کد خبر: ۴۵۲۱۸
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
اقدام قابل تقدیر سازمان نظام دامپزشکی:
در حالی‌که نزدیک به یک سال از انتصاب مدیرعامل محترم شرکت شهر سالم شهرداری تهران می‌گذرد و مدیریت موفقی را نیز پشت سر گذاشته‌اند، آقای کوشکی تنها با اهداف سیاسی اصطلاحاً به نبش قبر موضوع پرداخته‌اند، و چه دیواری کوتاه‌تر از دامپزشکان!
 

حکیم مهر: در پی اظهارات توهین آمیز اخیر «محمدصادق کوشکی» درخصوص حرفه دامپزشکی، سازمان نظام دامپزشکی از پیگیری حقوقی این اظهارات خبر داد.

به گزارش حکیم مهر، «محمدصادق کوشکی» استادیار گروه مطالعات منطقه ای دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به مطرح شدن نام آخوندی به عنوان یکی از گزینه‌های شهرداری تهران گفت: «اندیشه حاکم بر شورای شهر تهران را ما قبلا در انتصاب‌های این شورا دیده‌ایم. مدتی پیش یک دامپزشک را به عنوان رئیس اداره بهداشت و درمان شهرداری تهران با حمایت رسمی شورای شهر منصوب کردند، این اداره تقریبا 20 تا 22 درمانگاه دارد که در آن ده‌ها پزشک متخصص فعالیت دارند با این حال یک دامپزشک را به عنوان رئیس این اداره منصوب کردند، و در همین راستا خانم ناهید خداکرمی به صراحت گفت مهم این است که این فرد اصلاح‌طلب است ولو اینکه دامپزشک باشد.»

اطلاعیه سازمان نظام دامپزشکی:

در پی این اظهارات، روابط عمومی سازمان نظام دامپزشکی طی واکنشی قابل تقدیر در اطلاعیه ای اعلام کرد:

«سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز تاسف از اظهارات عضو هیات علمی دانشگاه تهران، آن را بی‌تردید ناشی از عدم اطلاع کافی وی نسبت به جایگاه رفیع حرفه دامپزشکی و نقش‌آفرینی‌های بی‌بدیل دامپزشکان در تأمین سلامت و بهداشت عمومی جامعه و نیز عرصه‌های مختلف مدیریتی کشور می‌داند.

با اینحال سازمان نظام دامپزشکی برحسب وظایف قانونی و ذاتی و به منظور حفظ حریم اعضای خانواده بزرگ و فرهیخته این سازمان و نیز منزلت حرفه‌ی مقدس دامپزشکی، حق خود را در پیگیری حقوقی اظهارات فوق محفوظ دانسته و نتیجه را به اطلاع خواهد رسانید.»

پی‌نوشت حکیم مهر:

هرچند نگارنده شخصاً با انتصاب آقای آخوندی به عنوان شهردار تهران کاملاً مخالف است، ولی به نظر می رسد در حالی که نزدیک به یک سال از انتصاب «دکتر حمید چوبینه» مدیرعامل محترم شرکت شهر سالم شهرداری تهران می گذرد و مدیریت موفقی را نیز پشت سر گذاشته است، آقای کوشکی تنها با اهداف سیاسی اصطلاحاً به نبش قبر موضوع پرداخته اند، و چه دیواری کوتاهتر از دامپزشکان!

بهتر بود آقای کوشکی سوابق «دکتر حمید چوبینه» مدیرعامل محترم شرکت شهر سالم شهرداری تهران را به طور کامل بیان می نمودند:

دکتر چوبینه استادیار دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و علاوه بر دارا بودن دکتری دامپزشکی از دانشگاه تهران، دارای مدارک MPH  از دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران و همچنین دکتری تخصصی (PhD) بیولوژی تولید مثل از دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

سوابق اجرایی:

– مدیریت و عضویت در هیأت مدیره مجتمع دارویی درمانی هلال ایران

– دبیر توریسم درمانی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

– مؤسس و مدیر مرکز درمان ناباروری رویش هلال

– رئیس شورای تحقیقات و فناوری مجتمع دارویی و درمانی هلال ایران

– موسس، عضو و معاون پژوهشی مرکز تحقیقات بیماریهای مشترک انسان و حیوان دانشگاه علوم پزشکی تهران

