کد خبر: ۴۵۵۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ری با بیان اینکه چهار کشتارگاه متخلف به دلیل رفع نواقص بهداشتی و ساختاری به دستگاه قضایی معرفی شدند افزود: 26 مورد نواقص بهداشتی و ساختاری در کشتارگاه ها از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه مشاهده شده است که به آنها تذکر داده شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر محمد وحید تاویلی» با بیان اینکه تامین بهداشت عمومی از مزرعه تا سفره های غذایی مردم بر عهده دامپزشکی است، اظهار داشت: کار نظارت شبکه دامپزشکی شهرستان ری بر مراکز تولید و عرضه فرآورده های خام دامی با هدف تامین و امنیت سلامت غذایی مردم افزایش یافته است.

وی به فعالیت واحدهای دامی اشاره کرد و افزود: هم اکنون در شهرستان ری چهار کشتارگاه دام و 6 کشتارگاه طیور فعال هستند که نظارت بر این واحدها از سوی اداره دامپزشکی شهرستان با دقت و سرعت انجام می شود.
تاویلی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه، پنج هزار و 499 کیلوگرم انواع فرآورده های خام دامی فاسد در کشتارگاه ها ی ری کشف، ضبط و معدوم شد.

وی با تاکید بر اینکه روند نظارت در کشتارگاه های شهرستان ری تداوم دارد، بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه 116مورد بازدید از کشتارگاه های دام و طیور شهرستان انجام شده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ری به موضوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان اشاره کرد و افزود: سال گذشته قریب به یک میلیون قطعه طیور در واحدهای پرورش طیور شهرستان ری به جهت جلوگیری از انتشار این بیماری به جامعه معدوم شد.

تاویلی تاکید کرد: باغ پرندگان و زیستگاه های پرندگان مهاجر در شهرستان ری به صورت مستمر نمونه برداری، کنترل و پایش می شود.

وی در پایان گفت: کشتارگاه های طیور از نظر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بسیار حساس هستند چرا که از شهرها و استان های دور و نزدیک، پرنده به این کشتارگاه ها آورده و کار کشتار انجام می شود که بر همین مبنا نظارت ها تشدید یافته است تا خطرات در این حوزه را به حداقل ممکن برسانیم.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با وجود چهار کشتارگاه دامی فعال و یک کشتارگاه در حال احداث و همچنین 6 کشتارگاه طیور فعال و یک کشتارگاه غیر فعال بیشترین آمار کشتارگاه را در استان تهران دارد.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
0
0
درود و احسنت بر جناب آقای دکتر محمد وحید تاویلی!

که با درک علمی بالا و عمل درخشان به اصل جهانی و پیشرفته بهداشت واحد One Health،
خط بطلان بر نظریه اشتباه و تاریخ گذشته
دامپزشکی یعنی فقط درمان دامهای غذایی می کشند!

و تعقیب قضایی
تهدیدکنندگان بهداشت و سلامت مردم،
تنها راه برگرداندن اهمیت ذاتی و چندین برابری
دامپزشکی نسبت به پزشکی درمانی است!
و گرنه
قانون بهره وری کشاورزی همچنانکه در عمل هم شاهد آن بوده ایم
کمترین تاثیری را برای حفظ منافع دامپزشکان
و جلوگیری از دخالت درمانی افراد غیر مجاز و
پذیرش بی رویه و نجومی دانش آموزان برای ورود به دامپزشکی نداشته و نخواهد داشت!
نظر شما
ادامه