کد خبر: ۴۵۰۰۸
تعداد نظرات: ۴۲ نظر
رئیس سازمان نظام دامپزشکی در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر محمدرضا صفری» اظهار داشت: بنده با رؤسای دانشکده‌های دامپزشکی صحبت کردم و متوجه شدم که به طور میانگین بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر برای ترم پاییز جذب کرده‌اند ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: پذیرش غیرقانونی دانشجوی دامپزشکی از سوی برخی دانشکده‌های دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، حالا از مساله شهرستان بافت خارج شده و به یک معضل ملی تبدیل شده است. رئیس سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا معتقد است که سربازان خط مقدم دامپزشکی، گاهی باید لباس ژنرالی به تن کنند، کمی ابهت به خرج دهند و از بروز برخی جریانات اشتباه جلوگیری کنند.

 «دکتر محمدرضا صفری» آن گونه که عملکردش نشان می‌دهد، تمام‌قد در برابر جذب غیر قانونی دانشجویان دامپزشکی ایستاده و برنامه‌های جدی برای عدم ارائه شماره نظام به دانشجویان خارج از ظرفیت دارد.

حکیم مهر: آقای دکتر، گویا مساله پذیرش بی‌رویه و غیرقانونی دانشجویان دامپزشکی ابعاد تازه‌تری پیدا کرده است.

متاسفانه بله، اگرچه استاندارد جذب دانشجوی دامپزشکی در سال جاری ۶۳۰ نفر برآورد شده، اما تعداد جذب ما رقمی بالغ بر ۵ هزار نفر است. بنده با رؤسای دانشکده‌های دامپزشکی صحبت کردم و متوجه شدم که به طور میانگین بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر برای ترم پاییز جذب کرده‌اند. ما قریب به ۱۲ دانشکده داریم که مجموع اینها بالغ‌بر ۴ هزار نفر می‌شود. دانشگاه دولتی و جذب ترم بهمن را هم که در نظر بگیریم، عمق بحران مشخص می‌شود. فاجعه‌ی بزرگتر اما خود دانشگاه‌ها هستند که می‌گویند از سایر دانشکده‌ها اتاق قرض کرده‌ایم تا بتوانیم کلاس برگزار کنیم. یعنی حتی فضای نشستن هم ندارند. از اینها گذشته فاجعه اصلی در علوم درمانگاهی رخ می‌دهد که نمی‌دانیم چطور می‌توانیم ۳۰۰ نفر را روی کیس ببریم؟

حکیم مهر: سازمان نظام دامپزشکی چه برنامه‌هایی برای جلوگیری از این روند در پیش گرفته است؟

گام اول سازمان نظام دانشگاه بافت بود که به استناد گزارش وزارت علوم، فاقد تاییدیه است و اسناد آن هم ارائه شد. در مورد گام بعدی باید گفت تاییدیه وزارت علوم به دانشگاه‌هایی تعلق می‌گیرد که دارای هیات علمی کافی و امکانات مناسب برای تعداد مشخصی پذیرش باشند. تعداد پذیرش مطابق ماده ۲۱ قانون افزایش بهره‌وری که سازمان نظام موضوع ستاد راهبرد آن است، از طرف سازمان نظام به وزارت علوم اعلام می‌شود. وزارت علوم به سازمان سنجش و سازمان سنجش نیز این ظرفیت را به دانشگاه آزاد منتقل می‌کند. عدد تعداد پذیرش امسال که دکتر پیغمبری با امضای مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و گسترش به سازمان سنجش اعلام کرده، مشخص و قریب به ۴۰ نفر است. تایید صلاحیت و عضویت ظرفیت مازاد جزء وظایف سازمان نظام است و لذا گام بعدی سازمان نظام این است که اگر دانشگاه آزاد این ظرفیت ذخیره را اصلاح نکند، در شورای مرکزی مصوب خواهیم کرد که ظرفیت مازاد را تایید نمی‌کنیم. یعنی ورودی هر دانشگاه به هر تعدادی که باشند، فقط آن تعدادی عضو نظام خواهند شد که عدد آن را پیش‌تر سازمان سنجش و وزارت علوم به شکل قانونی به دانشگاه آزاد اعلام کرده‌اند.

