کد خبر: ۴۵۲۵۹
 

سرپرست آزمایشگاه تولیدمثل حیوانات آزمایشگاهی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از تصویب طرح تولید حیوانات تراریخت خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، «دكتر نويد داداش پور دواچی» در خصوص کاربرد بيوتكنولوژی در توليد و تحقيقات حيوانات آزمايشگاهی در موسسه رازی گفت: استفاده از روش های نوين تكنولوژی در توليد و پرورش حيوانات آزمايشگاهی در يكی دو دهه گذشته در دنيا مطرح بوده و موسسه رازی به علت پيشرو بودن در صنعت زيستی و بيولوژی كشور نيز به اين حيطه ورود كرده است.

وي با بيان اينكه دستكاری ژنتيكی موجودات در شرايط برون تنی و روش های نوين تكثير و كنترل توليدمثل اين موجودات به عنوان يكي از شاخه های بيوتكنولوژی مطرح بوده است، از تصويب طرح توليد حيوانات مدل در اين موسسه خبر داد و افزود: حيوانات مدل نوعی از حيوانات آزمايشگاهی هستند كه پس از دست ورزی های ژنتیکی امكان شبيه سازی عملكرد موجودی ديگر با همان ویژگی را در بدن خود دارند.

سرپرست آزمايشگاه تولیدمثل حيوانات آزمايشگاهي موسسه رازی، امكان توليد پروتيين های زيستی مهم دیگر موجودات در شير بز يا گوسفند و توليد حيوانات "اس پی اف" (عاری از عوامل بیماری زای مشخص) را از ديگر برنامه های اين مجموعه نام برد و گفت: اين عمل در برخی كشورهاي دنيا انجام می شود و موسسه رازی نيز با برخورداری از زيرساخت های مناسب و نيروی انسانی متخصص به راحتی و با قدرت می تواند به اين عرصه مهم وارد شود.

دكتر داداش پور، حيوانات "اس پی اف" را فاقد گروه ویژه ای از عوامل بیماری زا نام برد و تاکید کرد: این ویژگی به ویژه در واکسن سازی و ارزیابی های دارویی از ایجاد انحراف در نتایج آزمایش ها پیشگیری می کند.

سرپرست آزمایشگاه تولید مثل حیوانات آزمایشگاهی موسسه رازی همچنین گفت: در موسسه رازی برای کار با حیوانات آزمایشگاهی کمیته اخلاق تشکیل شده و تمام کدهای اخلاقی از سوی محققان موسسه رعایت می شود.

 
 
نظر شما
ادامه