کد خبر: ۴۵۳۸۶
تعداد نظرات: ۸ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور عنوان کرد:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: کارخانجات داروسازی نیز بیش از هفت ماه ذخیره‌سازی دارند ...
 

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به تمهیدات این سازمان در مقابل اعمال تحریم‌ها گفت: کارخانجات داروسازی بیش از هفت ماه ذخیره‌سازی دارند و در حوزه واکسن دامی که بسیار حائز اهمیت است نیز برای بیش از دو سال مواد اولیه تامین شده است؛ در دو سال آینده نیز با هر شرایطی واکسن‌های دامی تامین می‌شوند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» در حاشیه جلسه مدیران کل سازمان دامپزشکی کشور که امروز (۲۴ آبان ماه) در اهواز برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه واردات بیش از ۹۰ درصد نهاده های دامی کشور از خوزستان انجام می‌شود، اظهار کرد: در استان خوزستان به دلیل مرزی بودن با استانها و کشورهای دیگر، در حوزه‌های مختلف مسئولیت همکاران در حوزه امنیت اقتصادی، امنیت غذایی و تجارت بین‌المللی صد برابر است .

فعالیت ۷ هزار نفر در سازمان دامپزشکی و ۳۱ هزار نفر در بخش خصوصی دامپزشکی

رئیس سازمان دامپزشکی بیان کرد: در سازمان دامپزشکی هفت هزار نیروی فعال در حال خدمت هستند و ۳۱ هزار همکار نیز در بخش خصوصی و زیر نظر سازمان دامپزشکی فعالیت می‌کنند. در مجموع ۳۸ هزار نفر درحوزه تخصصی دامپزشکی برای امنیت غذایی، امنیت اقتصادی، بهداشت عمومی و تجارت بین‌المللی در کشور تلاش می‌کنند .

کاهش ۹۵ درصدی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سال جاری

رفیعی‌پور با اشاره به وضعیت بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سطح کشور، گفت: سال گذشته بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان خسارت جبران ناپذیری به کشور وارد کرد اما در آبان ماه سال جاری نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته، بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بیش از ۹۵ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در آبان ماه سال گذشته کانونهای بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بیش از ۱۲۰ کانون بوده است اما اکنون تعداد کانونهای آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ۱۰ کانون است و میزان کانون بیماری در خوزستان صفر بوده است. در حال حاضر این بیماری در استانهای اصفهان، چهار محال و بختیاری و در تهران گزارش شده است .

کاهش ۳۷ درصدی کانون های تب برفکی در سال جاری

رئیس سازمان دامپزشکی عنوان کرد: اقداماتی که طی سال گذشته انجام شد، موجب شد که بیش از ۳۰ تا ۷۵ درصد در حوزه کنترل بیماریهای دامی مشترک با انسان کاهش داشته باشیم. همچنین در سال جاری کانونهای بیماری تب برفکی بیش از ۳۷ درصد کاهش یافت.

وی افزود: امسال در حوزه بیماری تب مالت، هاری و سیاه زخم نیز بیش از ۵۰ درصد کاهش بیماری داشتیم .

تولیدات فرآورده‌های دامی در کشور بیش از ۱۴ میلیون تن در سال است

رفیعی‌پور با بیان اینکه طی سال گذشته میزان بیماری های مشترک انسان و دام کاهش چشمگیری داشته‌اند، اظهار کرد: تولیدات فرآورده‌های دامی در کشور بیش از ۱۴ میلیون تن در سال است، بنابراین اگر دام یا مرغ آلوده به بیماری باشند، بیماری به فرآورده منتقل می‌شود و ممکن است طغیان بیماری در انسان و دام را داشته باشیم اما با همت انجام شده، این میزان تولید را نظارت کرده‌ایم و غذای سالم، باکیفیت و بهداشتی تولید شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی گفت: برای کنترل و مراقبت از برخی بیماری‌ها تنها رسانه‌ها کمک کننده هستند. برای مثال بیماری تب کریمه کنگو، یک بیماری مرگ آور است اما هنوز دامپزشکی دنیا نتوانسته است برای تشخیص، درمان و تهیه واکسن این بیماری کاری کند. حوزه فعالیت رسانه برای اطلاع‌رسانی در خصوص بیماری تب کریمه کنگو و بیماری تب مالت بسیار حائز اهمیت است .

تحریم‌ها و دامپزشکی

وی با اشاره به تاثیر اعمال تحریم‌ها بر سازمان دامپزشکی، عنوان کرد: قبل از اعمال تحریم‌ها و از اوایل امسال سازمان دامپزشکی سفارش های بیشتری داشته است و بیش از ۲۲ درصد افزایش واردات نهاده های دامی داشته ایم. یعنی انبارهای سازمان دامپزشکی برای تامین خوراک دام، طیور و آبزیان بیش از ۲۲ درصد افزایش داشته اند.

