کد خبر: ۴۵۳۰۶
تعداد نظرات: ۲ نظر



مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از اجرایی‌شدن ۵۳ فقره قرارداد طرح توسعه خدمات رایگان روستایی در دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان، «دکتر عبدالله بهمنش» گفت: حجم قابل قبولی از عملیات واکسیناسیون دامی به بخش خصوصی دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد واگذار شده است.

وی با تأکید به اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی اظهار کرد: بر اساس این قانون و در راستای حمایت از بخش خصوصی و تکلیف دستگاه بر واگذاری امور غیر حاکمیتی در سال مالی ۹۷، همچون سنوات گذشته حجم قابل قبولی از عملیات واکسیناسیون دامی از قبیل آبله، تب برفکی، پی پی آر، بروسلوز و هاری به بخش خصوصی دامپزشکی واگذار شد.

بهمنش ادامه داد: از محل اعتبارات ملی و اعتبارات استانی در ۶ ماه ابتدای سال جاری بیش از ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای اجرای طرح توسعه و ایمن‌سازی دام‌های مناطق روستایی و عشایری در قالب ۵۳ فقره قرارداد هزینه شده که این اقدام افزون برحمایت از بخش خصوصی و ارتقای توان فنی و مالی این بخش، باعث کاهش حجم عملیات بخش دولتی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها شده است.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این راستا تعداد یک میلیون و ۳۷۷ هزار و ۴۴۳ راس دام سبک و سنگین علیه بیماری‌های آبله، بروسلوز گاو و گوساله، بروسلوز بره و بزغاله، پی پی آر، تب برفکی گاو و گوساله، تب برفکی گوسفند و بز و هاری در قالب این طرح توسط اکیپ‌های مایه‌کوبی مراکز بخش خصوصی واکسینه شده که در بازرسی و نظارت‌های فصلی و ماهیانه توسط بخش دولتی صحت و سقم آنان تأیید شده است.

وی افزود: دامپزشکی با رسالتی که دارد تلاش کرده با تمرکز‌زدایی و حمایت‌های لازم و قانونی از توان بخش خصوصی دامپزشکی استفاده کند و در این راستاحجم قابل قبولی از امور خود را واگذار کرده و این روند ادامه خواهد داشت به طوری که درچند سال اخیر به‌منظور حمایت از فارغ‌التحصیلان رشته دامپزشکی و ایجاد رونق کسب و کار در این حوزه، اکثر ساختمان پایگاه‌های دامپزشکی در مناطق روستایی و دهستان‌های بزرگ استان را به‌طور رایگان به مدیران مراکز بخش خصوصی اعم از کلینیک‌ها، داروخانه‌های دامپزشکی و مراکز مایه‌کوبی واگذار کرده است.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
0
0
چرا گلستان از این قراردادها نداره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
0
0
بیگاری از بخش خصوصی مظلوم اون هم تعرفه های ظالمانه.واقعا کی میتونه با این کار زنده بمونه چه برسه به زندگی.بجای دادن یک رقم کلی بگید به هر واکسیناتور در یک سال چقدر میرسه که البته ناخالصه و هزینه هاش رو حساب نکردید
نظر شما
ادامه