کد خبر: ۴۵۳۳۵


حکیم مهر: به تازگی دستورالعمل جدید کنترل آلودگی در حیطه دامپزشکی در سال 2018، توسط انجمن بیمارستان‌های دامپزشکی آمریکا (AAHA)، در دسترس عموم دامپزشکان قرار گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، این دستورالعمل شامل یک فیلم ویدیویی مربوط به آموزش کارکنان، چک لیستی از وظایف افراد جهت بهبود انجام کارهای لازم و ابزار‌های ارزیابی و سایر موارد کاربردی می‌باشد.

در راهنمای فوق، روش‌های استاندارد عملی (SOP) جهت راهنمای تیم دامپزشکی به منظور نظافت و ایمن نمودن محیط برای پیشگیری از انتشار بیماری‌ها ارائه شده است.

 

عناوین SOPها در این دستورالعمل جدید، مشتمل بر نظافت و ضدعفونی، بهداشت دست‌ها، کاربرد تجهیزات و ابزار حفاظت شخصی، تشخیص و شناسایی بیماران پر خطر، مدیریت بیماری‌های واگیر‌دار و مسری و ایزوله نمودن آنها و .... می‌باشد که همگی در راستای کنترل و پیشگیری از عفونت و امنیت زیستی است.

«دکتر میشل کاوانا» مدیر اجرایی AAHA، می‌گوید:  پیشگیری از عفونت و امنیت زیستی نقش کلیدی در مراقبت حیوانات بیمار با درجه کیفی بالا دارد. ما معتقدیم که جلوگیری از انتقال بیماری‌های عفونی و کنترل آنها در سلامت بیماران، صاحبانشان و تیم دامپزشکی نقش مهمی ایفا می‌کند.

 

در عرصه پزشکی این مسائل پیشرفت زیادی نموده و ما دامپزشکان نیز بایستی سعیمان بر آن باشد که اطلاعاتمان بروز باشد و  صحیح و آگاهانه عمل نماییم.

همچنین این راهنما، حاوی یک فیلم ویدیویی آموزشی برای کارکنان بوده و چک‌لیستی شخصی از وظایف این افراد جهت بهبود کارایی، ارزیابی ابزار، نحوه عملکرد آنها و آموزش مراجعین را شامل می‌شود.

جهت دانلود رایگان فایل pdf راهنمای فوق «کلیک» نمایید.

منبع: veterinarypracticenews

  

نظر شما
ادامه