رفیعی‌پور ادامه داد: کارخانجات داروسازی نیز بیش از هفت ماه ذخیره سازی دارند و در حوزه واکسن دامی که بسیار حائز اهمیت است نیز برای بیش از دو سال مواد اولیه تامین شده است. در دو سال آینده نیز با هر شرایطی واکسن‌های دامی تامین می‌شوند.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد از دارو و واکسن دامی در کشور تولید می‌شود، گفت: بین ۳۰ تا ۴۰ درصد واکسن طیور نیز تولید داخلی است. پیش بینی شده که واکسن طیور برای ۱۸ ماه وارد کشور شود و در این زمینه نگرانی وجود ندارد. ۹۵ درصد داروی طیور نیز در کشور تولید می شود.

رئیس سازمان دامپزشکی گفت: در حوزه گوشت قرمز حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از نیاز کشور وارد می شود که شامل حدود ۱۵۰ هزار تن است.

وی با اشاره به ذخایر نهاده های دامی نیز اظهار کرد: در حال حاضر دو میلیون تن ذخایر استراتژیک نهاده های دامی در بندر امام موجود است .

مشاهده محدود بیماری لکه سفید میگو در تعدادی از استخرهای پرورشی

رفیعی‌پور با اشاره به بیماری لکه سفید میگو بیان کرد: طی دو سال گذشته با اقداماتی که انجام شده، از طغیان بیماری لکه سفید رهایی یافتیم. در سال جاری نیز در برخی استانها به طور محدود تعدادی کانونهای استخر بیماری لکه سفید مشاهده شده است .

دامداری‌های صنعتی تنها هزینه واکسن تب برفکی را پرداخت می‌کنند

وی در خصوص مقرر شدن دریافت هزینه واکسن تب برفکی از دامداران که به طور رایگان در اختیار دامداران قرار داده می‌شد، گفت: تامین واکسن تب برفکی برای دامداران اولویت اصلی ما است. در حال حاضر صددرصد دام سبک به صورت رایگان واکسینه می‌شود اما در حوزه دام سنگین با اولویت، دامداری‌های صنعتی تنها هزینه واکسن را پرداخت می‌کنند که این موضوع مدیریت می‌شود.

رفیعی‌پور افزود: برای واکسینه کردن دام سنگین عشایر با سازمان عشایری کشور مذاکره شده است تا تامین اعتبار شود. در حوزه دام روستایی نیز با استانداران مذاکره شده است و بسیاری از استانداران تامین هزینه کرده‌اند و مشکلی وجود ندارد.

 
 
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
0
0
در هر شرایطی!!؟؟کشور توی پوشاکش مونده!
همتی
|
United States of America
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
0
0
شعارهای زیبایی داده اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
0
0
دولت توی رب گوجه اش مونده!حالا ....!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
0
0
ظاهرا همه مدیران باید در مورد بی اثر بودن تحریم ها سخن بگن . سندیکا میگه مواد اولیه ۶۰۰ درصد گرون شده سازمان میگه مشکلی نیست . بلوس نیکلوزاماید گیر نمیاد . ویال ۵۰ سی سی کتامین تا ۵۰۰ هزار تومن قیمتش رسیده . واکسن گربه شده ۸۹ هزار تومن . فوزباک شده ۳۰۰ هزار تومن . بازم نگران تحریم نیستید خیلی خوبه . انگار هرشب تو گروه مدیران دولت یه جمله مرتب تکرار میشه . تحریم ها هیچ نیستن . البته مودب تر از دوره احمدی نژادعنوان میکنن .
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
0
0
اساتید گرام یک کم واقع بین باشید!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
0
0
واکسن آنتروتوکسمی و قانقرایا و آگالاکسی و واکسن های دام کوچک گیر نمیاد . این تمهید معنیشه واقعا ؟مگه مجبورید غیر واقعی صحبت کنید ؟ لااقل یجوری بگید تحریم کننده ها دلشون بحال مردم و دامها به رحم بیاد . مسوولین ما که ککشون نمیگزه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
0
0
شما نمیتونید یه تسری در سال پرداخت کنید
مشکلی نداریم
.........................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
0
0
چرا بعد از گذشت یک سال و چند ماه از چهارمین آزمون استخدامی کشور, قبولی های قطعی آن را بلاتکلیف گذاشته اید؟
هیچ کس پاسخگو نیست. میگویند بودجه نیست ولی بودجه ی پرسنل قبل از اعلام ظرفیت برای آزمون تعیین شده
سازمان دامپزشکی چرا اینقدر بی تفاوت است؟
نظر شما
ادامه