حکیم مهر: شما چطور تشخیص می‌دهید که کدام دانشجو جزء ظرفیت قانونی بوده است؟

وقتی امسال یک دانشگاه اجازه جذب ۵۰ نفر دانشجو داشته باشد، ۶ سال دیگر سیستم عضویت سازمان نظام که نرم‌افزاری است، از ورودی نفر اول آغاز می‌کند و فقط تا نفر پنجاهم را می‌پذیرد. مابقی شماره نظام دامپزشکی نمی‌گیرند.

حکیم مهر: چه تضمینی وجود دارد که عدالت برای انتخاب این افراد از سوی نرم‌افزار رعایت شود؟

انتخاب بر اساس ۵۰ نفر دارای بالاترین رتبه صورت می‌گیرد. در ضمن کسانی باید عدالت را رعایت کنند که این مشکل را ایجاد کردند. این مشکل در گام اول برای دانشجویان است و بعد به کل بخش دامپزشکی برمی‌گردد. ما امروز از بحث ظرفیت عبور کردیم و مساله ما این است که تربیت این تعداد دانشجو چه می‌شود؟ دانشجو باید در یک مکان استاندارد آموزش ببیند. وزیر بهداشت حرف زیبایی می‌زند و می‌گوید که ما بی‌سواد مدرن نمی‌خواهیم. وقتی میز، صندلی و ابزار آزمایشگاهی و کلینیکی نداریم و دامپزشک مازاد تربیت کنیم، او در نهایت یک باسواد مازاد است. بی‌سواد مازاد که دیگر یک بحران بزرگتر است. به خاطر همین کسانی که بحران ایجاد کردند باید پاسخ‌گو باشند که نیستند.

حکیم مهر:‌ به نظر شما بحران را چه کسانی آغاز کردند؟

بحران از گروه پزشکی به دامپزشکی منتقل شد. چون گروه پزشکی با همین نگاه وزیر بهداشت، به شکل منسجم مقاومت کرد. دانشگاه آزاد هم یا برای رفع مشکلات مالی یا هر چیز دیگر دیواری کوتاه‌تر از دامپزشکی پیدا نکرد. الان هم باید پاسخ‌گو باشد. متاسفانه خانواده دامپزشکی منسجم عمل نکرده و لازم است که ابعاد این قضیه بهتر تدوین شود.

حکیم مهر: شما در عمل چه کردید؟

ما در سازمان نظام دامپزشکی با همه مسئولین ذیربط مکاتبه جدی داشتیم. از طریق بازرسی کل کشور ورود جدی کردیم و آنها هم به قضیه ورود کرده‌اند و منتظر پاسخ هستیم. مجلس، دولت، وزارت جهاد کشاورزی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، فرهنگستان و هرجای دیگر را سر زدیم. من متوجه شدم که کل بخش و از جمله انجمن‌های صنفی در حال حساس شدن نسبت به این مساله هستند. چون نهایت قضیه انجمن‌ها هستند. حتی خود دانشجویان و خود رؤسای دانشکده‌ها نیز با این قضیه مشکل دارند. همه اینها ورود پیدا کردند و ما نسبت به شکل‌گیری این انسجام امیدواریم. انتقاد حق خود را با ادبیات مناسب و رفتار صحیح بیان می‌کنیم. چون نگران شغل همان جوان‌ها، اشتغال حرفه و مهمتر از همه نگران سلامت جامعه هستیم. متاسفانه این گروه باید بدون ابزار و امکانات آموزش ببیند و متولی سلامت جامعه شود.

