کد خبر: ۴۵۴۸۸
تعداد نظرات: ۶ نظر



بانی پویش 40 هزار نفره «خانواده جهاد کشاورزی» گفت: ما کارکنان کشاورزی به عدم اجرای همسان سازی حقوق در وزارت جهاد معترض هستیم و علیرغم دستور معاون اول رئیس جمهور، به خوا سته‌های ما توجهی نمی‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، کارکنان بخش کشاورزی کشور، پویشی را با عنوان «خانواده جهاد کشاورزی» در شبکه مجازی راه انداخته‌اند که ۴۰ هزار نفر عضو دارد و آنها خواهان اجرای فصل ۱۰ قانون مدیریت خدمات کشوری و به عبارتی قانون همسان سازی حقوق هستند.

فصل ۱۰ قانون مدیریت خدمات کشوری که شامل مواد ۶۵، ۶۶، ۶۸ و ۷۱ است مصوبه هیأت وزیران است و به همه دستگاه‌های دولتی اعلام شده به شرط آنکه افزایش حقوق کارمندانشان را قبول کنند، حقوق آنها ۵۰ درصد اضافه شود.

کارمندان وزارت جهاد کشاوری می‌گویند، مصوبه هیأت وزیران در وزارت جهاد کشاورزی اجرا نشده و حقوق آنها در مقایسه با دیگر کارمندان دستگاه‌های دولتی بسیار پایین است.

آنها همچنین به عدم پیگیری نامه‌هایشان توسط دولت گلایه‌مندند و می‌گویند، علی‌رغم اینکه در تاریخ ۶ فروردین ۹۷ جهانگیری، معاون اول رئیس‌ جمهور به رئیس سازمان بودجه در مورد درخواست‌های ما دستور داده که پیگیری شود و زودتر در هیأت دولت بررسی شود، اما پس از گذشت ۷ ماه هیچ توجهی به این دستور معاون اول رئیس جمهور نشده است.

«عسگر یعقوبی» کارشناس مدیریت جهاد کشاورزی ارومیه و بانی پویش «خانواده جهاد کشاورزی» از دلایل راه اندازی این کمپین و خواسته‌هایشان گفت.

یعقوبی گفت: معاونت توسعه منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی موضوع افزایش حقوق کارمندان وزارت جهاد از محل اعمال فصل ۱۰ قانون خدمات کشوری و به عبارتی همسان‌سازی حقوق را قبل از سال ۹۶ رسانه‌ای و اعلام کرد، طی سه سال ۹۶، ۹۷ و ۹۸ سالانه ۲۰ درصد به حقوق کارمندان وزارت جهاد کشاورزی اضافه خواهد شد تا تبعیضی که بین وزارت جهاد و سایر وزارتخانه‌ها در پرداخت حقوق وجود دارد، برطرف شود.

وی گفت: ما هرچه انتظار کشیدیم، هیچ اتفاقی نیفتاد و مجبور شدیم درخواست خودمان را از طریق راه اندازی کمپین «خانواده جهاد کشاورزی» پیگیری کنیم که اکنون ۴۰ هزار عضو دارد. در تاریخ ۵ اسفند ۹۶ با ۵ نفر از مدیران کل حوزه منابع انسانی در این مورد و اعمال همسان‌سازی حقوق جلسه گذاشتیم و قول‌هایی داده شد، اما تاکنون به نتیجه نرسیده است.

یعقوبی گفت:‌ بنابه اعلام مسئولان وزارت جهاد کشاورزی 49 هزار نفر از کارمندان وزارت جهاد کشاورزی از مزایای همسان سازی حقوق استفاده نکرده‌ اند و تنها 17 هزار کارکن وزارت جهاد از این مزایا بهره‌مند شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه چرا این همه تبعیض بین دستگاه‌های دولتی وجود داشته باشد، گفت: حرف ما این است که چرا یک کارشناس وزارت جهاد کشاورزی ۱.۸ میلیون تومان حقوق می‌گیرد، در حالی که با همان شرایط در وزارتخانه دیگر ۳.۸ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند. مثلا وزارت دادگستری از سال ۸۹ از این امتیازات برخوردار شده است.

یعقوبی در تشریح فصل ۱۰ قانون خدمات کشوری گفت: در ۲۱ اسفند سال ۹۵ هیأت وزیران تصویب کرد، به شرط آنکه دستگاه‌ها قبول کنند، از منابع خودشان افزایش حقوق کارمندان را پرداخت کنند می‌توانند تا ۵۰ درصد حقوق پرسنل را اضافه کنند. شورای حقوق و دستمزد این مصوبه را برای وزارتخانه‌ها ابلاغ کرده است.

