کد خبر: ۴۵۱۵۷
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
حضور «دکتر علی وقفچی» در سازمان نظام دامپزشکی:
سنجش تایید صلاحیت دانشکده‌های دامپزشکی در کشور و پیگیری آزمون تعیین صلاحیت حرفه‌ای فارغ‌التحصیلان رشته دامپزشکی، از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود ...
 

حکیم مهر: «دکتر علی وقفچی» نماینده دامپزشک مجلس شورای اسلامی امروز با حضور در محل سازمان نظام دامپزشکی با «دکتر محمدرضا صفری» رئیس این سازمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان نظام دامپزشکی، در این دیدار درخصوص موضوعات ذیل بحث و تبادل نظر صورت گرفت و مقرر شد این مسائل از طریق مجلس شورای اسلامی مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد:

 ۱- جایگاه حوزه دامپزشکی در کشور و بحث انتقال آن به وزارت بهداشت و یا ماندن آن در بدنه وزارت جهاد کشاورزی

 ۲- جذب خارج از ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته دامپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی

 ۳- سنجش تایید صلاحیت دانشکده‌های دامپزشکی در کشور

 ۴- موضوع پیگیری آزمون تعیین صلاحیت حرفه‌ای فارغ‌التحصیلان رشته دامپزشکی

 
 
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مجید
|
United States of America
|
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
0
0
تا اداره کل و نظام دامپزشکی بخواهند از هزار توی به هم پیچیده مجلس به جایی برسند و دانشگاه آزاد را سر جایش بنشانند کار از کار گذشته و تعداد بیکاران دامپزشکی از تعداد دامها ی کشور بیشتر می گردد .
Reza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
0
0
اينا هم كه فقط هي جلسه ميذارن بررسي ميكنن !! كو عمل ؟ فقط شعار!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
0
0
با توجه به جدیت نظام به عدم دریافت شماره نظام برای دانشجویان واحد های غیر مجاز دانشگاه آزاد. و همت دکتر صفری عزیز انشاالله موضوع الحاق به بدنه وزارت بهداشت هم توسط ایشون قطعا پیگیری خواهد شد. و تاریخ نام ایشون رو در خودش ثبت خواهد نمود.ان شاالله.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
0
0
با تشکر صمیمانه از جناب آقای دکتر محمدرضا صفری ریاست محترم سازمان نظام دامپزشکی و جناب آقای دکتر وقف چی نماینده متعهد مجلس شورای اسلامی
که با دلسوزی و تعهد تمام در حال پیگیری وضعیت نابسامان حوزه دامپزشکی اعم از اعتبارات و بودجه ناچیز سازمان دامپزشکی در وزارت جهادکشاورزی با توجه به حجم بالا و گستردگی تکالیف آن به ویژه در تضمین و صیانت از بهدلشت و سلامت مردم،
دست اندازی و مداخله غیرقانونی غیر دامپزشکان در امر ویزیت و تجویز داروهای دامپزشکی و ناامنی شدید شغلی دامپزشکان
و
پذیرش نجومی و سرسام آور تعداد زیادی دانشجو نما در فروشگاه های علم فروشی دانشگاه آزاد و
عدم اهمیت این موضوع برای وزارت جهادکشاورزی
و بنا بر نظر برخی سکوت توام با رضایت آن برای بی اعتبار شدن رقیب قدیمی به تصور مهندسان دامپروری و کشاورزی؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
0
0
خانه از پای بست ویران است .دقیقا مصداق دیگر اتفاقاتی که در این مملکت میفته .عوض اینکه مسایل رو بنیادی حل کنند همیشه به اقشار جامعه فشار وارد میشه .من می خواهم بپرسم اصولا نقش دانشجویی که اسمش برای رشته دامپزشکی دانشگاه ازاد در اومده این وسط چیه ؟ چرا اقایون وزارتخانه هایی رو که مسئول هستند مورد مواخذه قرار نمیدن ؟با روح و روان جوونها بازی می کنند عمر و انرژی و سرمایه مالی اونها رو تلف می کنند بعد میفرمایند شماره نظام دامپزشکی نمیدیم .اقا اگه زورتون میرسه جلوی سازمان سنجش و دانشگاه ها بایستین .چرا همیشه در تمام مشکلات این مملکت مردم رو درگیر می کنید ؟اگر دانشجو در ازمون قبول شده و ثبت نام شده سرخود که این کار رو نکرده .پس هیچ نهادی هم حق نداره عمر و سرمایه این جوان رو به هدر بده .خیلی نگران بیکاری دامپزشک های اینده هستین ؟دستور بفرمایین چند سال در رشته دامپزشکی پذیرش صورت نگیره .به جوانهایی که با امید و ارزو وارد دانشگاه شدند .چه کار دارین ؟در ضمن خیلی نگران بیسوادی دانشجویان هستین لطفا اول تکلیف تقلب ها و صندلی هایی که در دانشگاه های دولتی فروخته میشه و رتبه هایی که جابجا میشه و سهمیه های بیسوادی کا وارد دانشگاه ها میشن رو معلوم کنید بعد نگران جذب دانشجوی دانشگاه ازاد باشین .وقتی دانشگاه های سراسری جایی برای مردم عادی ندارن .پس جوانها تکلیفشون چیه؟عوض این بازی های بی معنی و جو سازی های غیر منطقی دانشگاه ها رو ملزم به ارائه تکالیفی و وظایف و امکانات کنید تا در اینده بار علمی دانشجویان بالا بره نه اینکه شمشیر دو سر خودتون رو به سمت دانشجوی بی تقصیر بگیرید .ما دانشجویان رشته دامپزشکی هم تا نفس اخر از حق خودمون دفاع خواهیم کرد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
0
0
وقتی که
تعداد پذیرش دانشجو غیر منطقی و خارج از ضوابط قانونی باشد
حتی خود فردی هم که فقط نام دانشجوی دامپزشکی
را می خواهد یک یدک بکشد
می داند هیچ حقی ندارد که تا بخواهد تا آخرین نفس
از مدرک جعلی که خریده است دفاع کند!

