کد خبر: ۴۵۳۳۰



شب گذشته یک کودک هفت ساله افغان در میبد به دلیل حمله حیوانی درنده جان خود را از دست داد و آنچه امروز در برخی رسانه‌های یزد به بحثی داغ تبدیل شده، گرگ یا سگ بودن قاتل این ماجراست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «نسیم» کودک هفت ساله افغان که عصر دیروز مورد حمله یک حیون درنده قرار گرفت، قبل از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داد.

در زمان مخابره خبر اعلام شد که این کودک توسط یک قلاده سگ ولگرد مورد حمله قرار گرفته و کودک به دلیل آسیب‌های جدی به رگ‌های شریانی گردن و سر، قبل از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داده است.

اما امروز بحث اینکه حیوان درنده سگ بوده یا گرگ، در شبکه‌های اجتماعی و مجازی داغ است.

معاینات پزشکی احتمال سگ بودن حیوان درنده را رد می‌کند

مسئول مرکز فوریت‌های پزشکی میبد در این زمینه اظهار داشت: حوالی غروب دیروز از سوی یکی از مرغداری‌های مستقر در جاده ندوشن، تماسی با اورژانس گرفته شده و گزارشی از بروز یک اتفاق و حمله حیوانی به یک کودک هفت ساله مخابره شد.

حمید رشیدی عنوان کرد: اکیپ اورژانس ۱۴ دقیقه بعد از تماس در محل حادثه حاضر شد و برای اعزام کودک به بیمارستان امام جعفر صادق (ع) میبد اقدام کرد، اما به دلیل شدت آسیب در ناحیه شاهرگ و سر، کودک قبل از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داد.

هیچ حیوانی در محل حادثه مشاهده نشد

وی بیان کرد: ماموران اورژانس هیچ حیوانی را در محل حادثه ندیده‌اند، اما معاینات پزشکی نشان می‌دهد، حیوان حمله کننده نمی‌تواند سگ باشد و به احتمال زیاد گرگ به این کودک حمله کرده است.

اما آنچه در این ماجرا جالب توجه است اینکه دامداران منطقه ندوشن یعنی محلی که حادثه در آن رخ داده، بار‌ها از حمله گرگ به گوسفندان خود به محیط زیست خبر داده بودند، اما محیط زیست هر بار ادعای آن‌ها را رد کرده و اعلام کرده که سگ به گوسفندان آن‌ها حمله کرده است.

محیط زیست تاکید دارد که درنده، گرگ نیست

کارشناسان محیط زیست هنوز هم عامل حمله به گوسفندان روستا‌های تفت و میبد و ندوشن را گرگ نمی‌داند و معتقد است سگ‌های ولگرد به گوسفندان حمله کرده‌اند.

اما امروز معاینات پزشکی احتمال اینکه حمله به نسیم توسط سگ بوده را رد کرده بنابراین به نظر می‌رسد هنگام آن رسیده که اکیپ‌های محیط زیست، چاره‌ای برای این موضوع بیاندیشند تا کودکان دیگری همچون نسیم، در راه بازگشت به منزل، دچار چنین حوادث دلخراشی نباشند.

 
 
نظر شما
ادامه