کد خبر: ۴۵۲۲۶
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
نگاه شما:
هر چند در این تقریریه بنای دفاع از شخص را ندارم، اما مناصب دکتر چوبینه نشان از کارآمدی و توانایی تخصصی فرد بوده و بازتاب درک درست متولیان امر از استفاده تخصصی از یک دامپزشک می‌باشد ...
 

صحبتی با برادر صادق کوشکی/ نگاهی به مهندس عمرانی که در عالی‌ترین مقام وزارت جهاد کشاورزی است بیاندازید!

دکتر آرش علاءالدینی

امشب 15/8/97 تیتر خبری در سایت خبرگزاری فارس مشاهده کردم که مرا متعجب کرد و بر آن شدم تا مطالبی را جهت توضیح ابهامی که برادر صادق کوشکی ایجاد نمودند تقریر کنم. اما تیتر خبر چه بود؟ "کوشکی در گفت‌وگوی مشروح با فارس مطرح کرد: دامپزشکی که مسؤول سلامت شهرداری شده/ انتظار انتخاب مدیر کارآمد از این شورا بی‌معناست"

فارغ از بگو مگو ها و جنجال های گروه های سیاسی و حواشی که متاسفانه شورای شهر تهران را در برگرفته است، اعتراض ایشان به مسئول سلامت شدن یک دامپزشک در شهرداری تهران به عنوان یک گاف در انتخاب مدیر کارآمد برایم عجیب بود؟ با وجود اینکه برادر صادق کوشکی فردی دانشگاهی و استاد دانشگاه تهران است، توقع بیان این مطلب غیر علمی از شخصیتی چون ایشان را نداشتم. شاید بهتر باشد که در عرصه هایی که از تخصص آن اطلاع کافی ندارند از اظهار نظر اجتناب کنند و یا از اهل فن مشورت بگیرند.

مسئول سلامت شهرداری تهران کیست؟ دکتر حمید چوبینه استادیار دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دارای دکتری تخصصی بیولوژی تولید مثل از دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و همچنین دکتری دامپزشکی از دانشگاه تهران است  .از جمله سوابق اجرایی ایشان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

- مدیریت کنونی و عضو هیت مدیره مجتمع دارویی درمانی هلال ایران

– دبیر توریسم درمانی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

– مؤسس و مدیر مرکز درمان ناباروری رویش هلال

– رئیس شورای تحقیقات و فناوری مجتمع دارویی و درمانی هلال ایران

– موسس، عضو و معاون پژوهشی مرکز تحقیقات بیماریهای مشترک انسان و حیوان دانشگاه علوم پزشکی تهران

هر چند در این تقریریه بنای دفاع از شخص را ندارم اما مناصب ایشان نشان از کارآمدی و توانایی تخصصی فرد بوده و بازتاب درک درست متولیان امر از استفاده تخصصی از یک دامپزشک می باشد.

بد نیست بدانید که گروه پزشکی اعم از پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی و داروسازی که متاسفانه از نبود مدیریت یک پارچه در ایران رنج می برد، همگی در تحقق سلامت جامعه نقش دارند و شاید بیشترین نقش را در حوزه پیشگیری بتوان برای دامپزشکان قائل بود. البته به این نکته باید توجه نمود که غفلت از هر کدام از تخصص های گروه پزشکی در تحقق سلامت جامعه اخلال ایجاد می نماید. شاید بتوان از مهمترین وظایف دامپزشکان در حوزه انسان به بخش بهداشت اشاره نمود. به طور کلی از نظر تخصصی در هم تنیدگی علوم پزشکی و دامپزشکی جهت نقش آفرینی در سلامت جامعه توسط هیچ یک از متخصصین سلامت قابل انکار نیست. توجه به این نکته خالی از لطف نیست که علوم پایه درمانی بسیاری از بیماری های انسانی مرهون محققین دامپزشک بوده و در این میان نقش ایشان در کنترل و درمان بیماری های مشترک انسان و حیوان را نیز باید به آن اضافه نمود.