بالاخره بایستی فرقی باشد بین دانش آموزان شایسته و برتر با بنیه مناسب علمی که در یک کنکور آزاد و سالم حدنصاب ضروری را کسب کرده اند با کسی که با پشتوانه فقط پول می خواهد دانشجو باشد!
ناشناس
|
France
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
0
0
جناب آقای دکتر صفری .روزه شک دار نگیرید تنها با الحاق دامپزشکی به وزارت بهداشت و انتقال آموزش دامپزشکی به علوم پزشکی میتوان به خواسته های بحق یعنی استفاده از بودجه های بهداشتی و جلوگیری از پذیرش بی رویه دانشجو در دانشگاه ها رسید. با صحبت با وزارت علوم یا دانشگاه آزاد به جایی نخواهید رسید . وزارت بهداشت هم تا زمانی که دامپزشکی عضوی از سیستم بهداشتی کشور نشده با تخصیص بودجه های بهداشتی به این سازمان مخالفت خواهد کرد. یک بار برای همیشه به سرگردانی و بلاتکلیفی دامپزشکی پایان دهید و این سازمان را با حفظ استقلال به وزارت بهداشت الحاق کنید. بدانید که این الحاق به نفع تمامی خانواده دامپزشکی است مطمئن باشید حق هیچ کس پایمال نخواهد شد.
ناشناس
|
Hungary
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
0
0
وزارت بهداشت با دیوانه خانه هیچ فرقی ندارد اواز دوهل از دور خوش است
ناشناس
|
France
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
0
0
وزارت بهداشت هر چه که هست هنوز حداقل معیارها برای یک وزارت خانه را رعایت میکند . فارغ التحصیلانش مثل فارغ التحصیلان گروه دامپزشکی آواره و بیکار نیستند. دانشجویانش مثل دانشجویان گروه دامپزشکی خود را بی آینده احساس نمیکنند چون دانشکده های پزشکی به مرکز چاپ مدرک تبدیل نشده اند. وزارت بهداشت با حفظ شان اجتماعی و اطلاع رسانی از طریق رسانه هایی که در اختیار دارد اهمیت و جایگاه خود را در جامعه به مردم نشان داده و مثل دامپزشکی گمنام و منزوی نیست و با این اطلاع رسانی میلیاردها دلار بودجه نفتی را به بخش درمان سرازیر کرده حال آنکه دامپزشکی در انزوا و کمبود بودجه باقی مانده. برخی میگویند وزارت بهداشت دیوانه خانه است حال با این اوصاف بفرمایید کجا واقعا دیوانه خانه است؟ بی آیندگی بیکاری، کمبود بودجه و نادیده گرفته شدن از ارکان اصلی یک دیوانه خانه است.
شهاب الدین صافی
|
Romania
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
0
0
مساله الحاق دامپزشکی به وزارت بهداشت چیزی نیست که با جلسه یک نماینده از مجلس شورای اسلامی با رییس نظام دامپزشکی حل و فصل شود. قبل از این جلسه، ده ها جلسه دیگر با حضور جمعی گسترده تر تشکیل شده و حاصلی نداشته است. پیشنهاد می کنم که نظام یا سازمان دامپزشکی، فرهنگستان علوم و یا هر نهاد ذیصلاح دیگر، همایش یک روزه ای را در این خصوص برگزار کند و طی آن کارشناسان و تصمیم سازان از وزارتین، مجلس، سازمان و نظام دامپزشکی، دانشگاه ها، بخش خصوصی و ... در خصوص ابعاد مختلف این الحاق بحث و گفتگو کنند و به نتیجه ای مشخص و معقول برسند. تجربه نشان داده که جلسات خصوصی، لابی گری، جمع آوری طومار و ... حاصلی جز تضییع وقت و فرصت سوزی نداشته و نخواهد داشت. با این موضوع مهم باید از منظری فراجناحی برخورد شود و تا منافع تمامی بخش های ذینفع، در آن لحاظ نشود، کارشکنان و منفعت طلبان در هر بخش، اجازه پیگیری معقول چنین الحاقی را نخواهند داد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
0
0
به نظر شخصی بنده وضعیت دولت انقدر نا به سامان می باشد که احتمال این جابه جایی صفر درصد مباشد ولی درکل این بودجه اندک که به سازمان داده شده که زیر نظ وزترت کشاورزی یاشد همین بودجه را تحت نظارت وزارت بهداشت داده شود فعلا برایمان کافیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
0
0
سلام
اگه دامپزشکی بره زیر نظر وزرات بهداشت آیا بازار کار بهتر میشه؟
آیا دامدار عوض میشه؟
آیا کارفرما عوض میشه؟
نشستید هی میگید وزارت بهداشت،وزارت بهداشت.
ادم سراغ دارم میگه من بدون حضور تو مخل کار به ماهی ۷۰۰ تومنم راضی هستم.
خودمون خودمونو خوار وخفیف میکنیم
بسه دیگه
عرضه دارید برید ی ابتکار نو ایجاد کنید
خستمون کردید
نظر شما
ادامه