وی گفت: فصل ۱۰ قانون خدمات کشوری شامل مواد ۶۵، ۶۶، ۶۸ و ۷۱ بود که حق شغل، حق شاغل، فوق‌العاده کاری کارکنان را در صورتی که وزارتخانه پرداخت حقوق کارمندان را متقبل می‌شد، می‌توانست تا ۵۰ درصد افزایش دهد.

به گفته یعقوبی این اقدام دولت در این تاریخ و آستانه انتخابات ریاست جمهوری کاملا سیاسی بوده است.

یعقوبی همچنین با بیان ایکه شورای حقوق و دستمزد به صورت محرمانه به برخی دستگاه‌ها این افزایش ۵۰ درصد را اعمال کرده است،‌گفت: ابه تازگی هم متوجه شده‌ایم که ۵۲ مورد مصوبه برای افزایش حقوق از سوی شورای حقوق و دستمزد به صورت محرمانه صادر شده است.

بانی پویش خانواده جهاد کشاورزی گفت: اعتراضات ما به عدم اجرای همسان‌سازی حقوق در وزارت جهاد کشاورزی همچنان ادامه داشت که با پیگیری‌های مکرر و علی رغم میل وزیر جهاد کشاورزی نامه‌ای از ایشان در ۲۷ اسفند سال ۹۶ خطاب به جهانگیری، معاون اول رئیس‌ جمهور گرفتیم. در تاریخ ۶ فروردین ۹۷ معاون اول رئیس جمهور خطاب به نوبخت رئیس سازمان بودجه دستور بررسی نوشت که هرچه زودتر در هیأت دولت بررسی شود، اما با گذشت بیش از ۷ ماه هنوز در مورد دستور آقای جهانگیری هیچ اقدامی نشده است و اکنون ما معترض هستیم که چرا به دستور معاون اول رئیس جمهور هم توجهی نمی‌کنند.

یعقوبی گفت: ما با خبر شدیم که پس از درخواست‌های ما کارکنان مالیاتی وزارت دارایی و کارکنان پزشکی هم از این ۵۰ درصد افزایش حقوق منتفع شدند، اما همچنان درخواست ما در پیچ و خم اداری و بی‌توجهی مسئولان گیر کرده است.

وی در ادامه همچنین گفت: ما انتظاری که از دولت روحانی داشتیم، تحقق نیافت، ما فکر می‌کنیم ظلم بالسویه عین عدالت است، اما متأسفانه تبعیض بسیار افزایش یافته و علی رغم اینکه حقوق کارکنان بسیار پایین است و کفاف زندگی آنها را نمی‌دهد، کسانی هستند که چندین برابر آنها حقوق دریافت می‌کنند. آقازاده‌ها عرصه را بر دیگران تنگ کرده‌اند.

بانی پویش خانواده جهاد کشاورزی ادامه داد: ما اگر در بسیاری از موارد کوتاه آمده‌ایم، به خاطر نظام جمهوری اسلامی است. ما هیچ وقت به خودمان اجازه نمی‌دهیم پرچم کشور را بسوزانیم، ما سنگرسازان بی سنگر هستیم، اما حق خودمان را می‌خواهیم و تبعیض‌ها ما را رنج می‌دهد.

تلاش خبرنگار فارس برای پیگیری موضوع از وزارت جهاد کشاورزی به نتیجه نرسید و کسی حاضر به مصاحبه نشد.



انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
0
1
اقای روحانی بیشتریت بی عدالتی رو در حق کارمندان روا داشتن،
و تبعیضهای زیادی بین ادارات مختلف حاکم ‌کردن
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
0
1
دیگه خسته شدیم اصلا انگیزه کار نداریم باید درست کنن یا خودشون مثل ما حقوق بگیرن و زندگی کنن آگه میتونن
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
0
1
وزارت جهاد و سازندگی از پس پیگیری حق و حقوق کارمندای خودش برنمیاد اونوقت همکاران دامپزشک مدام میگن جامون خوبه ! وزارت بهداشت خوب نیست !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۲
0
0
واقعا دولت در حق مستخدم های خودش اینطور رفتار میکند وای به حال جایی که انتخاب بین حاکمیت و مردم است
حسنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
0
1
در جامعه اسلامی این بی عدالتی هیچ توجیهی ندارد.
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
1
1
خواهان افزایش حقوق کم کارکنان مطلوم جهاد کشاورزی هستیم
نظر شما
ادامه