کد خبر: ۴۵۳۷۹
تعداد نظرات: ۸ نظر
در شورای هماهنگی مدیران کل دامپزشکی استان‌های سراسر کشور:
«دکتر علی‌صفر ماکنعلی» افزود: در برنامه ملی توسعه بهداشت طیور، اولویت ما بعد از آنفلوانزا، بیماری‌های سالمونلا و نیوکاسل است ...
 

حکیم مهر: شورای هماهنگی مدیران کل دامپزشکی استان های سراسر کشور در استان خوزستان با حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور، مدیرکل حوزه ریاست، معاون توسعه مدیریت و منابع، معاون بهداشتی و پیشگیری، مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی، مدیر کل امور استان ها، رئیس اداره روابط عمومی و مدیران کل دامپزشکی سراسر استان ها در استان خوزستان برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، «دکتر علی صفر ماکنعلی» معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در شورای هماهنگی مدیران کل دامپزشکی استان ها در شهرستان اهواز گفت: ما در معاونت بهداشتی و پیشگیری برنامه های راهبردی خاصی را منطبق بر تجارب موفق کشورهای توسعه یافته به دنبال بهینه سازی رفتارها و برنامه ها از جمله برنامه ملی کنترل تب برفکی داریم.

وی افزود: ضرورت دارد کنترل و پیشگیری از بیماری تب برفکی را بر مبنای دستورالعمل های عقلانی و علمی و مصداقی تغییر دهیم؛ ما در سه محور باید تلاش کنیم که یک محور واکسیناسیون آماده باش است و 60 درصد آن در حال انجام است و اجرایی شده است و در گاوداری های صنعتی استندبای واکسیناسیون را باید عملیاتی کرد و با هدف کاهش استرس بر دام های حساس، مدیریت انسانی پخش ویروس و بیماری در دامداری ها و کاهش هزینه می باشد.

دکتر ماکنعلی همچنین به دومین ستون برنامه ملی مدیریت بهداشت در مناطق قشلاقی و ییلاقی و مسیرهای عشایری اشاره کرد و اضافه کرد: باید هماهنگی لازم در این زمینه صورت گیرد و در این برنامه تکلیف استان های ییلاقی و قشلاقی مشخص می شود زیرا مدل ها و استراتژی های واحدها و استان ها با هم متفاوت است و برنامه مدونی باید اجرا کرد که منطبق با استراتژی کنترل بیماری ها باشد.

ماکنعلی ستون سوم برنامه ملی تب برفکی را دام های روستائی برشمرد و گفت: با وجود 23 تا 25 درصد جمعیت روستایی کشور و اینکه باید دام های روستایی را با کمک وزارت کشور و در قالب فعالیت های استانی طوری طراحی کنیم که چیزی به اسم واکسن رایگان نباشد و به دامدار به درستی منتقل شود تا بپذیرد که باید برای واکسیناسیون هزینه پرداخت کند.

وی در ادامه افزود: هفتمین کشور تولید کننده مرغ در دنیا و نهمین کشور تولید کننده تخم مرغ هستیم و همچنین کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شامل محورهایی همچون رصد و پایش، شبکه تشخیص، همیار کنترلی، آموزش و پژوهش است و باید موازی و با همکاری استانهای همجوار و با تبعیت از برنامه ملی کنترل بیماری انجام شود.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور بیان کرد: در مورد کنترل و پیشگیری بیماری سل گاوی آماده باشیم و برای استراتژی منطقه محوری بحث کنترل سل گاوی دو هدف یک تخصصی کردن و دوم هویت ملی دادن به نیروهای استانی در سطح ملی اهمیت دارد و باید استان ها کمک کنند تا بتوان گفت سازمان دامپزشکی کشور یک تیم تخصصی 30 نفره می باشد.

ماکنعلی در مورد کنترل بیماری سالمونلا نیز گفت: یک برنامه ملی تحت عنوان برنامه ملی توسعه بهداشت طیور داریم که اولویت ما بعد از آنفلوانزا، بیماری سالمونلا و نیوکاسل است.