ما اصرار داریم که گروه دامپزشکی وزارت علوم در هفته آینده در همین خصوص تشکیل جلسه دهد تا یک ملاقات با مسئولین وزارت علوم داشته باشیم؛ این جلسه می‌تواند بسیار مهم باشد.

حکیم مهر: جلسه چه زمانی برگزار می‌شود؟

قول داده‌اند که برای هفته آینده آن را برگزار کنند. ما این حرکت را به شکل هماهنگ با دکتر پیغمبری پیش می‌بریم. در مقطعی از زمان هستیم که بخش باید به درستی موضوع را ببیند، درک کند و از آن دفاع کند.

حکیم مهر: اتفاقا مدیر کل دفتر گسترش وزارت علوم هم حامی رویکرد سازمان نظام در خصوص دانشگاه بافت است.

دانشگاه آزاد بافت باید مستندات خود را ارائه دهد. البته الان دیگر این دانشگاه تبدیل به موضوع دوم شده است. در دانشگاه آزاد بافت ۲۳۰ نفر پذیرش شده که طبق اسناد دقیق ما، فاقد وجاهت قانونی هستند. اما موضوع ما ۵ هزار نفر است.

حکیم مهر: خیلی از مخاطبین حکیم مهر انتظار دارند که سازمان دامپزشکی کشور به‌عنوان یک مرجع مهم در این زمینه واکنش قوی‌تری از خود نشان دهد. نظر شما چیست؟

پاسخ این سوال را دکتر رفیعی‌پور باید بدهند. ما یک گروه آموزش دامپزشکی زیر شاخه شورای راهبری ماده ۲۱ داریم که مسئول آن دکتر رفیعی‌پور است. بنده موضوع را به ایشان منعکس کردم و ایشان هم حمایت کردند. اینکه کجای قضیه وارد جریان شوند تصمیم مدیریتی ایشان است اما حتما هم ما انتظار داریم و هم ایشان تاکید دارند که به عنوان حاکمیت در جایی وارد شوند که جلوی این جریان را بگیریم.

حکیم مهر: فرمودید دانشگاه بافت دیگر موضوع اصلی نیست. این دانشگاه اخیرا در قالب یک اطلاعیه، حکیم مهر را تهدید به نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی کرده است. در حالی که خیلی راحت می‌تواند مدارک سال ۹۶ را ارائه دهد، اما این کار را نمی‌کند.

دانشگاه بافت در یک شرایط سخت قرار گرفته است و ما هم از این بابت متاسف هستیم. چه بسا مسئولین این دانشکده هم نقشی در این اتفاقات نداشته‌اند. دانشجویان و خانواده‌های آنها با ما تماس‌های زیادی گرفتند و ما هم خیلی از این موضوع ناراحت هستیم. جوان با هزار امید و آرزو و هزینه، شرایط زندگی سخت را می‌پذیرد. آنهایی که با این تصمیمات، جوانان را در این شرایط قرار می‌دهند باید پاسخ‌گو باشند. ما می‌توانیم دانشگاه بافت را درک کنیم که شرایط سختی دارد اما راه دیگری وجود ندارد. ما به عنوان حرفه، نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم. چه بسا ادامه این روند خود دانشگاه‌ها را هم از بین می‌برد.

حکیم مهر:‌ به‌عنوان حرف آخر...

منشاء این مشکلات در خود دانشگاه آزاد مرکز است. بسیاری از این ظرفیت‌ها به دانشگاه‌ها تحمیل شده است. بنده اطلاع دارم که به رؤسای دانشکده‌ها تحمیل کردند که باید این تعداد را بپذیرید، چون ما مجبور هستیم. حالا نام این را سوء مدیریت بتوان گذاشت یا اشتباه به هر حال باید معلوم شود که چه اتفاقی رخ داده است. آنهایی که اتفاق را رقم زدند باید پاسخ دهند. مجلس و کمیسیون تحقیقات و آموزش ورود کردند و به دنبال فشار برای افزایش ظرفیت پزشکی هستند. به هر حال یک گروه این بحران را ایجاد کرده‌اند و گروه‌های دیگر باید تاوان این بحران را بدهند. سوال ما این است که چرا حرفه دامپزشکی و چرا این بخش از سلامت؟ مگر ما بخش مهمی از سلامت نیستیم؟

