کد خبر: ۴۵۵۶۹
تعداد نظرات: ۴ نظر

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: موضوع برند حلال تبدیل به گوشت قربانی شده است و مسئولیت آن میان وزارتخانه های صنعت و کشاورزی و سازمان استاندارد جابجا می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «آیت الله سیدرضا تقوی» نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در نشست خبری در این وزارتخانه اظهار کرد: هر نوع کالا و فرآورده ای که ضوابط شرع اسلام درباره آن رعایت شود، محصول حلال نام دارد.

وی افزود: این روزه غذایی حلال در دنیا میان افراد غیر مسلمان نیز تقاضای زیادی پیدا کرده است و آنها این طور بیان میکنند این نوع غذا از لحاظ کیفیت و سلامت وضعیت بهتری دارد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد:چه ما بخواهیم یا نخواهیم یا آنها (کشورهای غیر مسلمان) بخواهند یا نخواهند با خرید کالاهای حلال در کشور های غیر مسلمان نوعی تبلیغ غیر مستقیم و عملی برای اسلام انجام می شود.

وی تصریح کرد: گردش مالی محصولات حلال در دنیا ۴ هزار میلیارد دلار است که سهم ایران از این بازار بزرگ یک درصد یا کمتر از آن است  و باید ایران نیز سهم بیشتری از این بازار داشته باشد.

آیت الله تقوی گفت: ظرفیت عرضه محصولات حلال در ایران بسیار بیشتر این ارقام است که با برگزاری نمایشگاه های حلال در سراسر جهان می توان از این ظرفیت موجود استفاده کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اهمیت خودکفایی در کالاهای اساسی مانند گندم گفت: تمام کشور ها سعی میکنند حتی با پرداخت یارانه های فراوان در تولید کالاهای اساسی و مهمی مانند گندم خودکفا باشند زیرا دیگر کشور های ممکن است در شرایط خاص یا توقف کردن صادرات خود مشکلاتی برای تامین امنیت غذایی آن کشور ایجاد کنند.

 نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی به خوبی توانسته است در چند سال گذشته در تولید گندم به خودکفایی دست یابد که این دست آورد بزرگی به حساب می آید؛ در صورتی که این وزارتخانه تنها ۲۴ ساعت دست از کار بکشد مشاهده خواهید کرد که چه اتفاقی خواهد افتاد و صف های طولانی پشت فروشگاه ها ایجاد می شود.

آیت الله تقوی درباره شرایط حلیت ژلاتین دامی وارداتی گفت: وزارت بهداشت و گمرک در  زمان واردات این محصول تنها به استاندارد و سالم بودن این محصول توجه می کنند که این امر مشکلاتی ایجاد می کند.

وی افزود: موضوع برند حلال تبدیل به گوشت قربانی شده است و مسئولیت آن میان وزارتخانه های صنعت و کشاورزی و سازمان استاندارد جابجا می شود.



انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
0
0
آره کارمندهای جهاد کشاورزی از بس زحمت کشیدن و حقوق کم گرفتن تبدیل به پوست و استخوان شده اند.جهاد که کارمنداش از صبح تا ظهر فقط نشستن پشت میز.همه کارها راهم دادن به شرکتهای ممیزی.
ناشناس
|
France
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
0
0
این هم از عجایب روزگار است که مردم جهت دریافت غذای خود که رایگان هم است منت هم می کشند
کارمند وزارت جهاد(سازمان دامپزشکی)
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
0
0
به عنوان حاکمیت و دستگاه اجرایی غلط بکنیم که حتی چند ساعت دست از کار بکشیم. وظیفه ی ما خدمت به کشور و مردم است و از این بابت هیچ منتی به سر کسی نداریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
0
0
همه دوستان وزارت فقط منافع خودشان را تامین می کنن سری به شرکت پشتیبانی بزنید و سایر شرکتهای وابسته ....
نظر شما
ادامه