وی در پایان گفت: لازم هست تیم های واکنش سریع بهداشت دام را داشته باشیم و از وضع موجود به سمت ارتقای کارآیی کارها حرکت کنیم تا در نهایت اثرات مثبت خود را به ما نشان دهد.

 
 
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
0
0
این سه ستونی که عنوان کردن ستون نبود.محور هم نبود. ............. آدم باورش میشه قراره کارخاصی انجام بشه.بعد میبنیم همون روشهای قبلیه ولی با نام حرکت در سه محور.وستونهای برنامه.بخدا مادامدارها هم بعضا دامپزشک قدیمی هستیم چرا فکرمیکنید با این حرفها تب برفکی کنترل میشه.کی از بهره برداران خواستید در جلسات شما شرکت کنن. کی نظر مارا خواستید.موفق باشید.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
0
1
کلی گویی که هزینه نداره 40 سال قرار با تب برفکی و سایر بیماریهای دامی مبارزه بشه بیماریها که سر جایشان هست صنعت واکسن سازی را هم از دست دادیم گوشت و سایر فراورده هارا هم از خارج وارد میکنیم.دوست عزیز قیمت گوشت مرغ وتخم مرغ را با قیمت انها در کشور های منطقه مقایسه بکن وقدرت خرید مردم را هم ببین بعد متوجه خواهید شد چرا هفتمین ونهمین تولید را در جهان داریم. برای اینکه اکثریت جامعه توان خرید ندارند.من که فکر نمیکنم با این سطح پایین علمی ونگرش ضعیف در سازمان اتفاقی جدید بیافتد
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
0
0
مگر نظر دریافت نمیشود
استان خوزستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
0
0
آقای محترم
دکتر ماکنعلی به Pillar های بیماری بصورت تخصصی پرداخت و برداشت خبرنگار و روابط عمومی برداشت غیر تخصصی است در این برنامه ابشان بصورت حرفه ای برنامه ملی تب برفکی را توضیح دادند ایکاش بجای این حرفها تقاضا کنید تا برنامه رئوس ش برای شماها منتشر کنند
دکتر فرهمند
|
United States of America
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
0
0
باسلام کامنت گذاشتم ولی متاسفانه دریافت نشده
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
0
0
اگر می فرماید برداشت روابط عمومی نادرست است.حتما مشکل از قاتل بروسلیه.بنده خدا تو این تشکیلات به این عریض وطویلی یه نفر که برداشت درست بتونه نبود.آقا به خدا دارید مردم رو سیاه میکنید.
ناشناس درد آشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
0
0
هیچکدام از برنامه های اعلام شده قابل اجرا نبوده ضمنا هیچ کشوری در دنیا بیماری را با دریافت هزینه از دامداران نتوانسته کنترل نماید.
واقعا کشورها به ریش ما می خندند
لطف کنید به سایت oie مراجعه شود و ببنید برنامه اجرائی کنترل بیماری چیست با حرفهای غیر منطقی و غیر قابل اجرا بیماری کنترل نمی شود .
برای سازمان دامپزشکی متاسفم با پوشش به میزان تنها 23 درصد در فاز قبلی می خواهند بیماری را کنترل نمایند
بیچاره دامداران
Vet.
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
0
0
سلام.
جناب دکتر ماکنعلی ، از اینکه مدیر پر تلاشی هستید شکی نیست ، ولی کلیه گفته های شما در مورد موضوع فوق قابل پذیرش نیست. در کشور های اسکاندیناوی پیشگیری رایگان است و فروش واکسنی مانند تب برفکی مطلقا وجود ندارد، از این بیماری اقتصادی هم خبری نیست.
شما عملکرد سالیان دور را با ادبیاتی لوکس مطرح فرمودید.
چاره را درست بیندیشیم. با احترام.
نظر شما
ادامه