به برادر کوشکی پیشنهاد می کنم که اگر قرار است به مدیران غیر تخصصی که بر سر کار هستند انتقاد کنند، بهتر است نگاهی به مهندس عمرانی که در عالی ترین مقام وزارت جهاد کشاورزی است بیاندازند.

 
 
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
0
0
معاون حقوقی وزارت نفت هم دامپزشک است!
باور می کنید؟!
یعنی حق ایران در اپک را دامپزشک با پاس کردن ۲۴۰واحد آناتومی و.... قیمت نفت باید تعیین کند و جلوی توطئه ها را بگیرد!
دوستان دامپزشک!
انصاف داشته باشید همه شما به وزیر جهاد و مدرکش معترضید که چرا دامپزشکی زیر دست مهندس عمران است چرا انتصابات شورای شهر را به دامپزشک بسپاریم؟؟؟؟
دولت خواه
|
Kazakhstan
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
0
0
درود به دكتر علاالديني دوست و برادر گرانقدر ، واقعيت مطلب را ادا كردند.
دامپزشكي بيشترين سهم رو در در بحث سلامت مردم داره اما علوم پزشكي بيشترين اعتبار پولي و رسانه اي رو در بحث مذكور ..!!
دکتر حسین زاده
|
Finland
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
0
0
این سیاست کلی سیستم مدیریتی کشور است که تعداد زیادی از افراد جامعه دارای مدرک دکترای دامپزشکی باشند !! و بلطبع چون در خود حرفه دامپزشکی و اطراف آن فرصتهای شغلی کافی برای این تعداد بیش از اندازه فارغ التحصیل وجود ندارد ، بالاجبار بسیاری از این دوستان دامپزشک احتمالا" بر اساس مهارتهای دیگرشان مشغول به حرفه های دیگر میشوند از جمله در مناصب فرماندهی نظامی و بسیاری جاهای دیگر.
اینکه بعضی و یا بسیاری به این امر معترضند که چرا فردی مناسب ، در منصب مربوطه نیست !؟ که البته بطور کلی نظری درست است .
اما در درجه اول باید از خود این افراد پرسید که آیا شما واقعا" در جایگاه درست و مناسب خود قرار دارید که از بقیه چنین انتظاری دارید !!؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
0
0
این مدیریت ها سوری است تصمیم ها در جای دیگر گرفته میشود.زمانیکه دکترای کشاورزی در صدر وزارت کشاورزی بود این اوضاع بلبشو بود حالا هم هست وقتی هم هرکس دیگری باشد بازهم هست.اینقدر حساسیت نشان ندهید.
ناشناس
|
Singapore
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
0
0
اینا تنها یک مقصر دارد و آن هم دانشگاه آزاد ....... و .......... و .......... هست
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
0
0
دکتردام پزشک آچار فرانسه است ولی هروقت کم می آورد یا برزیل می رود ما کارشناس علوم آزمایشگاهی همچون کوه هستیم هم جای دکتر راپر می کنیم هم جای کاردان وهم راننده لذا پیشنهاد می شود اگر دکتر دامپزشک پیدا نکردید ما هستیم بس ریا کم هزینه باسواد
خدایار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
0
0
علی جان!
دمت گرم داداش!
تازه همین دکترها!!!!! از کارشناس آزمایشگاه نظر علمی میخوان ولی خود همین دکترها با یه مسمومیت یا ویروس ناشناخته ای چیزی بر بیماریهایی که بر علاجشون ناتوانند ماله می کشند!
با احترام به همه دامپزشکان متخصص و متعهد منظور حقیر درصدی از دولتیهایی است که حکم گروهبان قندری استاد امیر قلعه نویی را دارند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
0
0
