کد خبر: ۴۵۰۵۰
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
قطار تغییرات مدیریتی به اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه رسید:
«دکتر امید حاج‌محمدی» که پیش از این ریاست اداره دامپزشکی شهرستان سنقر و کلیایی را برعهده داشت، به عنوان سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه معارفه شد ...
 

حکیم مهر: مراسم تودیع و معارفه مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه ظهر امروز یکشنبه با حضور «دکتر قاسم رضائیان زاده» معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر عامری» مسئول امور استانها، «دکتر خسرو شهبازی» رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه و «حجت الاسلام میرزایی» جانشین نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولین در سالن اجتماعات اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه برگزار شد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، در این مراسم که با حضور پرشور کارکنان دامپزشکی استان، روسای ستادی و مدیران ادارات دامپزشکی شهرستان ها و خبرنگاران رسانه های استان برگزار شد، «حجت‌الا‌سلام حمید میرزایی» در این مراسم به پنج بشارت برای مومن که  یکی از آن‌ها زیارت امام حسین(ع) در ایام اربعین اشاره کرد .

همه ما نسبت به اطرافیان و زیردستان خود مسؤول هستیم

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با خاطر نشان کردن به آیاتی از قرآن، افزود: هر انسانی در هر مسؤلیتی یک سری وظایف برای وی مشخص شده، که بالاترین آن‌ها مسؤولیت فردی، معرفت نسبت به خداوند متعال است، که خدا را بشناسیم.

وی به مسؤولیت فردی نسبت به جامعه اشاره و بیان کرد: همه ما نسبت به اطرافیان و زیردستان خود مسؤول هستیم؛ چنانچه براساس آیات قرآن هر کس شب را به صبح برساند فریاد مسلمانی را بشنود و بی‌تفاوت باشد، مسلمانان نیست.

درخواست مساعدت سازمان دامپزشکی برای راه‌اندازی مرکز تحقیقات دامپزشکی غرب کشور

در ادامه مراسم «دکتر شهبازی» رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خواستار کمک و مساعدت از سازمان دامپزشکی برای راه‌اندازی مرکز تحقیقات دامپزشکی غرب کشور شد و به ظرفیت‌های استان کرمانشاه در حوزه تولیدات فرآورده های دامی اشاره کرد و گفت: تولید سالانه ۴۰۰۰ تن عسل و ۳۶ هزار تن گوشت قرمز از جمله این ظرفیت هاست.

 

وی تولید ۶۳ هزار تن گوشت سفید و ۳۳۵  هزار تن تولید شیر را از دیگر ظرفیت‌های استان برشمرد.

دکتر شهبازی به نژادهای برتر دامی استان اشاره کرد و بیان داشت: اسب کرد از نژادهای برتر کشور است و اقدامات شناسنامه‌دار کردن آن در دست اقدام است، همچنین دام سنجابی از نژادهای برتر دامی کشور در تولید گوشت و پشم محسوب می شود .

وی خواستار توجه بیش از پیش به موضوع ساماندهی مرغداری‌های غیرمجاز شد و افزود: در زمینه بیماری‌های مشترک نیز باید مراقبت های ویژه انجام شود .

وی بیان داشت: ۶۹ درصد کل اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری سازمان جهادکشاورزی استان جذب شده که ۵۲ درصد آن مختص به دامپروری است .

متاسفانه در مرز با کشور عراق منطقه «بافر زون» نداریم

«دکتر قاسم رضاییان‌زاده» معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور در این مراسم اشاره‌ای به وضعیت بیماری‌های دامی در کشور داشت و عنوان کرد: خوشبختانه اکنون بیماری «تب برفکی» به خوبی در کشور کنترل شده و مشکلات و اپیدمی که در سال 94 تا خرداد 95 با آن درگیر بودیم، دیگر وجود ندارد.

 

معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی از پایش فعال بیماری آنفلوآنزای پرندگان هم یاد کرد و افزود: در سال‌های گذشته همزمان با موج بیماری که کشورهای اروپایی را در برگرفت، کانون‌هایی نیز در داخل کشور ما مشاهده و به خوبی کنترل شد.

دکتر رضاییان‌زاده از نقش بسزای دامپزشکی در پیشگیری از انواع بیماریهای دامی و خصوصا بیماری‌های مشترک بین انسان و دام یاد کرد و افزود: مقابله با بیماری‌ها در استان‌های مرزی از جمله کرمانشاه اهمیت دوچندانی دارد.

 وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورها در مرز دو کشور منطقه امنی به نام «بافر زون» تعریف می‌شود که برای جلوگیری از انتقال بیماری‌های دامی پوشش ایمنی خاصی در این نوار اعمال می‌شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه ما در مرز با کشور عراق چنین منطقه‌ای نداریم.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور معتقد است این امر شرایط کرمانشاه را در مقابله با بیماری‌های دامی ویژه می‌کند.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی هدف اصلی این اقدامات دامپزشکی را ارتقا تولید فرآورده‌های دامی عنوان کرد و ادامه داد: باید تمام توان خود را برای رسیدگی به امور تولید متمرکز کنیم.

اجازه سوءاستفاده به افراد زیاده‌خواه نخواهیم داد

 دکتر رضاییان‌زاده اظهار کرد: سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی برای رسیدن به این اهداف در کنار هم حرکت خواهند کرد و البته در این بین اجازه سوءاستفاده به افراد زیاده‌خواه داده نخواهد شد.

دکتر رضائیان زاده معاون تشخیص سازمان دامپزشکی کشور از حدود 7 سال خدمت صادقانه دکتر پرور قدردانی کرد و گفت: تغییرات مدیریتی امر طبیعی و در راستای تزریق انگیزه بیشتر در سازمان ها انجام می شود.

او با تاکید بر سوابق کاری، مدیریتی و تجربه دکتر حاج محمدی در اداره امورات به عنوان رئیس دامپزشکی در شهرستان های مختلف و همچنین رئیس ستادی در اداره کل، برای وی آرزوی موفقیت کرد و گفت: خدمت رسانی به جامعه هدف اولویت اول دامپزشکی است و این ماموریت اصلی نباید هیچگاه فراموش گردد.

با فساد اداری مقابله کردم و مانع از سوءاستفاده فردی شدم

«دکتر نادر پرور» مدیرکل سابق دامپزشکی استان کرمانشاه در این مراسم با بیان اینکه فضای آرامی در استان از لحاظ شیوع بیماری ها داشتیم، اظهار داشت: در زمینه تب‌برفکی هم در یک سال اخیر وضعیت خوبی داشته‌ایم.

 

وی با بیان اینکه بیماری PPR  که زمانی مانع و مشکل صادرات ما بود، مرتفع شده است، افزود: تعداد کانون‌های این بیماری امروز در استان کمتر از انگشتان یک دست است.

دکتر پرور بیان کرد: بیماری مشترک تب مالت یکی از گرفتاری های استان های زاگرس نشین بود که امروز ۱.۷ میلیارد تومان از اعتبار ۶ میلیاردی تب مالت در سفر ریاست محترم جمهور  جذب شده است که طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی منتج به کاهش ۶۰ درصدی مبتلایان در حوزه انسانی شده است که امیدواریم مابقی این اعتبار به دامپزشکی استان تخصیص داده شود.

وی تصریح کرد: در زمینه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در هفت سال اخیر یک واحد صنعتی هم درگیر نشد.

دکتر پرور با بیان اینکه در بحث زلزله تلفات بسیار زیادی در حوزه دامی داشتیم عنوان کرد: با کمک تیم‌های واکنش سریع ۱۱۵۰۰ راس دام در ۶ روز دفن بهداشتی کردیم که یک اقدام ویژه بود و هیچ بیماری واگیر دامی تا امروز نداشته‌ایم.

مدیرکل سابق دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: با فساد اداری مقابله کردم و مانع از سوءاستفاده فردی شدم و زیر بار فشارهای مختلفی که از جاهای مختلف وارد می‌شد نرفتم، سلامتی مردم خط قرمز من بود و سر آن تعارفی نداشتم.

رساندن مواد خام سالم به سر سفره مردم خط قرمز مدیریتی اینجانب است

در این مراسم، «دکتر امید حاج محمدی» سرپرست جدید دامپزشکی استان کرمانشاه با اهداء سلام و دورد به شهدا و امام شهدا الخصوص شهدای دامپزشکی شهید ازهر، شهید نوحی و شهید عرصه بهداشت و سلامت جامعه شهید دکتر حجت اله نیک عزم، نخستین برنامه کاری خود را در قالب سفر به مناطق زلزله‌زده و رسیدگی به امورات این قشر آسیب‌دیده عنوان کرد و افزود: واکسیناسیون عشایری و روستایی را با دقت کامل انجام می‌دهیم.

 

وی خاطر نشان کرد: عشایر و پرورش دهندگان در مناطق زلزله زده استان به هیچ وجه نگران واکسیناسیون واکسن های استراتژیک دامی نباشند؛ دامپزشکی استان در مناطق زلزله زده دارای برنامه ویژه ای است که در وقت مناسب حتما اطلاع رسانی خواهد شد.

دکتر حاج‌محمدی در خصوص نظارت بر فرآورده های خام دامی، تصریح کرد: رساندن مواد خام سالم به سر سفره مردم خط قرمز مدیریتی اینجانب است و تلاش می‌شود کشتارهای غیرمجاز و خیابانی جمع‌آوری شود.

