کد خبر: ۴۵۲۹۶



نماینده مردم اهواز در مجلس انباشت زباله در جوار واحدهای مسکونی و آتش زدن لاشه سگ‌ها در کوت عبدالله را امری غیرقانونی و تهدیدی جدی علیه بهداشت عمومی دانست و گفت: شهرداری در این رابطه قصور دارد و باید پاسخگو باشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «جواد کاظم نسب الباجی» در رابطه با زنده‌سوزی سگ‌های ولگرد در اهواز، گفت: زباله‌های زیادی در قلعه چنعان کوت عبدالله انباشته شده‌اند که به محلی برای تجمع سگ‌های ولگرد تبدیل شده که همراه با زباله‌ها لاشه سگ‌هایی که تعداد آنها نیز مشخص نیست سوخته شده‌اند که این موضوع مایه تاسف و شرمساری متولیان شهری است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، آتش زدن لاشه سگ‌ها را امری غیرقانونی و تهدیدی جدی علیه بهداشت عمومی دانست و افزود: شهرداری کوت عبدالله و اهواز در این رابطه قصور دارد و باید پاسخگو باشد.


وی با بیان اینکه تعداد لاشه های سوخته شده مشخص نیست، افزود: تجمع و انباشت زباله در قلعه چنعان کوت عبدالله معضلی جدی و غیرقانونی بوده و در کنار تهدید سگ‌های ولگرد سلامت مردم را نیز تهدید می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری بازدید اخیر خود از محل انباشت زباله در کوت عبدالله ادامه داد: با شورای شهر، شهرداری و فرمانداری نشستی را برگزار و تاکید کردیم که برای جمع آوری زباله ها تلاش وافر و همت مضاعفی داشته باشند تا امروزه شاهد سوزاندن لاشه های سگ های ولگرد نباشیم.

کاظم‌نسب‌الباجی با تاکید بر اینکه انباشت زباله در جوار واحدهای مسکونی غیرقابل قبول است، تصریح کرد: متاسفانه شهرداری در ساماندهی زباله های شهری تعلل می کند و هر چند باید تفکیک و جمع آوری زباله ها به صورت مکانیزه باشد اما متاسفانه این مهم مورد بی توجهی قرار گرفته است.

اضافه شدن سوزاندن زباله‌ها و لاشه سگ‌های ولگرد به معضلات زیست محیطی خوزستان

باران‌های اسیدی، ریزگردها و آلایندگی نفتی سال ها است سلامت مردم خوزستان را تهدید می‌کند و آلایندگی ناشی از سوزاندن زباله و لاشه‌های سگ های ولگرد نیز مزید بر علت شده است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه خوزستان سال ها است با معضلات و آسیب های زیست محیطی زیادی دست و پنجه نرم می کند، گفت: باران‌های اسیدی، ریزگردها و آلایندگی نفتی سال ها است سلامت مردم را تهدید می‌کند و از سویی آلایندگی ناشی از سوزاندن زباله و لاشه‌های سگ‌های ولگرد نیز مزید بر علت شده است.

مردم خوزستان تا کی باید شاهد بی تدبیری مسئولان برای رفع معضلات زیست محیطی باشند

وی با بیان اینکه مردم خوزستان تا کی باید شاهد بی تدبیری مسئولان برای رفع معضلات زیست محیطی باشند، افزود: افرادی که از وضعیت مالی و اقتصادی مناسبی برخوردار هستند مهاجرت کرده اند در این رابطه تکلیف آنهایی که نمی‌توانند مهاجرت کنند و توانایی خروج از خوزستان را ندارند چیست؟ تا کی باید مردم خوزستان جان خود را از دست بدهند.

سگ‌های ولگرد در اغلب نقاط اهواز در حال تردد هستند/ اراده قوی برای ساماندهی آنها وجود ندارد

این نماینده مردم در مجلس دهم، در رابطه با اعتبار 300 میلیونی برای ساماندهی سگ های ولگرد، گفت: متاسفانه در تمامی نقاط کلانشهر اهواز که پایتخت خوزستان به شمار می رود شاهد تردد سگ های ولگرد هستیم و این معضل در شهرستان ها نمود بیشتری دارد این در حالی است که اراده قوی برای ساماندهی سگ ها وجود ندارد و تاکنون هیچ پولی نیز در این رابطه هزینه نشده است.


کاظم‌نسب‌الباجی بر ضرورت تلاش سازمان بهزیستی، شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای ساماندهی سگ های ولگرد اهواز تاکید کرد و ادامه داد: سگ های ولگرد تهدیدی برای بهداشت و جان افراد محسوب می شوند و از سویی سلامت آنها از سویی برخی افراد نیز در معرض تهدید است بنابراین نیاز است سازمان های مذکور تلاش مضاعفی برای ساماندهی سگ‌های ولگرد داشته باشد.

ضرورت تعیین تکلیف هر چه سریع تر لایحه مقابله با حیوان آزاری/ محیط زیست در ارائه این لایحه به مجلس بیش از این تعلل نکند

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت تعیین تکلیف هر چه سریع تر لایحه مقابله با حیوان آزاری، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست نباید بیش از این در ارائه این لایحه به مجلس تعلل کند؛ انتظار می رود حمایت از حیات وحش تنها در حد شعار نباشد؛ بی شک با ارائه این لایحه کمیسیون کشاورزی به فوریت آن را بررسی خواهد کرد.


 

نظر شما
ادامه