– مدیر امور عمومی حوزه دانشجویی و فرهنگی اجتماعی وزارت بهداشت

– معاون دفتر فرهنگی اجتماعی وزارت بهداشت

– معاون دانشجویی و فرهنگی دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران

– رئیس هیات اعزامی مرکب از معاونین فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به کشور های سوریه و لبنان در سال۸۱

– مدیر اجرایی نشریه علمی و پژوهشی پیاورد سلامت

– مشاور اجرایی و سرپرست معاونت اداری مالی دانشکده پیراپزشکی تهران

– رئیس اولین سمینار علمی مشترک ایران و ایتالیا در زمینه ناباروری

افتخارات علمی:

– کسب عنوان دانشجوی نمونه کشوری، دریافت تقدیرنامه از معاون اول ریس جمهور (اسحاق جهانگیری)

– کسب عنوان، دریافت لوح تقدیر و تندیس نخبه علمی کشور از بنیاد علمی و فرهنگی البرز

– کسب عنوان کتاب سال، شایسته تقدیر در حوزه دامپزشکی و پزشکی در چهارهمین دوره

– دریافت لوح تقدیر از ریاست جمعیت هلال احمر بابت راه اندازی مرکز درمان ناباروری

– برگزیده شدن کتاب «انسان و حیوان خانگی، چالش های زندگی نوین» نوشته دکتر حمید چوبینه با همکاری اداره کل سلامت شهرداری تهران در اولین جشواره برترین های شهرداری تهران در سال ۱۳۸۷

سوابق پژوهشی و آموزشی:

– دارا بودن ۳۰ مقاله مقاله علمی و پژوهشی در مجلات داخلی و بین المللی

– چاپ ۶ جلد کتاب در زمینه های پزشکی، بهداشت و دامپزشکی

– شرکت و ارایه سخنرانی در بیش از ۱۲ کنگره داخلی و خارجی

– ارایه و اجرای بیش از ۲۰ طرح پژوهشی مصوب دانشگاه علوم پزشکی تهران

– استاد راهنما و مشاور پایان نامه های دانشجویی مقطع دکتری و فوق لیسانس

– سابقه بیش از ۱۴ سال تدریس در دانشگاه علوم پزشکی تهران

هم چنین راه اندازی یک مرکز تحقیقات و یک مرکز درمانی ناباروری و یک آزمایشگاه تحقیقات سلولی در وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی، از دیگر خدمات ارایه شده وی می باشد.

نگاهی به اظهارات کامل­تر دکتر خداکرمی درباره دکتر چوبینه در زمان انتصاب وی به عنوان مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران:

«دکتر ناهید خداکرمی» عضو کمیسیون بهداشت شورای شهر تهران با بیان اینکه چوبینه دارای دکترای تخصصی بیولوژی تولید مثل از دانشکده پزشکی دانشگاه تهران است، تصریح کرد: «او دوره‌های مدیریت بهداشت را در دانشکده بهداشت گذرانده و بر سوابق اجرایی خود مدیریت مجتمع دارویی و درمانی هلال‌احمر و همچنین دبیری توریسم درمانی هلال احمر را به ثبت رسانده است . »

خداکرمی با تاکید بر اینکه اصل بر توانایی مدیریت است و رشته پزشکی اهمیتی ندارد، اظهار کرد: «نجفی با توجه به پتانسیل‌های مدیریتی چوبینه او را انتخاب کرده، نه از حیث اینکه او صرفاً پزشک باشد، زیرا در امر مدیریت شرکت شهر سالم فرقی بین پزشک یا غیر پزشک نیست . »

وی در پایان خاطر نشان کرد: «یکی از آسیب‌هایی که نظام سلامت ما از آن رنج می‌برد مدیریت درمان محور است، زیرا وقتی که مدیریت خودش ذینفع باشد، می‌تواند برای نظام سلامت آسیب زا باشد.»

