کد خبر: ۴۵۱۳۳
تعداد نظرات: ۶ نظر
 

ضرورت مشارکت بالا در انتخابات شوراهای استانی سازمان نظام دامپزشکی

دکتر پویا علی محمدزاده

مشارکت بالا در انتخابات نظام دامپزشکی باعث می شود منتخبان عملکرد قوی تری برای انجام امور داشته باشند. تعیین سرنوشت بر اساس نظر و خرد جمعی همواره ستودنی و ارزشمند است و این موقعیت برای ساختن آینده ای بهتر و درخشان‌تر بی‌بدیل و بی‌نظیر است. تحقق خواسته های جامعه دامپزشکی از طریق مشارکت جمعی و حضور در انتخابات میسر می شود .

مشارکت بالا در انتخابات آذرماه سال جاری موجب می شود تا سازمان نظام دامپزشکی از یک پشتوانه قوی برای اجرای قوانین کاری خود برخوردار باشد .

باید در نظر داشت که تنها رای دادن و انتخاب افراد چاره حل مسائل و مشکلات نیست، بلکه افراد باید نسبت به رای و مطالبات خود بی اعتنا نبوده و در اجرای قوانین و عمل به برنامه هایی که ارائه گردیده همت گمارند. رای دادن و حضور در انتخابات تنها به معنای انتخاب افراد اصلح نیست، بلکه پذیرفتن اهداف و برنامه های منتخبان جهت پیشبرد اهداف سازمان نظام دامپزشکی است. برای حفظ اقتدار و استقلال سازمان نظام دامپزشکی باید جامعه دامپزشکی مسئولیت رای خود را پذیرفته و تابع قوانین وضع شده باشند، هر چند که به میل آنها نباشد زیرا احترام به قانون و عمل به آن نشان از متعهد بودن و مسئولیت پذیری دامپزشکان در هر شرایطی دارد.

در شرایط کنونی، نظام دامپزشکی هر استان نیازمند افراد متعهد، دلسوز، با پشتکار، صادق، با انگیزه، صبور، دارای دانش و شناخت کافی از مسائل و مشکلات صنف، افراد متفکر، خلاق و با برنامه، افرادی که روحیه کار گروهی دارند و به دنبال ارتقای شان و جایگاه و کارکرد این نهاد مهم و تاثیرگذار هستند، است .

در این برهه زمانی حساس مشارکت، همفکری و همدلی و همراهی تک تک اعضای محترم در تمامی لحظات جهت عبور از موانع، سختی ها و ناملایمات و دستیابی به اهداف و بهتر شدن شرایط امری ضروری و اجتناب ناپذیر است .
امیدوارم شاهد حضور حداکثری تمامی اعضا و یک انتخابات باشکوه باشیم .
 
