ایشون به خوبی رفتار نشد و در بحث بی انگیزگی چه خوب مطلب رو گفتند
ناشناس
|
France
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
0
0
با آرزوی بهبودی طول عمر برای دکتر مرادی عزیز.جناب حکیم مهر جایی که دکتر گفته مدیران سازمان دامپزشکی آدمهای چیپ هستند سزاوار بود آن را نمینوشتید.ایشان شاید دلخور هستند ولی چنین منظوری نداشتن.
وت
|
France
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
0
0
دکتر مرادی عزیز درود بر شما
الحق و الانصاف اغلب مدیران کل دامپزشکی ........... هستند ، خوب مطلبو بیان کردید..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
0
0
درود بر شما.حق مطلب را کلا ادا کردید بخصوص آن مورد ....... را که فرمودید درد دل اکثر دامپزشکان است ......................
انشاله در زندگی موفق باشید
میرزاآقا
|
Canada
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
0
0
دکتر مرادی یک انسان‌به تمام معناست. چند سال قبل در بیماری لیپتوسپیروز که دام های ما در شهریار درگیر شده بودند از کل دامپزشکی فقط ایشون به ما کمک کردند.
حالا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
0
0
با سلام و ادب
خداوکیی مرد مثه آقای دکتر مرادی گراوند ندیدم.
دست بوسیم استاد.
امیدوارم حالتون خوب خوب شه و سالم و سلامت باشین که مایه ی افتخارین.
ناشناس
|
Germany
|
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
0
0
خوب توصیفی کردن از مدیران دولتی ..........
دامپزشکی احسن برشماوبا آرزوی سلامتی کامل شما
علمداري
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
0
1
دوست عزيز و استاد بزرگوار ارزوي سلامتي و بهبود سريع شما را دارم .
نیک مرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
0
1
درود بر شما آقای دکتر مرادی عزیز
افتخار داشتم که خوشه چین خرمن دانش شما باشم.
متاسفم برای سازمانی که ابدا قدر و منزلت نیروهای کار آزموده و خبره و مجربی چون شما را ندانست.اگر مدیران سازمان دامپزشکی از جنس و مرام شما بودند سازمان تا این درجه نا به سامان نبود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
0
1
در کل ایشان همیشه شاگرد اول بودند حتی در سربازی....متنها را کامل و بادقت بشتر بنویسید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
1
0
درود بر شرافت ت مرد که بدون هیچ ترس و سیاست بازی حرف دل خیلی ها را زدی کاش ده نفر مثل شما بودند تا شاید این دامپزشکی به جایی می رسید.
مرادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
0
1
با تشکر از نشریه وزینه حکیم مهر مهر دونکته اشتباه رخ داده که تقاضا دارم در جهت رفع سوء تفاهم چاپ فرمایند:
۱. بنده عرض کردم برخی مدیران نالایق هستند والا بیشتر مدیران از عزیزان من و طرف محبت متقابلیم.
۲. سالهای ۹۵ و ۹۶ بد ترین سالهای مناسب کاری برای من بودند
باتشک
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
1
0
دکتر مرادی انسانی دلسوز ومتعهد بود کمالات ایشان زیاد از جمله سواد وهوش سر شار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
0
0
خیلی عالی بود. ایشالا هرچه زودتر سلامتی کامل را بدست بیارین.
دکتر بارانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
0
0
استاد معظم جناب اقای دکتر مرادی عزیز ضمن آرزوی سلامتی و شادکامی
درد دل های جنابعالی کاملا بجا بوده امیدوارم گوش شنوا باشد .
حضور چهره های علمی، دلسوز ، صادق و پرتوان مانند جنابعالی برای جامعه دامپزشکی کشور امری محرز و مسلم است
سلامتی ، تندرستی و ادامه خدمات جنابعالی به جامعه علمی کشور از خداوند متعال خواستارم .
نوشین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
0
0
با تشکر از زحمات بی دریغ شما در زمینه ی دامپزشکی و با آرزوی بهبودی و سلامتی روزافزون برای شما آقای دکتر دوست داشتنی
دکتر طرق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
0
0
با سلام و عرض ارادت
برادرگرامی ، جناب آقای دکتر مرادی عزیز انشالله به فضل خداوند هرچه زودتر رفع کسالت گردد.خوبی و بزرگمنشی جای دوری نمیرود. مطمئن باشید.اجرتان محفوظ است وکمترین نتیجه آن همان فرزندان نیکی است که دارید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
0
0
با سلام و عرض ادب، دکتر مرادی مثل همیشه رک ،بی پرده و با جرات مسائل رو بیان کردند، ان شاء الله هر چه سریعتر رفع کسالت بشه. دکتر جان تو قلب خیلی ها جا داری و این جایگاه از تمامی جایگاههای آقایان بالاتر هست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
0
0
خیلی باحالی دکتر، ایول
دکتر رسولی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
0
0
برای دوست و همکار عزیزم آرزوی سلامتی دارم.