 
 
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس گمنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
0
0
دکتر کوشکی بر دامپزشک بودن فلان انتصاب و... ایرادی نداشتند بلکه روند انتخاب و انتصابات را و جریان حاکم بر انتخابات را مساله دار دانستند
ایشان نظرشان این است دوره اول شورای شهر هم در تهران اصلاح طلبان به جان هم افتادند و شورای شهر منحل شد
هنوز دعوای اصغرزاده و الویری در سال ۷۹ آتش زیر خاکستری است که دود میکند!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
0
0
حکیم عزیز!
شما را به قرآن قسم وارد این بازیهای مسخره سیاسی یا بهتر بگم سیاست بازی نشو!
ایشان به دامپزشکی اهانتی نکرده اند بلکه روش انتخاب را اشتباه دانسته اند
از حکیم مهر درخواست میکنم به جای اینکه روی این پلیدیها بنشیند همچون زنبور عسل روی گل بنشیند و هر روز یک مطلب علمی جدید و روش تشخیص به روز فلان عارضه یا بیماری نوپدید را ارائه کند
با تشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
0
0
......‌..ها همیشه هستند و با ذکر ........ اظهار وجود می‌کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
0
0
"ولو دامپزشک باشد"

نشانه این است که دامپزشک حتی اگر متخصص هم باشد و سوابق طولانی در مدیریت های بهداشتی که اساس کار وزارت بهداشت است داشته باشد از نظر این فرد ناآگاه قابل قبول نیست!

درست است که یک اختلاف سیاسی بین اصلاح طلبان و مخالفان آنها بر سر انتصاب آقای آخوندی که من هم او را قبول ندارم پیش آمده است،
ولی آقای کوشکی حق نداشت این وسط پای دامپزشکی را به وسط بکشد!

یکی از وزرای سابق وزارت بهداشت زمانی که هنوز مطابق رسم وزارت بهداری سابق،
تعداد قابل توجهی از مدیران منطقه ای بهداشت از دامپزشکان انتخاب می شدند،
صادقانه اظهار داشت که مدیران دامپزشک از بهترین مدیران سازمانی ما هستند!

اتفاقا اگر بی طرفانه بخواهیم قضاوت کنیم به دلیل دانش وسیع دکتران دامپزشک در زمینه باکتری شناسی، انگل شناسی، ویروس شناسی و قارچ شناسی مقایسه ای، سم شناسی، اپیدمیولوژی، بهداشت و صنابع مواد غذایی با منشا دامی و بیماری های زئونوز دامهای کوجک و بزرگ و طیور،
بر مبنای اصل جهانی
"پیشگیری بهتر از درمان است"
صلاحیت های علمی و عملی و کارایی بسیار بالاتری نسبت به پزشکان
که آموزش شان فرد محور است،
در هدایت و راهبری بهداشت عمومی مردم دارند!
و دامپزشکان از این نظر نه تنها کمتر از پزشکان نیستند بلکه
بسیار مفیدتر و موثرتر در حفظ بهداشت و سلامت جامعه عمل می کنند!
و بر خلاف اشخاصی مثل آقای ......... و آقای ..........
به هیچ عنوان احساس کمبود و عقده حقارتی نسبت به پزشکان در خود احساس نمی کنند!
دکت حمیدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
0
0
متاسفم برای اقای کوشکی ، ایشان هیچ اطلاع و تخصصی در زمینه سلامت و بهداشت جامعه ندارند و تحصیلات این رشته را هم ندارند بنابراین حق اظهار نظر در این حوزه را هم ندارند، چه برسد به اینکه به خودشان اجازه دهند به دامپزشکان توهین کنند و اغراض سیاسی خود را اعمال کنند.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
0
0
وقتی خود دامپزشکان به همدیگر رحم نمی کنند از دیگران انتظار بیشتری نمی رود.یادمان نرفته وقتی که دکتر چوبینه کاندید ریاست سازمان دامپزشکی بودند سردسته عرفان حلقه شروع به شایعه سازی و عملیات روانی کردند که دکتر چوبینه سلطنت طلب! هستند.
در حالیکه ایشان از پاکترین و شریفترین و باسوادترین و متعهدترین دامپزشکان کشور هستند.
وضعیت مملکت ما همین است که عده ای برای رسیدن به نتیجه دست به تمام ترفندها می زنند.
ناشناس
|
Czechia
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
0
0
زیاد بزرگش نکنید برید تعرفه های دامپزشکی رو بالا ببیرین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
0
0
اصولا
رشته های دکتری عمومی دامپزشکی و دکتری تخصصی دامپزشکی وصله ای ناچسب در دانشگاه های وزارت علوم هستند!

