کد خبر: ۴۵۴۷۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«محمدباسط درازهی» افزود: در مورد دامپزشکی هم حتما پیگیری می‌شود تا حقی از دانشجویی ضایع نشود ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی معتقد است که پذیرش دانشجو به تناسب نیاز بازار از اولویت‌های این کمیسیون بوده و هست. از نظر «محمدباسط درازهی» هنوز در زمینه تخلف دانشگاه آزاد در جذب خارج از ظرفیت دانشجوی دامپزشکی، شکایتی به کمیسیون نرسیده و به محض وصول شکایت، پیگیری‌ها آغاز می‌شود.

حکیم مهر: ارزیابی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نسبت به روند جذب دانشجو در رشته‌های مختلف آموزش عالی چیست؟

کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، در دو حوزه بسیار مهم و گسترده آموزش و پرورش عالی، وزارت علوم، وزارت بهداشت و درمان و سایر مراکز آموزشی و تحقیقاتی را رصد و فعالیت‌های آنها را بررسی می‌کند. پذیرش دانشجو به تناسب نیاز بازار از بحث‌های مهمی است که حتما مدنظر کمیسیون بوده و هست. همواره مبنای کار ما این بوده که سعی کنیم نیروی انسانی را با کیفیت فارغ‌التحصیل کنیم نه با کمیت. اگر این مهم محقق شود، تناسب میان عرضه و تقاضا به هم نخورده و نیروی کار مازاد به وجود نمی‌آید.

حکیم مهر: آیا این روند تناسب، در عرصه‌های پزشکی و دامپزشکی رعایت شده است؟

در حوزه علوم پزشکی اوضاع نسبتا خوب است اما در آموزش عالی و سایر رشته‌های غیر پزشکی وضع خوبی نداریم. امیدواریم که وزارتخانه‌های متولی به ویژه وزارت علوم که متصدی اصلی پذیرش دانشجوست یا سازمان سنجش آموزش کشور که سازمان تخصصی مجری این کار است، بحث تناسب جذب دانشجو و نیاز را مدنظر قرار دهند که این مشکل به وجود نیاید.

حکیم مهر:‌ اخیرا برخی دانشکده‌های دامپزشکی دانشگاه آزاد به جذب غیر قانونی و خارج از ظرفیت دانشجوی اعلام شده از سوی وزارت علوم و سازمان سنجش اقدام کرده‌اند. موضع کمیسیون آموزش مجلس نسبت به این اقدام چیست؟

ما مستنداتی دال بر این تخلف نداریم و در این حوزه گزارشی به دست ما نرسیده است. اما اگر گزارشی به دست ما برسد، در کمیسیون مطرح خواهد شد و ماهم قطعا آن را پیگیری خواهیم کرد.

حکیم مهر:‌ شکایت باید از چه طریقی به کمیسیون برسد و اگر برسد کمیسیون چه عکس‌العملی نشان می‌دهد؟ آیا ابزار اجرایی برای برخورد دارد؟

کمیسیون مجری نیست، بلکه ناظر است و بر حسن انجام کار نظارت می‌کند و در صورت لزوم از روسای دانشگاه‌ها جواب می‌خواهد. درست مثل موضوعی که در حوزه پزشکی و زیرمجموعه پزشکی اتفاق افتاد و جلسات متعددی برای پیگیری آن برقرار شد. در مورد دامپزشکی هم حتما پیگیری می‌شود تا حقی از دانشجویی ضایع نشود.

حکیم مهر: با توجه به اینکه ماهیت آموزش دامپزشکی با آموزش پزشکی شباهت‌های زیادی دارد، نظر کمیسیون آموزش مجلس درباره انتزاع آموزش دامپزشکی از وزارت علوم و الحاق آن به وزارت بهداشت چیست؟

من در این زمینه نظری ندارم.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مجید
|
United States of America
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
0
0
تا شما آقایان بخواهید تخلف را تشخیص دهید و جلوی دانشگاه آزاد بایستید .این دانشگاه با موفقیت طرح هر دام یک دامپزشک را با موفقیت به اجرا میگذارد .و از این به بعد دامپزشکان باید به عنوان کارگر دامداری استخدام شوند .عمق فاجعه زمانی معلوم میشود که هنوز میگویند مگر تخلفی شده!
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
0
0
تقاضا داریم در هنگام مصاحبه به نامه های ثبت شده در دبیرخانه و شماره ان نیز اشاره کنید
ما هم از طریق دبیرخانه پیگیر نامه ها شده ایم.به ما گفتند به اقای دکتر دهمرده ارجاع داده شده
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
0
0
باید واقعا از رییس دفتر ایشون از دکتر دامپزشک جناب اقای دکتر پرویز رحمانی هم تشکر کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
0
0
حرف از تخلف که میشود مجلسیها نظاره گر شده و فقط نظارت میکنند ولی تمام امور کشور را با قانون گذاری اداره میکنند
نظر شما
ادامه