ابراهیم ملایمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
0
0
از خداوند متعال شفای عاجل جنابعالی را مسئلت می نمایم.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
0
0
درود به غیرت دکتر برای ما یه سمینار دادن عالی بودن .دقیق حال روز این روزهای دامپزشکی رو بدون رد دربایسی گفتن .دامپزشکان حقوق ندارن ندارن ندارن ندارن ندارن هزار بار
محمد عبدالحسیت زادم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
0
0
ممنون از نشریه حکیم مهر که با مصاحبه با پیش کسوتان این حرفه مارا از حال همکاران قدیمی با خبر میکنند. دکتر مرادی انسان با کمال ودانشمندی در این حرفه بودند و ادارات دامپزشکی سراسر کشور مدیون خدمات ایشان هستند. خداوند سلامتی و طول عمر به ایشان عطا کند.
مسعود گنج پور
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
0
0
درود بر شرفتان آقای دکتر .خداوند امثال شما را در این مملکت قحط الرجال زیاد کند .
دکتر صادقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
0
0
ارزوی سلامتی کامل برای دوست و همکار و استاد نازنینم.مردی که قلبی به زلالی اب دریا دارد.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
0
0
جالبه با اینکه به وضوح به خاک سیاه نشستن دامپزشکی و فارغ التحصیلان امروزه آن در قیاس با گذشته کاملا مشهود است هنوز یک عده در مورد الحاق به وزارت بهداشت مانع تراشی میکنند و بهانه تبدیل شدن به زیر دست پزشک شدن می آورند. چشمانتان را باز کنید چیزی از دامپزشکی باقی نمانده. واقعا که خجالت آور است.
دکتر محمد هاشمی اصفهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
0
0
زمانیکه در اداره دامپزشکی اصفهان با مرحوم دکتر فرهنگ همکار بودند خدمتشان رسیدم ایشان را فردی با اخلاق ودارای سعه صدر وبا انگیره یافتم به کرات سوالات واشکالات علمی خود را از ایشان می پرسیدم حتی یک بار اجازه دادند در یکی از گاوداری ها هنگام ویزیت ایشان حاضر شوم وبهره ببرم امیدوارم هر چه زودتر سلامتی کامل خود را با عنایت الهی در یابند
دکتر مهرداد ملایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
0
0
ما دامپزشکان اگر خودمان را باور داشته باشیم از همه رشته های علوم زیستی مهمتر خواهیم بود.فقط همینو بگم که مدرک عمومی ما تقریبا برابری میکنه با مدرک تخصص اطفال.پزشک که کاری نمیکنه بیمارش میاد میگه چکارشه اما این دامپزشکه که باید بیماری یک حیوون بی زبون رو تشخیص بده.
مسعود صبوری
|
Canada
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
0
0
همکار گرامی. ازخداوند سبحان برایتان سلامتی مسئلت مینمایم .
نیکو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
0
1
درود بر شما دکتر عزیز، منم خودم ورودی سال ۸۶ هستم و از اون دسته دانشجوهایی بودم که علاقمند به تحقیق بودم و برای پایان نامه خودم دو طرح مهم در نظر داشتم که میتونست دنیارو تکون بده...ولی افسوس که بخاطر مشکلات این چنینی تمام ذوق و استعدادم کور شد، الان تو وضعیت مسئول فنی با حقوق ناچیز موندم و دیگه انگیزه ای برای ادامه تحصیل و تخصص ندارم...
وحید عطارد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
0
0
درود بر دکتر مردای عزیز : عزیزم از هرچه بگذری سخن دوست خوشتر است : دیدار اشنا نفس روح پرور است .... ارزوی سلامتی عاجل دارم ... مراد جان عزیزم نه گوش شنوایی هست و نه کسی در بند این حرفها . اصلا موضوع درست کردن و پیشرفت نیست . فقط پست ....
دکتر سبحانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
0
0
سابقه نسبتا طولانی و جایگاه اداری سابق در سازمان دامپزشکی کشور و ارتباط مستقیم با بسیاری از دامپزشکان بخش دولتی بدلیل اعزام ایشان به کشورهای مختلف برای نظارت بهداشتی گوشت،موجب آشنایی نسبی من با با اکثریت دامپزشکان فعال در سازمان دامپزشکی کشور گردیده است و در این میان دکتر مراد مرادی از جمله دامپزشکان پرتلاش،ارزشمند،متخصص،صادق،بی ریا،خدوم و بااخلاق استکه براستی سازمان دامپزشکی کشور به وجود چنین افرادی باید به خود ببالد!