 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۱
0
0
واقعا" هنوز بعد از این همه سال تجربه نظام دامپزشکی و اثبات نا کارآمدی این بنگاه دولتی ولی خصوصی نما و معضلات پی در پی ................... باز هم کسانی پیدا میشوند که بخواهند همچنان همین روند را که در ذات این نهاد به ناچار وجود دارد ، ادامه دهند !!؟؟
کمترین خسارت این نهاد در درجه اول سرگردان تر کردن دامپزشکان و دامپروران و افزایش هزینه و روندهای اداری است که قبل از وجود نظام در یک دهم زمان فعلی و یک صدم هزینه های فعلی البته با رعایت نسبتهای زمانی انجام میشد .
دکتر فرزاد احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۱
0
0
با سلام
. تا زمانی که نظام دامپزشکی چه از انجمن صنفی کارگری مسئولین فنی بهداشتی گرفته و تا انتخابات شوراها حضور حداکثری اعضای نظام در سرار کشور انجام گیرد ،نشان دهنده این واقعیت هست که نظام دامپزشکی وقتی در یک سو ودر یک راستا باشند،نشانه ی اتحاد و همدلی خود را حتی به گوش وزیر محترم خواهند رساند که ماها که ضامن سلامت مردم هستیم یا بعبارتی الفبای سلامت مردم در گرو تعهد و وجدان کاری دامپزشکان گمنام در سراسر ایران اسلامی می باشد....از جمله فواید این امر واجب(حضور حداکثری در انتخابات شوراهای نظام دامپزشکی): ..اول خود نظام دامپزشکی کشور بر خود واجب می داند که بیش از بیش در خدمت سلامت غذایی مردم باشد ودر مرحله ی بعد سازمان دامپزشکی کشور که این شور و نشاط را در بین اعضای نظام دامپزشکی عیان مشاهده می نماید بر خود به عین در می یابد که این قشر سلامت اولیه کشور را باید بیشتر بهشون باید بها دهد و مطمعنا رئیس سازمان دامپزشکی که خود نیز از همین قشر مظلوم واقع شده می باشد،شک نخواهیم کرد که وقتی همدلی اعضای نظام را به آینه خواهند دید، ان شاالله ترتیبی برخواهند گُزید که حداقل این جامعه سلامت کشور از حداقل حقوق تعریف شده در ماده ۱۹ با قدرت دفاع کند وبا تدبیر و بصیرت جناب دکتر رفیعی، به قطع یقین وزیر جهاد کشاورزی آقای جحتی را نیز قانع خواهند ساخت. که دامپزشکان ستون اولیه سلامت مردم هستن ودرین شرایط تحریم که با جان و دل کار می کنند ..،حداقل گوشه ی چشمی بر مسئولین فنی بهداشتی و کل اعضای نظام دامپزشکی در مورد وضعیت معیشت این سفید پوشان(بخصوص دامپزشکان بخش خصوصی) همیشه حاضر در تمامی موارد مربوط به دامپزشکی انجام دهند...خلاصه ی مطلب اینکه با حضور حداکثری در انتخابات نظام دامپزشکی سراسر استان ها ان شاالله که ثابت کنیم جامعه ی دامپزشکی همیشه در ردیف اول در همه رده ها قرار داردو به امید خداوند وتلاش شبانه روزی اعضای نظام دامپزشکی کشور و مسئولین رده بالا این سازمان زمانی نه چندان دور فرا خواهد رسید که دامپزشکی جزو معاونت های اصلی ریاست جمهور قرار گیرد....واین امر باز هم مستلزم تلاش شبانه روزی دامپزشکان ومسئولین رده بالای کشور نه فقط در سطوع جهاد کشاورزی..بلکه در سطوح دیگر از جمله وزارت بهداشت و سایر دلسوزان بلند پایه ایران اسلامی قرار گیرد.....به امید آن روز..آلهی آمین
ناشناس
|
Germany
|
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۱
0
0
نظام دامپزشکی دولتی و خصوصی نما ! ! ! ! !
متاسفانه این ساختار، ابزاری برای ................... شده هست !
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۱
0
0
درود بر دکتر علیمحمدزاده همکار جوان با انگیزه.
در راستای اجرای قوانین سازمان دامپزشکی به ناحق اخراج شدی،کارفرمایت کارگران را تحریک کرد تا باتو وارد درگیری فیزیکی شوند،ان هم چه کارفرمای بانفوذی اما با اقتدار تمام ایشان را سرجای خو نشاندی و نشان دادی که حق خوردنی نیست بلکه گرفتنیست
ناشناس
|
Finland
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۱
0
0
نتیجه مشارکت بالا در ایران تا حال چه بوده است !!؟؟
در شرایط فعلی ، مشارکت بالا یعنی تایید روند و سیستم غلط فعلی . متاسفانه بعضی از دوستان تصور میکنند مشکل در افرادی است که انتخاب میشوند در حالی که مشکل در سیستمی است که اجازه میدهد افراد نا مناسب هم وارد دور شوند .
هر چه هم با مشارکت بالا شرکت کنند در نهایت این وزیر و سیستم است که رئیس نظام را از میان افراد دولتی انتخاب خواهد کرد و معمولا" تا به حال و حتما" بعد از این هم ، کسی را انتخاب خواهند کرد که در راستای نظرات خودشان باشد و دردسر ایجاد نکند و معمولا" هم افرادی با تجربه کم در فعالیتهای واقعی دامپزشکی ( یعنی فیلد) ........... را انتخاب خواهند کرد !!!
و لازم به توضیح نیست که نفر اصلی و تصمیم گیرنده واقعی برای کل نظام دامپزشکی همان رئیس نظام است .
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
0
0
واقعا درسته.حتما مشارکتمون باید بالا باشه.چون بعدش حق ندارید بگید دامپزشکی در جامعه جایگاهی نداره.وقتی ما خودمون برای خودمون ارزش قائل نشیم دیگران هم قائل نخواهند شد.پس جبهه گیری ها و تخریب علیه نظام رو فراموش کنید
نظر شما
ادامه