کد خبر: ۴۵۵۲۲
 

 «آرمین کاپائول» شهروند 67 ساله سوییسی مبدع همه‌پرسی که خود یک گاودار است، معتقد است "بریدن شاخ گاوها و بزها احترام نگذاشتن به خلقت آنها و مایه ناراحتی آنهاست ."

سوییسی‌ها یکشنبه هفته آینده برای یک همه‌پرسی درباره بریدن یا نبریدن شاخ گاو و بز به پای صندوق‌های رای می‌روند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از عصرایران، این همه‌پرسی با تلاش  یک گاودار سوییسی برگزار می‌شود. او برای برگزاری این همه‌پرسی طبق قوانین سوییس دستکم 100 هزار امضا جمع‌آوری کرده است.

هر شهروند سوییسی در صورتی که بتواند دستکم 100 هزار امضا درباره موضوعی جمع‌آوری کند، آن موضوع برای همه‌پرسی به رای عمومی گذاشته می‌شود.

بر اساس تخمین‌ها حدود بیش از 80 درصد از شاخ گاوها و بزها از سوی دامداران سوییسی بریده می‌شود. این اقدام برای کمتر اشغال شدن فضا در طویله‌ها و جلوگیری از آسیب زدن گاوها و بزها به یکدیگر صورت می‌گیرد.

اما "آرمین کاپائول" شهروند 67 ساله سوییسی مبدع همه‌پرسی که خود یک گاودار است، معتقد است "بریدن شاخ گاوها و بزها احترام نگذاشتن به خلقت آنها و مایه ناراحتی آنهاست."

او از سال 2014 کمپینی را برای جمع‌آوری امضا به منظور همه‌پرسی به راه انداخت و در نهایت موفق شد 100 هزار امضا برای همه‌پرسی درباره غیرقانونی اعلام کردن بریدن شاخ گاوها و بزها، جمع کند.

برآورد نظرسنجی‌ها حاکی است، موافقان و مخالفان بریدن شاخ حیوانات تقریبا برابرند و نتیجه این همه‌پرسی قابل پیش‌بینی نیست .
 
 
نظر شما
ادامه