کد خبر: ۴۵۰۲۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: همگان نیک می‌دانند حوزه خدمتی جامعه دامپزشکان به لحاظ تعداد جمعیت دام و طیور و آبزیان به مراتب هزاران برابر جمعیت انسانی است ...
 

حکیم مهر: رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: اعلام تعرفه های سال 97 دامپزشکی در دستور کار است که پس از پیشنهاد سازمان نظام دامپزشکی کشور و تایید نهایی وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ خواهد شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، نخستین برنامه با موضوع «نقش دامپزشکی در سلامت خانواده و جامعه» به گفت و گو با «دکتر علیرضا رفیعی پور» رئیس سازمان دامپزشکی کشور اختصاص یافت که وی در طول اجرای این برنامه یک ساعته، به پرسش های شنوندگان رادیو سلامت پاسخ داد .

در این برنامه رادیویی که با اجرای دکتر پیام محبی، در عصر روزهای پنج شنبه هر هفته از رادیو سلامت پخش می شود، رییس سازمان دامپزشکی کشور در پاسخ به نخستین پرسش به توصیف شرح حال کلی از حوزه وظایف دامپزشکی در خدمت به بهداشت عمومی جامعه پرداخت و گفت: دامپزشکان با استفاده از علم و تخصص آموخته شده در طول دوران تحصیل، در هر نقطه از کشور ازدورافتاده ترین روستاها و شهرستان های کوچک گرفته تا سایر حلقه های تولید و توزیع در صنایع مربوطه حوزه دام، طیور و آبزیان و همچنین مناطق مرزی و همراهی در کنار جامعه عشایری، در حال دفاع از امنیت غذایی و ایمنی غذایی جامعه هستند. کما اینکه همگان نیک می دانند حوزه خدمتی جامعه دامپزشکان به لحاظ تعداد جمعیت دام و طیور و آبزیان به مراتب هزاران برابر جمعیت انسانی است.

وی در پاسخ به پرسش یکی از مخاطبان برنامه رادیو سلامت در مورد نگرانی از وضعیت ثبات شغلی پیشه دامپزشکی و بازار کار آن نیز با بیان این که برخلاف سال های نه چندان دور دامداران دام های خود را برای نظارت بهداشتی و واکسیناسیون همچنین انجام تست سل پنهان نمی کنند، گفت: در واقع امروز این تولیدکنندگان هستند که از دامپزشکان، مطالبه سرکشی و خدمت به واحدهای تولیدی خود را دارند. در واقع خانواده دامپزشکی اعم از دامپزشکان و کاردان های دامپزشکی و سایر رده های این حوزه، جزو معدود دستگاه های حاکمیتی هستند که از صبح علی الطلوع که چه بسا هنوز روستاییان ما هم بیدار نشده باشند، در حال اعزام به سمت روستاها و خدمت رسانی هستند.

رفیعی پور پس از پخش یکی از آیتم های این برنامه زنده رادیویی پیرامون نحوه خدمات دهی دامپزشکان گفت: همکاران دامپزشکم در تمام ایام 365 روز سال بعنوان سربازان گمنام عرصه بهداشت عمومی در قالب انواع طرح های ملی مانند سل، تب برفکی و تب مالت و ... همواره در حال رصد شرایط دام های کشور در تمام پهنه ایران عزیزمان هستند.

رفیعی پور در بخش دیگری از آیتم این برنامه نیز در پاسخ به دلواپسی مصرف کنندگانی که ذهن آن ها از نگرانی وجود هورمون در مرغ ها رها نشده و گاهی با زمزمه های غیرکارشناسی در برخی فضاهای مسموم رسانه ای به ویژه شبکه های اجتماعی به این نگرانی نابجا دامن زده می شود، این قبیل ادعاها را از اساس کذب دانست و افزود: نکته تاسف بار در این قبیل ادعاهای دروغین این است که تا کنون حتی یک مورد مستند از مرغ هایی که ادعا می شود هورمون دارند ارائه نشده و حتی از بردن نام این هورمون های مورد ادعا نیز پرهیز داشته اند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور در بخش دیگری از این برنامه در پاسخ به این پرسش مجری برنامه که چرا برای افزایش تعرفه های دامپزشکی جهت بهبود خدمات کمی و کیفی بیشتر دامپزشکان اقدام نمی شود و تعرفه های کم دامپزشکی نسبت به پزشکان که برخلاف دامپزشکان در شرایط سخت مشابه آن ها فعالیت نمی کنند، اظهار کرد: البته تعرفه ها در پایان سال 96 اعلام شده و تعرفه های سال 97 نیز در دستور کار است که پس از پیشنهاد سازمان نظام دامپزشکی کشور و تایید نهایی وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ خواهد شد؛ اما نباید این موضوع را نیز فراموش کرد که دامپزشکان با توجه به تعهد ملی و اخلاقی خود نه تنها با قیاس این وضعیت، از خدمت به هموطنان روستایی و عشایری که گاهی زندگی آن ها فقط با همان چند دام محدود اداره می شود دریغ نمی کنند، بلکه در موارد بسیاری مشاهده شده که در هنگام مشاهده تنگنای مالی شدید، خود مبادرت به انجام امور لازم جهت درمان برای نجات دام های آن عزیزان روستایی را کرده اند، اما این مقوله به معنای نفی پیگیری مطالبات همکاران در بخش های دولتی و خصوصی نخواهد بود.

لازم به ذکر است این برنامه زنده رادیویی پنج شنبه هر هفته از ساعت 15 تا 16 در رادیو سلامت پخش می شود.

 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
.....پزشک
|
Sweden
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
0
0
یکی ............ بگه که سال 97 چهارماه دیگه تمومه
دکتر xy
|
France
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
0
0
حکیم مهر غلط تایپی رو اصلاح کنید لطفا ! حتمامنظور سال ۹۸ !!! چند ماه بیشتر نمونده
ناشناس
|
Hong Kong
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
0
0
بنده خدایی داشت ماهی می گرفت، دوستش ازش پرسید؛چندتا ماهی گرفتی،گفت؛ این ماهی را مبینی که داره میره اگه بگیرم، با دوتا دیگه که بعدا می گیرم میشه سه تا !.
ناشناس
|
Sweden
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
0
0
سازمان دامپزشکی عزیز لطفا 97 بیخیال بشید و کارهای سال 98 را انجام دهید که حداقل از اول سال جدید بی تعرفه نمانده باشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
0
0
سال ۹۷ فقط چهار ماه دیگه اش مونده اونوقت تعرفه اش در دستور کار هست یعنی دو ماه دیگه که مشخص و بسته بشه یکماه هم تشریفات اداری و اعلامش طول میکشه بعد فقط بدرد اسفند ماه میخوره که اونم نصفش تعطیله چقدر مدیریت قوی و برنامه ریزی شده است ادم لذت میبره از اینهمه نظم و قانونمداری و دلسوزی مسولین
نظر شما
ادامه