کد خبر: ۴۵۵۳۳
تعداد نظرات: ۳ نظر



مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی در شهرستان بینالود اظهار داشت: علیرغم گستردگی وظایف در دامپزشکی در طرقبه و شاندیز هنوز ساختمان اداری نداریم!

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «دکتر احمد شریعتی» که در حضور فرماندار شهرستان بینالود و در گردهمایی روسای شبکه های دامپزشکی استان خراسان رضوی سخن می‌گفت با اعلام این مطلب افزود: بیماری های مشترک بین انسان و حیوان در حوزه دامپزشکی کنترل می شود تا سلامت عمومی جامعه تضمین شود و برای انجام این مهم نیازمند اعتبارات و تجهیزات مناسب هستیم.

وی با برشمردن بخشی از شرح وظایف دامپزشکی عنوان داشت: در زمینه کنترل سلامت فرآورده های خام دامی مورد استفاده زائران و مجاوران آستان نورباران رضوی، تامین امنیت غذایی ایشان از جمله وظایف دامپزشکی است که با تمام گستردگی ها و نیز کمبود نیرو و تجهیزات به نحو مطلوبی در حال انجام است.

دکتر شریعتی یادآور شد: صیانت از حوزه اشتغال پایدار در بخش دام و طیور و حراست از سرمایه دامی استان و کشور از جمله دیگر وظایف دامپزشکی است. وی افزود: علیرغم نداشتن ساختمان اداری در شهرستان بینالود و دیگر کمبودها همکاران من تلاش کرده اند تا هیچ تهدیدی سرمایه دام و طیور شهرستان را تهدید نکند و بهداشت عمومی و امنیت غذایی همواره تامین شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: اگر بتوانیم شرایط و مقتضیات زمان را درک کنیم بسیاری از مشکلات قابل حل هستند و گذر از مرحله فعلی می طلبد تا خود را آماده رویارویی با تهدیدها کنیم و در این راستا فرصت ها را برای خود ایجاد کنیم. شریعتی یادآور شد: در حال حاضر و وضعیت موجود، در حوزه دامپزشکی شرایط حساسی را داریم؛ چراکه از بحث نهاده ها و تامین آنها برای دام و طیور گرفته تا تامین انواع سم و دارو و واکسن، همگی موارد ذکر شده بایستی طوری مدیریت شود که کمترین تنش به تولید کننده وارد شود

مدیر کل دامپزشکی استان افزود: در خصوص آنفلوآنزا ی فوق حاد پرندگان همچنان نگرانی داریم و ضروری است دقت لازم در رعایت دستورالعمل‌های دامپزشکی توسط تمام تولیدکنندگان صورت پذیرد و نیز آمادگی پدافند در حوزه های مختلف باشد و نظارت ها نیز افزایش یابد.

وی با اشاره به میلاد نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق علیه السلام گفت: ضمن قاطعیت در کار، لازم است مدیریت توام با اخلاق مداری سرلوحه ارایه خدمات دامپزشکی قرار گیرد.
 




انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
0
0
این کمبودهای اولیه امکانات، تجهیزات و اعتبارات در وزارت تولیدی جهادکشاورزی که سالهاست همینطور ادامه دارد،
منجر به نا امیدی از بروز تحول مثبت در این وزارت خانه شده است!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
0
0
اصلا با این جمعیت دامی مسخره و اندک شبکه دامپزشکی برای چی میخواد
محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
0
1
با سلام و احترام
در پاسخ به دوست عزیز که فرمودن شهرستان کم دام نیاز به شبکه دامپزشکی نداره عرض کنم حدود 450 واحد رستوران و تالار در طرقبه و شاندیز هست که بدون نظارت دامپزشکی امکان مسمومیت غذایی برای من و شمای مصرف کننده زیاده.
با تشکر
نظر شما
ادامه