کد خبر: ۴۵۲۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

محصول نهایی طرح مقاوم‌سازی ماهیان قزل آلا که پس از دو نسل به دست خواهد آمد با پشت سر گذاشتن فاز اول به فاز دوم وارد شده است. در فاز اول طرح مقاوم سازی ماهیان قزل آلا شبکه تولید و توزیع تخم چشم زده ایجاد و همچنین مراکز تکثیر با هویت واقعی و سالم به وجود آمده است که شیلات کشور طی 10 سال آینده در این صنعت به خودکفایی خواهد رسید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، «دکتر ابوالفضل سپهداری» مجری طرح مقاوم سازی ماهیان قزل آلا در ارتباط با شروع فاز دوم این طرح اعلام کرد: «طرح مقاوم‌سازی ماهیان قزل آلا که در هفته پژوهش جزو طرح‌های برتر بخش کشاورزی کشور انتخاب شده است، در جهت تولید بچه ماهی و اصلاح نژاد موفقیت‌های بسیاری داشته است و در آینده این طرح نیز شاهد موفقیت‌های این چنینی بسیاری خواهیم بود. این طرح در تاریخ یک مهر ماه سال جاری وارد فاز دوم شده است.»

او ادامه داد: «گزارش فاز اول این طرح به طور جامع و کامل به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارائه شده و موافقت ضمنی شروع فاز دوم این طرح اعلام شده است. طی گزارشی که حدود یک ماه و نیم گذشته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فرستاده شد، تمامی مراحل طرح از جمله زمان‌بندی، هدف گذاری، شیوه‌های مشارکت، مراحل طرح و تمام نکات مربوط به اجرایی شدن فاز دوم بیان شده است.»

مجری طرح مقاوم سازی ماهیان قزل آلا در ارتباط با موافقت نامه لازم برای فاز دوم طرح گفت: «با توجه به این‌که هنوز مطالباتی از فاز اول طرح باقی مانده است ولی ما فاز دوم را شروع کرده‌ایم چرا که محصول این طرح موجود زنده است و نمی‌توان در مقطعی رشد و تکثیر آن را متوقف کرد. با وجود ارسال گزارش کامل مربوط به فاز دوم طرح مقاوم سازی قزل‌آلا و کسب موافقت ضمنی هنوز تنظیم موافقت‌نامه از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت نگرفته است.»

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
0
0
باید دامپزشکی بودجش زیاد شه
نظر شما
ادامه