کد خبر: ۴۵۱۷۶



این ببر ماده که دو توله ۱۰ ماهه داشت، در فاصله دو سال دست کم ۱۲ انسان را در هندوستان کشته و خورده بود بالاخره شامگاه جمعه ۱۱ آبان به دست شکارچیان در جنگل‌های ایالت ماهاراشترا شکار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایلنا، یک گروه ۱۵۰ نفری از شکارچیان هندی از ماه‌ها پیش دنبال این ببر که «تی۱» نام داشت می‌گشتند. آنها در جستجوی خود از پاراگلایدر استفاده می‌کردند و با سوار شدن بر پشت فیل در جنگل‌ها به دنبال او بودند.

کشته شدن این ببر در هندوستان جنجال بر پا کرده است. طرفداران حیات وحش در مورد قانونی بودن شلیک به این حیوان وحشی تردید دارند. برخی رسانه‌های محلی نوشته‌اند که شکارچیان بدون آن که تلاشی برای زنده‌گیری این حیوان بکنند، او را در جنگل یاواتمال به دام انداخته و به او شلیک کرده‌اند.

دیوان عالی هند مجوز کشتن این ببر را صادر کرده بود اما در این دستور تصریح شده بود که تنها در صورت نبود امکان زنده‌گیری و عمل نکردن تفنگ بیهوشی می‌توان حیوان را کشت.

با این حال روزنامه تایمز هند می‌نویسد که کشته شدن حیوان هنگام شب روی داده و استفاده از تفنگ بیهوشی در هنگام شب در این کشور ممنوع است. به نوشته این روزنامه، شکارچی تی۱، عسگر علی‌خان نام دارد که پسر نواب‌شفات علی‌خان، معروف‌ترین شکارچی هند است. وی در هنگام شکار ببر به دست پسرش، در محل حضور نداشته است.

یکی از محیط‌‌‌بانان محلی به نام میشرا گفته است که عسگر ابتدا تلاش کرده تیر بیهوش‌کننده به تی۱ شلیک کند، اما حیوان به سمت او و همراهانش حمله کرده و او مجبور به شلیک شده است.

برخی منابع دیگر گفته‌اند که عسگرخان تیر بیهوش کننده را شلیک نکرده و تنها بعد از مرگ حیوان آن را به بدنش فرو کرده تا نشان دهد که برای زنده‌گیری اقدام کرده بوده است. به هر روی لاشه حیوان برای بررسی‌های قانونی بیشتر به باغ‌وحش شهر ناجپور منتقل شده است.

بر عکس مدافعان حقوق حیوانات که از این واقعه ناراضی‌اند، مردم روستاهای اطراف شهر پاندهارکاودا با شنیدن خبر مرگ تی۱ به رقص و شادمانی پرداختند.

تی۱ نخستین بار در ژوئن ۲۰۱۶ یک زن از اهالی این روستاها را ربوده و کشته بود. باقی‌مانده بدن این زن در نزدیکی روستای محل سکونتش پیدا شد. بعد از آن دست کم ۱۱ مرد روستایی دیگر نیز به دست این ببر گرسنه کشته شدند.

دولت هند در سال‌های گذشته طرح‌ها و قوانین جدی و سختگیرانه‌ای برای حفاظت از حیوانات وحشی به اجرا گذاشته بود. به لطف همین قوانین و بر اساس آخرین سرشماری، شمار ببرهای هند در سال ۲۰۱۴ میلادی از ۱۵۰۰ به ۲۲۰۰ قلاده افزایش یافت.

افزایش جمعیت هندوستان به رقم سرسام‌آور یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون نفر پیشروی جمعیت انسانی در محیط زیست حیوانات، بار دیگر به کاهش شدید جمعیت وحوش منجر شده است. نزدیک شدن مکان زندگی انسان‌ها به محل زیست حیوانات جنگلی باعث شده است که انسان‌ها بیشتر مورد حمله این حیوانات قرار بگیرند.

بنا بر گزارش رسمی دولت هند، به طور میانگین هر روز یک نفر در این کشور بر اثر حمله فیل یا ببر جان خود را از دست می‌دهد.


 

نظر شما
ادامه