کد خبر: ۴۵۲۴۶
 

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به واردات بیش از شش هزار تن گوشت از ارمنستان به ایران در طول چهار سال اخیر، از آمادگی کشورمان برای افزایش این حجم و همچنین امکان ترانزیت گوشت ارمنستان از خاک ایران به سایر کشورها خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر علیرضا رفیعی پور» که به منظور توسعه همکاری های دو کشور در حوزه دامپزشکی و صنایع وابسته به ایروان سفر کرده است، در دیدار با «گورگ آوتسیان» رئیس سازمان امنیت مواد غذایی ارمنستان این مطلب را بیان کرد .

در ادامه این دیدار، راه‌ های توسعه همکاری ها بین دو کشور در زمینه‌ دامپزشکی از جمله ذبح دام در کشتارگاه های مورد تایید دو کشور در ارمنستان، امکان صادرات محصولات فرعی (آلایش) از کشتار دام، تست های آزمایشگاهی و صدور گواهینامه های دامپزشکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

مذاکره در خصوص راه های فعال‌ سازی سازمان های دامپزشکی دو کشور در بخش های توسعه صنعت بسته بندی و گسترش کشتارگاهای حلال از دیگر موضوعات مورد گفت وگو بین طرفین بود .

«گورگ آوتسیان» رییس سازمان امنیت مواد غذایی جمهوری ارمنستان نیز در این دیدار با اشاره به سطح عالی روابط دو کشور، بر اهمیت همکاری ها در حوزه دامپزشکی تاکید کرد و ضمن ارایه پیشنهاد همکاری در چارچوب کنترل بیمارهای دامی، ابراز امیدواری کرد تمامی توافقات صورت گرفته در حوزه سلامت دام و افزایش صادرات دامی اجرا شود .

در این دیدار «دکتر پیمان فلسفی» مدیرکل دفتر نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی نیز از آمادگی کشورمان برای راه اندازی دفتر حلال در ارمنستان خبر داد که مورد استقبال طرف ارمنی نیز قرار گرفت .

ارمنستان با حدود 30 هزار کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقاز که پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 (1370) استقلال یافت، با ترکیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان و ایران هم مرز است .

 
 
نظر شما
ادامه