کد خبر: ۴۵۲۰۳
تعداد نظرات: ۶ نظر



کمیته فنی اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی با حضور مدیر کل دامپزشکی استان، معاون سلامت و روسای ادارات ستادی با موضوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و بیماری تب برفکی در سالن جلسات اداره کل دامپزشکی استان برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، در ابتدای جلسه «دکتر امیر حسین بهداد» مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی با اعلام این موضوع که خوشبختانه در سطح استان موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نداریم و شمال غرب کشور عاری از این بیماری است، ولی متاسفانه در استان‌های مرکزی ایران مواردی از این بیماری مشاهده شده است، ادامه داد اما باید مرغداران بسیار مراقب باشند و تمام نکات بهداشتی و قرنطینه‌ای را رعایت کنند تا خدایی ناکرده ویروس این بیماری به مزارع پرورشی طیور منتقل نشود.

وی در ادامه به همکاری کم دامداران و روستائیان با اکیپهای واکسیناسیون دامپزشکی اشاره کرد و اذعان داشت: در مورد واکسیناسیون بیماری تب برفکی، واکسن این بیماری به میزان کافی موجود است، اما متاسفانه به علت بهادار بودن واکسن، با همکاری کم دامداران و روستائیان با اکیپ‌های واکسیناسیون دامپزشکی روبرو هستیم که این موضوع باعث نگرانی ما بوده و انتظار می‌رود در صورت ادامه این روند، احتمال شیوع مجدد این بیماری و خسارت‌های اقتصادی وجود دارد.

در ابتدای این جلسه، دکتر حامی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان، با تشریح وضعیت بهداشتی و سلامت دام و طیور استان اذعان کرد: مورد خاصی از بیماری‌های دام، طیور و آبزیان در استان وجود ندارد و وضعیت استان در حالت سالم قرار داشته و تمامی بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام تحت کنترل می‌باشد و استان اذربایجان شرقی به لحاظ فنی آمادگی کامل برای مقابله با بیماری‌ها را دارد.

وی همچنین به اهمیت به روز بودن آمار دام سبک و سنگین استان اشاره کرد و افزود: بروز کردن آمارgis دام و اصلاح جمعیت واحدهای اپیدمیولوژیک از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که در شرایط عادی و یا بحرانی نیاز مبرم به آمار دقیق در هر شهرستان وجود دارد تا اقدامات پیشگیرانه و کنترلی به موقع و با دقت انجام گیرد تا وضعیت واقعی کنترل بیماری‌ها و یا میزان دقیق اجرای طرح‌های واکسیناسیون‌ها در شهرستان‌ها مشخص گردد.


انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
0
0
واکسن تب برفکی تو خراسان رایگانه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
0
0
بهاداربودن فقط بهانه هست چون از طرفی بخش خصوصی بهاداربهش میدن برای واکسیناسیون ودرکنارش اکیپ دولتی آبله رایگان میزنه دامدارم میگه فعلاکه بیماری خبری نیست میمونم تادولتی رایگان بیادبزنه از بی تدبیری مسئولین هست چقدربگیم یه دز واکسن بهادارمگرچقدرهست ناله همه درمیاد یک کیلو جو شده ۱۷۰۰تومان مکملها فلانقدر شیر نصف قیمت ایناروچراکسی مدنظرنداره ویزیت ودارو و...بکنار فقط چسبیدن به قیمت واکسن دامدارچرابابقیه مشکلی نداره شما مدیریت درست انجام بدید دامداربا همه نوع سومدریت طی این سالها کناراومده خودم دامدارم ضمنن وسط طرح بهادارمیاین واکسن دولتی میزنین یه اکیپ واکسن رایگان یه اکیپ بهادار آخه عقلم خوب چیزی هست ................
ناشناس
|
Hong Kong
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
0
0
الان که قیمت دام اینقدر بالا رفته اصلا این موضوع که به لحاظ قیمت واکسن، استقبال کم است خیلی با منطق جور در نمیاد.
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
0
0
واکسن و واکسیناسیون در کهگیلویه و بویراحمد طبق سنوات گذشته کاملا رایگان برای دامداران پیش بینی شده
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
0
0
واکسن و واکسیناسیون رایگان از ابتدا اشتباه ترین استراتژی سالهای سال سازمان دامپزشکی بوده کسی که حاضر نباشه ده هزار تومان برای گاو حداقل ده میلیون تومانی خود برای سلامت ان هزینه کند دامپرور نیست صرفا دامداره و همیشه عقب.این ذهنیت رایگان بودن هم دامداران رو عقب نگه داشته هم شان و منزلت دامپزشکی رو به قهقهرا برده.
ناشناس
|
Brazil
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
0
0
لزوم اجرای برنامه دقیق واکسیناسیون و موفقیت در آن مستلزم پرداخت هزینه است که در کشورهای موفق در کنترل بیماری تب برفکی این هزینه ها از سوی دولت و تشکل های مربوطه تامین شگردیده که منتج به موفقیت در کنترل بیماری شده است. در شرایطی که در کشور ما سلیقه ای عمل می شود
نظر شما
ادامه