دکتر دامپزشک با دانش وسیع و کاربردی اپیدمیولوژیک که در زمینه انواع عوامل پاتوژن میکربی، انگلی، قارچی، متابولیک، توکسیک و تغدیه ای دارد از بهترین گزینه ها برای تصدی مدیریت بهداشتی و سلامت عمومی جامعه است.
کمااینکه در مناصب حساس و طب نظامی هم از دیرباز چه از زمان رضاشاه و چه هم اکنون این دکتران دامپزشک هستند که برای حفظ عزیزان نیروهای مسلح مورد توجه بوده اند!
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
0
0
خدایارجان ممنون از حمایتت واقعیت این است که درتمام نظام های اداری سلسله مراتب هست مدیریت از پایین به بالا طوری هست که بالاترین مقام باسوادترین هم از نظرمدرک هست وهم تجربه متاسفانه سازمان دامپزشکی شده کلوپ کسانی که مدرک آنها صرفا دکتر دامپزشک هست ............... ودرعین حال همه دکتر دامپزشک واقعا نشده کسی تخصص داشته باشد ونقش مهم درسازمان داشته باشد بقیه رده ها هم ول معطلند کارشناس بازرس گوشت یک عمر درکشتارگاه جان می کند بلخره پست کارشناس ،نفر کارشناس، ولی متاسفانه نوبت خارج که می شود اقایان دوروزه نشده استخدام شده اند باید از این امتیاز بهره مند شوند واین ظلم آشکار است جالب اینکه وقتی رفت خارج وظایفش را به کارشناس محول می کنند حکیم جان سانسور نکن بگذارحرف دلمان رابزنیم باورکن کلی پول اینترنت شده
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
0
0
کاردان کارشناس خ خ خ خ
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
0
0
علی جان خدا قوت!
دست کاردان و کارشناس که سهل است دست تکنسین متعهدی که با عزت و سلامت نفس قریب به دو دهه است با مایه کوبی مسئولانه یک منطقه را عاری از بروسلوز نگه داشته را با افتخار می بوسم
برخی از مثلا دامپزشکان هم فقط دنبال رابطه پیدا کردن برا رفتن به برزیل باشند!!!!!!!!
اوج هنر دامپزشکان دولتی جمع و جور کردن آمارهای همین تکنسین هاست!
که اون را هم از خود تکنسینها آموخته اند!!!!
اگه آمار حاصل از عرق ریختن این عزیزان نباشند دامپزشکان بخش دولتی کاری غیر از اینترنت و تلگرام در ساعت اداری ندارند طلبکار هم هستند که چرا بعضا حق ماموریت کم بهشون میدن!
والله از نظر علمی بعضیهاشون خیلی بیسوادند!
من کنار یکیشون بودم شکمبه گوسفند را پاره کرد از توش بره در بیاره! گفتم چکار می کنی عمو؟!
گفت: شنیده بودم وقتی بره بمیره رحم صدای طبلی میده!!!
گفتم خاک بر سر اون سیستمی که تو را تایید کرد ذخیره دام منطقه را بدن دست تو!
بعدا فهمیدم با چه سفارشی تو مصاحبه تخصصی قبولش کرده بودند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
0
0
دامپزشکی به ذات خود ندارد عیبی
هرانچه هست از بی سوادی ماست.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
0
0
تقصیرخوددامبزشکان هست که به هرسوراخی وارد می شوند کافیه یک آمار بگیرید چندتاشون بعداز دکتری رفتند لیسانس حقوق گرفتند
ناصری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
0
0
باتشکر از علی ودکترومحمد که واقعیت هاراگفتند بایدبگم دراداره ما پنج نفردکتردامپزشک دارای لیسانس حقوق داریم که دوتاشون عصرها درشورای حل اختلاف کارمیکنند ومشاوره حقوقی برای زوجین می دهند واداره هم شاغلند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
0
0
ایشان وبلاگ دارند. همین مصاحبه را در صفحه اول خود گذاشته اند.
نظر شما
ادامه