وی با تاکید به پتانسیل بالای فارغ‌التحصیلان دامپزشکی در بحث ماده 19، افزود: اداره‌کل دامپزشکی استان در این خصوص حداکثر همکاری لازم را با بخش خصوصی خواهد داشت.

دکتر حاج محمدی مهمترین فعالیت دامپزشکی را تامین سلامت عمومی دانست و گفت: برای تامین سلامت فراورده های خام دامی، تمام قد ایستاده ایم تا نگذاریم حتی یک گرم  فراورده خام دامی ناسالم بر سر سفره مردم برود و در این حوزه با هیچ کس مماشات نداریم.

 وی با اشاره به حمایت از تولید و کالای ایرانی و همچنین رفع موانع و مشکلات تولید خاطر نشان کرد: مجموعه دامپزشکی با تمام قدرت در خدمت تولید کننده می باشد و از کلیه توان و تخصص خود در جهت رفع موانع آن بهره خواهد گرفت.

این مقام مسئول در بخش پایانی سخنان خود به بهبود وضعیت معیشت همکاران اشاره کرد و افزود: از هیچ تلاش و کوششی برای ارتقاء جایگاه شغلی تک تک همکاران البته در چهارچوب موازین قانونی مضایقه نخواهد شد.

سرپرست دامپزشکی استان کرمانشاه نیروی انسانی را سرمایه ای ارزشمند دانست و تصریح کرد: لازم است برای  اعتلای اهداف عالیه سازمان دامپزشکی کشور با تمام توان و تخصص در خدمت سیستم باشیم و  تمام توان و تلاشمان را برای یکی شدن و یک صدا بودن به کار بگیریم.

دکتر حاج محمدی در ادامه خواستار حمایت همه جانبه مجموعه استانداری، سازمان برنامه و بودجه، سازمان جهاد کشاورزی به ویژه اصحاب رسانه از برنامه های فنی دامپزشکی شد.

در پایان این مراسم از زحمات دکتر نادر پرور مدیرکل سابق دامپزشکی استان کرمانشاه که نزدیک 7 سال در این سمت مشغول خدمت بود تقدیر شد.

همچنین با حکمی از سوی دکتر علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور «دکتر امید حاج محمدی» که پیش از این به عنوان رییس اداره دامپزشکی سنقروکلیایی فعالیت می کرد، به عنوان سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه معارفه شد.

 
 
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
0
1
از خوبيهاي اين سايت اينه كه آدم بعد از بيست سال يه عكس از دوستش پيدا ميكنه و ميفهمه كجاست
همينجا سلامي كنم به دكتر حسين حيدري سرت رو بالا بگير گردنت صدمه ميبينه رفيق تو كرمانشاه بودي و ما دنبالت ميگشتيم
كاپشن چرمت يادش بخير
ناشناس
|
Japan
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
1
1
انشا الله یک مدیر کل صالح هم به استان ............ بیاد و اکیب مدیریتی را کلا عوض کند وضعیت افتضاح است ریاست محترم سازمان فکری بحال ما کن
ناشناس
|
France
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
0
1
حتما هم انتظار داری ای فرد ناشناس (که فیلتر شکنت پرچم ژاپن) که مطمئنا ناسازگار و بد اخلاق هستی و و هیچ رییسی ازت راضی نبوده شما را مدیر کل بکنند
محمدرضا شمسیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
1
0
باتبریک به دکترحاج محمدی عزیزبابت مسولیت جدیدکه الحق مدیری توانمندوکاردان وکارآزموده هستندوحقیقتاانتخابی بجاازسوی سازمان دامپزشکی صورت گرفته است وبرای دکترحاج محمدی عزیزآرزوی موفقیتهای روزافزون درمسوولیت جدیدراازخداوندمتعال خواهانم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
0
0
سلام....
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
0
0
ناشناس 21:50
چرا به شما برخورده؟
..............
با سپاس از حکیم مهر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
0
0
ناشناس ۲۱:۵۰
اولا من گفتم صالح نه من ثانیا باید شایسته سالاری باشد براساس ضوابط باشد نه روابط .............
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
0
0
20:58 محترم
تایید صحبت شما، نظری هست که این فرد ناشناس در زیر پیام شما نوشته .............
بی طرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
0
4
دستمریزاد دکتر پرور عزیز
انصافا درست و صادقانه کار کردی
گذشت زمان مشخص میکنه که چه کار بزرگی در استان کرمانشاه کردی
امییدوارم در ادامه زندگی شخصی و مسئولیت های بعدیت موفق و پیروز باشی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
0
4
دکتر پرور عزیز خسته نباشی اگر به گزاف نگفته باشیم پاکدست ترین بودی و شایسته تقدیر
خداوند هرجایی که هستی پشت و پناهت باشه و عاقبت بخیر شوید
برای مدیر جدید هم آرزوی سربلندی دارم
نظر شما
ادامه