1. مقطع تحصیلی:
تمام رشته های وزارت علوم از جمله رشته های فنی مهندسی، کشاورزی و دامپروری دارای مقاطع فوق دیپلم (بسته به رشته)، لیسانس، فوق لیسانس (کارشناسی ارشد) و دکترا (PhD) هستند.
ولی به جز اینکه برخی دانشکده های کشور فوق دیپلم دامپزشکی را دارند که برای ادامه تحصیل همان مسیر عادی وزارت علوم را البته در زمینه کارشناسی علوم آزمایشگاهی و کارشناسی ارشد و دکترای رشته های مرتبط طی کند،

مقطع دکتری عمومی و تخصص های بالینی مانند دکتری تخصصی پاتولوژی، مدیریت بهداشتی و طب بالینی طیور،
مدیریت بهداشتی و طب بالینی دامهای کوچک، بزرگ و طیور به هیچ عنوان با الگوی رایج وزارت علوم همخوانی و سنخیت ندارند
و اصولا برای آنها بخش رزیدنسی به معنای حضور در بخش تخصصی و کار بالینی با استاد متخصص مربوطه قابل هضم و مفهوم نیست!

برد تخصصی و آزمون پره انترنی از نظر وزارت علوم چیزی عجیب و غریب است!

2. مقطع دکتری در وزارت علوم را با وجودی که 220 واحد درسی دارد به عنوان "کارشناسی ارشد غیرعادی پیوسته" قلمداد می کنند!
در حالی که رشته های دیگر وزارت علوم در مقطع لیسانس حدود 140 واحد و در مقطع فوق لیسانس حدود 30 واحد مجموعا حدود 170 واحد می گذرانند!

3. در هنگام بودجه بندی
دانشجوی دکتری عمومی را عملا مانند دانشجوی لیسانس در نظر می گیرند و برای کارتحقیقاتی پایان نامه دکتری عمومی که به نحو زیادی در رشد علمی و عملی دکتر دامپزشک موثر است، رقمی بسیار ناچیز بین 450 هزار تا 700 هزار تومان را در اکثر دانشکده های دامپزشکی کشور در نظر می گیرند!

4. در رشته های دیگر وزارت علوم واحدهایی مانند کارورزی (انترنی) بالینی و دروس درمانگاهی و بیمارستانی اصلا مفهوم ندارد.

5. هیچ رشته ای در وزارت علوم مانند دامپزشکی هزینه خواه به دلیل آزمایشگاه های متعدد و گران قیمت با ظرفیت عملا پایین برای اجرای گروه بندی دانشجویان نیست!

به همین دلایل می بینیم که وزارت بهداشت که الگوی آموزشی و پژوهشی کاملا مشابهی با دکتری عمومی و دکتری تخصصی دامپزشکی دارد با داشتن فقط 5 درصد دانشجویان کشور نزدیک به 40 درصد مستندات علمی کشور را تولید می کند!

در نتیجه می بینیم که رئیسان محترم دانشکده های دامپزشکی یکی پس از دیگری از تمایل شان برای الحاق به وزارت بهداشت سخن می گویند!
و این مشکلات ناشی از نشناختن ماهیت بهداشت و سلامت محور دامپزشکی در وزارت علوم
هر چند وقت یک بار به این شکل سر باز می کند!
دکتر فرهمند
|
United States of America
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
0
0
بسیار علی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
0
0
اهانتی نکرده که
اداره بهداشت و درمان نه بهداشت خالی
مقوله درمان ربطی به ما دامپزشکا نداره و نباید چنین فردی را به عنوان رییس ان بخش انتصاب کنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
0
0
ایشان قرار بود کار مدیریتی داشته باشند!
مانند معاونت اداری مالی دانشکده که تسهیل کننده امور بهداشتی، درمانی، پژوهشی و آموزشی دیگر همکاران خود است و خودش مستقیما در امور آنها دخالتی ندارد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
0
0
"دامپزشکی که مسئول سلامت شهرداری شده: انتظار مدیر کارامد از این شورا بی معناست"

