کد خبر: ۴۵۵۸۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: گاوداران این استان به علت رایگان نبودن واکسن تب برفکی، استقبال خوبی از طرح مایه کوبی علیه این بیماری نداشتند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر حسن قاسمی فرد» اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده باید حدود 60 هزار راس دام سنگین استان علیه بیماری تب برفکی مایه کوبی می شد اما تنها 72 درصد از این جمعیت دامی زیر پوشش طرح قرار گرفت.

وی افزود: امسال، برای نخستین بار، واکسن تب برفکی به صورت بهادار در اختیار گاوداران قرار گرفت و این وضعیت، سبب کاهش رغبت دامداران شد.

قاسمی فرد تصریح کرد: دولت، تامین نیمی از بهای واکسن تب برفکی را تقبل کرده بود و گاوداران تنها 15 هزار ریال بابت هر دوز از این واکسن پرداخت می کردند.

وی گفت: در وضعیت مناسب و برای رسیدن به ایمنی سلامت و جلوگیری از ابتلا به بیماری تب برفکی دست کم باید 85 درصد از جمعیت دام زیر پوشش طرح های مایه کوبی قرار گیرد اما در این استان تنها 72 درصد از اهداف محقق شده است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی در باره مایه کوبی دام عشایر اظهار داشت: دام این تولیدکنندگان هم پیش از خروج از استان به صورت رایگان علیه تب برفکی مایه کوبی شدند.

در خراسان شمالی 2 میلیون و 200 هزار راس دام سبک و 70 هزار راس دام سنگین نگهداری و پرورش داده می شود.

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
0
0
وقتی گاو 14 میلیوتی به بالاشون به خاطر فرهنگ بد نهادینه شده که همیشه واکسن و واکسیناسیون مفته به خاطر نپرداختن حداکثر ده هزارتومان دچار بیماری شد ارزش کار دامپزشکی میاد دستشون
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
0
0
اخه واکسن روغنی هندی بهادار که دو ماه دیگه ایمنی میدهد برای مشکل امروز دامدار فایده ای ندارد . چرا واکسن ایرانی رایگان را در سردخانه ها نگه داشته اید و هندی رایگان میزنید چرا چندی پیس همین واکسن پولی بود و الان رایگان شده . چه پشت پرده ای در این کار وجود دارد ...........
چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
0
0
خدایی واکسن تاریخ گذشته رازی هم بهتر جواب میده ماشالله انبارها هم که میگین پره مشکلی نیست بدین واکسنارو تا ماهم مثل دامها نمردیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
0
0
این وزارت تولیدی حهادکشاورزی است که همه چیز را در سود و منفعت می بیند هم زمان دست موسسه رازی و سازمان دامپزشکی را بسته است و گرنه دل مسئولان محترم سازمان هم از اینکه نمی توانند پوشش کامل بدهند خون است!

کاهش شدید تعداد دام های سبک و سنگین روستایی کشور در دوران وزارت جهادکشاورزی بسیار دردناک و فاجعه بار است!

یک زمانی هر روستا که می رفتی مملو از گاو و گوسفند بود!

ولی الان وضع طوری به اصطلاح نوستالژیک شده است که به خصوص پیرامون کلان شهرها اکثرا از سکنه خالی شده و دیگر خبری از دام سنتی نیست؟؟!

صورت مسئله به کلی در حال پاک شدن است و خیال وزارت جهادکشاورزی هم راحت!

این وزارت نمی تواند سازمان حکومتی و سلامت محور دامپزشکی را درک کند که هیچ،
نمی تواند حتی منافع دامداران و مرغداران و حتی باغداران و صیفی کاران را تامین کند.

به طوری که کشور هر سال با یک بحران در زمینه میوه و صیفی جات رویرو می شود!

یک سال گوجه آنقدر ارزان است که کشاورز نگون بخت آن را دور بریزد به صرفه تر است
و سال دیگر آن قدر گران می شود که صدای مردم و مسئولین به آسمان است!

آن تفکر جهاد سازندگی و مردمی اوایل انقلاب اسلامی
که جهادی ها با جان و دل و بدون هیچ چشمداشتی برای مردم شب و روز نداشتند متاسفانه فقط اسمی از آن در وزارت جهادکشاورزی باقی مانده است!
نظر شما
ادامه