کد خبر: ۴۵۰۳۵



بارش سیل‌آسا باران در روزهای گذشته خسارت‌های را از جمله آبگرفتگی معابر، تلف شدن ۱۲۰ هزار قطعه ماهی در روانسر و ۲۰ راس دام در دالاهو و... برای استان کرمانشاه رقم زد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، بارش باران در روزهای گذشته در استان کرمانشاه با اینکه خوشحالی کشاورزانی را در پی داشت، اما در برخی از نقاط موجب آبگرفتگی معابر و بروز خسارت‌های به هم‌استانی‌ها بر اثر سیل و طیغان رودخانه‌ها شد.

دفن بهداشتی ۱۲۰ هزار قطعه ماهی تلف شده در روانسر

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان روانسر از تلف شدن ۱۲۰ هزار قطعه ماهی در روستاهای بزگوره و شبانکاره این شهرستان خبر داد.

«دکتر یاسر علیزاده» اظهار داشت: اکیپ‌های دامپزشکی این تعداد ماهی را به صورت بهداشتی دفن کردند.




وی وزن این تعداد ماهی تلف شده را ۴۵ تن اعلام کرد و افزود: این تعداد ماهی براثر جاری شدن سیل ناشی از بارندگی‌های روزهای گذشته و طغیان رودخانه‌ها تلف شده است.

دفن بهداشتی ۲۰ راس دام تلف شده در دالاهو




رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دالاهو در ادامه برآورد خسارت‌های باران روزهای گذشته ادامه داد: براثر جاری شدن سیل در روستای زاغه از توابع بخش گهواره این شهرستان و فروریختن دیوار اصطبل ۲۰ راس بز تلف شد.

«اردلان جمشیدبیگی» گفت: که در اثر این حادثه همچنین هشت راس بز نیز صدمه دید که توسط نیروهای دامپزشکی درمان شدند.




وی اظهار داشت: نیروهای دامپزشکی ۲۰ راس بز تلف شده را به صورت بهداشتی دفن کردند.

دفن بهداشتی ۲۲ راس دام توسط دامپزشکی کرمانشاه




در گزارشی دیگر از حمله ۲ قلاده گرگ به گله گوسفندان به طویله ای در روستای «گرمیانه» از توابع بخش ماهیدشت خبر داده شد که موجب تلف شدن ۲۲ راس و زخمی شدن ۹ راس دیگر شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه در این خصوص، افزود: اکیپ‌های دامپزشکی ۲۲ راس تلف شده را به صورت بهداشتی دفن کردند.

«دکتر صیاد غلامی» ادامه داد: تصریح کرد که ۹ راس دام مصدوم نیز اکنون در قرنطینه دامپزشکی است که اگر مبتلا به بیماری هاری نباشند پس از مداوا تحویل صاحبانشان می‌شود و در صورت ابتلا به هاری معدوم خواهند شد.

غلامی افزود: در صورت معدوم کردن این دام‌ها، دامپزشکی غرامت آن‌ها را پرداخت می‌کنند.

در ادامه بازگو کردن این خسارت‌های، می‌‌توان به سیلابی شده ۱۵ نقطه در شهر کرمانشاه اشاره کرد که بیشترین آسیب در شهرک‌های حاشیه‌نشین چمن، جعفرآباد، دولت آباد و... به‌دلیل تداخل آب‌های سطحی با فاضلاب و ورود آب به داخل منازل گزارش شده که نیروهای هلال احمر و آتش‌نشانی در کنار سایر دستگاه‌های مسؤول با چند اکیپ به یاری مردم شتافتند.



نظر شما
ادامه