این بدترین و ظالمانه ترین توهین ممکن است که این فرد بی....... در وزارت علوم به دامپزشکان که اتفاقا بیشترین صلاحیت را در طب جامعه نگر و مدیریت بهداشتی عمومی جامعه دارند، وارد کرده است!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
0
0
این فرد از وزارت علوم آن قدر از گردونه و چرخش سریع اطلاعات دور افتاده است که نمی داند که در دنیای جدید و قرن 21
بحث تخصصی
"جهان واحد و بهداشت واحد"
بحث روز محافل علمی است و دامپزشکان در مقدم ترین صف در مواجهه و مبارزه با انواع میکربهای خطرناک برای جوامع انسانی قرار دارند
و با تجارب غنی و گران باری که از مشاهده
و تجربه مستقیم و عملی پاتوژنیسیته عوامل بیماری زای گوناگون پیدا کرده اند،
توانایی و قابلیت بسیار با ارزشی را در مصون
ماندن جامعه انسانی
و حفظ تندرستی و سلامت آحاد مردم دارا هستند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
0
0
شعور خیلی از افراد فقط در سطح پزشکی است ,
چون جهان سومی هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
0
0
اتفاقا
پزشکان به ویژه پزشکان متخصص همیشه بیشترین درک متقابل و همدلی را با دامپزشکی داشته اند.
نمونه آن مصاحبه های متعدد اعضای محترم کمیسیون بهداشت و درمان پزشکی در حمایت و اذعان به نقش بی بدیل دامپزشکی در حفظ جان و مال و بهداشت و سلامت مردم یا آنجا که یکی از وزرای بهداشت گفته است که
"دامپزشکان چشم و چراغ ما هستند"!
mohamad
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
0
0
من هم دانشکده ای ایشان بوده ام و ایشان را از نزدیک می شناسم. مسیر تحصیلات عالیه و پیشرفت ایشان بی سابقه ، عجیب و بی نظیر می باشد.
فراموش نکنیم که نقد یک دامپزشک، نقد دامپزشکی نیست!
حرف حق از هر کس باشد را بپذیریم و با تعصبات بیجا بازیچه و ابزار عده ای نشویم.
درود بر همکارانی که آبروی واقعی دامپزشکی هستند.
ممنونم حکیم مهر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
0
0
از روش صحبت منطقی و استدلالی جنابmohamad متشکریم
ما هم یاد بگیریم بد نیست!
آنچه بر سر دامپزشکی می آید از خود سازمان دامپزشکی است ولاغیر.
دامپزشکی چند شقه است یکی واکسن وارد می کند دیگری که از پیشکسوتان با سواد هستند می گوید این کار اشتباه است!
یکی دنبال واردات گوشت و رفتن به برزیل و جشن و شادمانی و پایکوبی است تا بتواند پرچم ایران را بر فراز کشتارگاه برزیل به احتزاز درآورد!!!! استاد بزرگواری هم میگوید واردات گوشت مایه ننگ ماست!
بخش دولتی متهم به بیسوادی است(که البته من تا حدودی این مساله را قبول دارم) و بخش خصوصی متهم به استثمار تولید کننده که من این را قبول ندارم بعد همون بیسواد میاد برای این بخش خصوصی تعیین تکلیف می کند که ۲۴ساعت باید آنلاین باشی!!!!!!!
ادارات کل اجازه ثبت رخداد بیماری را نمیدهند چون به مصلحتشون نیست البته در برخی استانها!!!
و.....
دوستان و همکاران گرامی دست از فرافکنی برداریم و یقه سازمان دامپزشکی را یگیریم تا بیفته دنبال ارتباط با مراکز علمی کشور و رونق تولید و کنترل بیماری بعد همه سرتون را بگیرید بالا و بگین ما بودیم کنترل کردیم آنفلوانزا را پی پی آر را و... را ما بودیم ضریب تولید را بهبود بخشیدیم با همکاری با موسسه رویان......
بیشتر به آرزو شبیهه مگه نه....
نظر شما
ادامه