برای دکتر مرادی عزیز بهترینها و سلامتی کامل و عاجل را از خداوند متعال آرزومندم.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
0
1
جناب آقای دکتر مرادی آرزوی سلامتی و تندرستی شما رو دارم
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
0
0
اگه بیشتر کشورها برای بازرسی گوشت رفتن پس،چرا خیلی از سازمان گله دارن.(خود ....... فرمایش کردن)
ناشناس
|
Iraq
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
0
سلام ، با آرزوی تندرستی برای دکتر مرادی،بله دوستان ،گاها مدیرانی تو سیستم داریم که ... هستند و مدیریت ........ هم براشون زیاده ، ولی این سیستم مدیران و دلسوزان لایق هم دارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
0
ایشان در ۳ه سال خدمت سفر بازرسی و خرید گوشت نرفته اند یک سفر مغولستان و یک سفر اکراین برای ارزیابی میدانی وصعیت دام این کشور ها و راه اندازی واردات گوشت به این دو کشور درجه ۳ با در خواست مدیران سازمان اعزام شده اند. خوب است در خواندن متن و صحبت ها دقت کنیم.
ناشناس
|
France
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
1
در کامنت دکتر سبحانی نوشته بدلیل اعزام ایشان به کشورهای مختلف جهت نظارت بهداشتی گوشتهای وارداتی. خودشون هم گفتن بیشتر کشورهای دنیا را رفتن. البته ادیتور محترم حکیم مهر نام دکتر سبحانی رااز کامنت من حذف کردن و موجب سو برداشت شما شده.به هر حال سفر گوشت هم سفر بسیارسخت ماموریت سنگینی برای همکاران محسوب میشود و جرم نیست .خدمت است.
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
0
0
عموما دراسازمان دامپزشکی اگر طلبکار باشی موفقیتی.
ادریس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
0
0
با سلام
من تا به حال حتی اسم این شخصیت بزرگوار رو هم نشنیدم ولی چقدر ساده و صادقانه سوالها رو جواب دادن خوش بحال کسانی که با این عزیز همکار بودن و از وجودش بهرمند گشتن دعا میکنم هر چه سریعتر حالتون خوب بشه آمین
اشکان مرادی گراوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
0
1
با سلام صد درود
امیدوارم عموی گرامی هر کجا که هستی موفق و سلامت باشی . منم برادرزاده ت هستم شنیدم که کسالت پیدا کردی . با اینکه هرگز شما را ندیدم ولی همیشه بعنوان کسیکه الگو زندگیم بودی دوست داشتم ببینمتون ولی دست تقدیر این خواسته رو تا الان از من گرفته دوست دارم بیایی از منطقه دیدن کنی بعنوان یک انسان موفق و بزرگ شایدم اومدم دیدنتون.
به امید دیدار....
رضا نقدی گراوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
0
0
سلام امیدوارم سلامت باشی و کسالتتون هم هر چه زودتر خوب شود.
من آقا رضا فرزند مرحوم موسی هستم . موقع کشاورزی میرمراد داشتیم که سوار قاطر موله میومدی داخل کشاورزی واز من میخواستی که چای دست تو را میخواستم یاد اون روزها بخیر چند روز مادرم هم به رحمت خدا رفت جای شما فقط خالی بود.
نادی گراوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
0
0
سلام دکتر جان؟ خوبی؛ امیدوارم کسالتت برطرف بشه وبیایی وبه اقوام سر بزنی .
f
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
0
0
سلام و دورود به اقای دکتر
اقای دکترمن برادرزاده تونم لطفا بهم ایمیل بزنیدخیلی دنبالتون گشتم تاپیداتون کردم
banu.ariai@gmail.com
مسعود گراوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
0
2
با سلام خدمت شما دایی عزیز منم خواهر زاده شما خواهرت چشم انتظار دیدن شماست دیدن اقوام از لحاظ دینی هم از لحاظ انسانی واجبه
احسان همتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
0
1
خواهرت زیبا مرادی .سلام و خسته نباشید به برادر بزرگوار اقای دکتر مراد مرادی گراوند که با تمام سختیهای زندگی مقابله کرده و باعث سربلندی خانواده و ایران گردیده ای انشالله همیشه خودت و خانواده ات سربلند باشید و سال خوبی داشته باشین .
نظر شما
ادامه