کد خبر: ۴۵۴۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تامین سرمایه در گردش و بازسازی و نوسازی واحدهای موجود:
این تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت جهاد کشاورزی و صندوق توسعه ملی امضا و مبادله شد ...
 

حکیم مهر: تفاهم نامه سه جانبه اجرای برنامه های تولید و اشتغال در بخش کشاورزی بین سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت جهاد کشاورزی و صندوق توسعه ملی امروز شنبه امضا و مبادله شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، این تفاهم نامه سه جانبه یکی از برنامه های تامین سرمایه در گردش برای ۱۰ رسته فعالیت منتخب بخش کشاورزی شامل تولید محصولات گلخانه ای، شیلات و آبزیان (پرورش ماهی در دریا)، توسعه گیاهان دارویی، صنایع تبدیلی، دام و طیور، کسب و کارهای دانش بنیان، خدمات فنی و مهندسی، مکانیزاسیون کشاورزی، دامپزشکی و گیاهپزشکی است.

در مراسم امضای این تفاهم نامه، وزیر جهاد کشاورزی با تقدیر از همکاری و پشتیبانی های سازمان برنامه و بودجه از بخش کشاورزی، اظهار داشت: ۱۸ درصد اشتغال کشور به جز صنایع تبدیلی بر عهده بخش کشاورزی است.

«محمود حجتی» با بیان این که سهم سرمایه گذاری در بخش کشاورزی نسبت به سهمی که در اقتصاد کشور دارد، پایین تر است، تصریح کرد: سهم بخش کشاورزی در فضای کسب و کار کشور بیش از ۳۰ درصد است.

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تفاهم نامه سه جانبه گفت: در این تفاهم نامه در قالب سه برنامه تامین سرمایه در گردش، بازسازی و نوسازی واحدهای موجود و توسعه باغات در اراضی شیبدار در مناطق مرزی حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات یارانه دار به منظور اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی اختصاص می یابد.

حجتی بر لزوم انعطاف پذیری در جداول و بهبود روندها در سامانه کارا تاکید و خاطرنشان کرد: تاکنون ۴۵ درصد از اعتبارات ۱.۵ میلیارد دلاری قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری از طریق سامانه کارا در بخش کشاورزی جذب شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در این مراسم با اشاره به این که با امضای تفاهم نامه سه جانبه با اعتباری بالغ بر ۱۷ هزار و ۲۵۲ میلیارد تومان، ۸۲ هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی جدید در کشور ایجاد می شود، اظهار کرد: ۴ هزار میلیارد تومان از این اعتبار از محل صندوق توسعه ملی، ۴ هزار میلیارد تومان از محل قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، حدود ۷ هزار میلیارد تومان از منابع بانکی، ۸۸۶ میلیارد تومان یارانه و باقی نیز آورده شخصی متقاضیان است.

«دکتر محمدباقر نوبخت» گفت: در این تفاهم نامه در قالب سه برنامه در ۱۰ رسته منتخب فعالیت های کشاورزی سرمایه گذاری و شغل های جدید ایجاد می کنیم.

وی ادامه داد: در قالب یکی از برنامه ها در ۶ رسته تعریف شده فعالیت های کشاورزی اشتغال های موجود تثبیت می شود.

در این مراسم، رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی نیز اظهار داشت: برنامه دولت در سال ۹۷ این است که با تلفیق منابع صندوق توسعه ملی، منابع بانکی و منابع دولتی بتواند برای اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی با اتکا بر توان داخل تأمین اعتبار کند.

«دکتر مرتضی شهیدزاده»افزود: صندوق توسعه ملی به عنوان یک موسسه ملی و سرباز نظام و دولت در برنامه های استراتژیک اقتصادی که منافع ملت و نسل آینده را تأمین می کند، مشارکت می نماید.

در ابتدای مراسم امضای تفاهم نامه سه جانبه، معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان این که تولید و اشتغال در بخش کشاورزی تامین کننده امنیت غذایی کشور است، خاطرنشان ساخت: در شرایطی که کشور از نظر دارو و غذا تحت فشار است، تولید و اشتغال و امنیت غذایی در اولویت برنامه ها قرار دارد.

«دکتر سید حمید پورمحمدی» با اشاره به جزییات سه برنامه موضوع تفاهم نامه گفت: یکی از برنامه ها تامین سرمایه در گردش برای ۱۰ رسته فعالیت منتخب بخش کشاورزی شامل تولید محصولات گلخانه ای، شیلات و آبزیان (پرورش ماهی در دریا)، توسعه گیاهان دارویی، صنایع تبدیلی، دام و طیور، کسب و کارهای دانش بنیان، خدمات فنی و مهندسی، مکانیزاسیون کشاورزی، دامپزشکی و گیاهپزشکی است.

وی ارتقای توان تولید و تثبیت اشتغال را برنامه دیگر این تفاهم نامه عنوان کرد و افزود: در این برنامه به منظور حفظ اشتغال موجود، بازسازی و نوسازی گلخانه ها، تجهیزات آبزی پروری صنایع کشاورزی و ... در دستور کار قرار دارد.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: با اجرای این تفاهم نامه بیش از ۸۲ هزار فرصت شغلی جدید در بخش کشاورزی ایجاد می شود.


 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Hong Kong
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
0
0
مگر عکاس دستپاچه بوده که اینطور عکس بی سلیقه انداخته.
نظر شما
ادامه