بیشتر از همه همین‌ عزیزانی که ثبت نام می‌کنند، آسیب می بییند. برای جمعیت دانشجو باید بازار کار تعریف شود. بازار کار الان موضوع دوم ماست. موضوع اول امکان آموزش این افراد است. باید به فوریت یک گروه در وزارت علوم تشکیل شود و دانشکده‌ها را ممیزی کند که آیا اصلا می‌توانند صندلی این تعداد را تامین کنند یا خیر؟

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 
 
انتشار یافته: ۴۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ارمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
0
0
يعنى چى فقط تا ٥٠ شماره نظام ميدن؟ الان ما از كجا بايد بدونين ٥١ نيستيم؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
خيلي سخت نيست به رتبه نگاه كنيد،،أيا رتبه ٤٠٠٠٠واجد شرايط دامپزشكي لست؟؟؟امسال رتبه بالآي ٤٠٠٠٠هم گرفته شده لست مع نت سالها قبل ماكزيمم به ١٠٠٠٠ميرسيد
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
1
0
حکیم مهر عزیز اگر یک امار دقیق بیکاری از فارغ التحصيلان این رشته مخصوصا از دانشگاه تهرانی ها بدید دیگه کسی نمیره پول بده این رشته بخوانه واقعیت اینه که هفتاد درصد فارغ التحصيلان دانشگاه سراسری این رشته بیکارن. من یک سال از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شدم از یک کلاس با اون جمعیت فقط د نفر کار پیدا کردن اونم با حقوق کم تازه با پارتی...تازه اگه بشه حقوق ماهی هشتصد تومان امسش کار گذاشت
دکتر xy
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
0
0
دکتر صفری مطمئن باشید از حمایت جامعه دامپزشکی برخوردار خواهید بود. ظرفیت دانشگاه دولتی و آزاد باید کم بشه۰
Aghil
|
United States of America
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
0
0
همواره این سازمان‌ها فقط صورت مساله را پاک میکنن و همواره ضرر و زیان به باعث و بانی این خرابکاری‌ها نمیرسه و فقط گریبان مردم بیچاره(دانشجو) رو میگیره
اگه خیلی مردید دانشکده ها رو توبیخ کنید که اینهمه دانشجو میگیرن نه بیچاره دانشجو رو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
0
0
واقعا این 4000 هزار نفر دانشجویی که ثبت نام کردند، آیا خود و خانواده شان اندکی به آینده تاریک خود اندیشیده اند؟!!
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
0
0
جامعه ی دامپزشکی قطعا حمایت خواهد کرد سپاس از قاطعیت دکتر صفری عزیز
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
0
0
بسیار عالی ، با این عمل جلوی بیکاری بیش از پیش دامپزشکان گرفته میشه
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
0
0
اینا همش در حد حرفه نظام از خداشه عضو جدید بگیره
متخصص علوم تشریحی دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
0
0
دکتر صفری تلاشت حتی اگه به ثمر نرسه شایسته تقدیر هست. امیدواریم با حمایت دامپزشکان به ثمر بشینه. کاشکی همه ما دامپزشکان احساس مسئولیت کنیم و جدیت داشته باشیم
دکتر حسین زاده
|
Finland
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
0
1
سوال اساسی این است که این اتفاق ، یعنی پذیرش خارج از ظرفیت و بیش از اندازه در تمام دانشکده های دامپزشکی حداقل از سال 93 به همین شدت اکنون و بدون کوچکترین اعتراضی از سوی سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی ادامه داشته !! حال چه شده است که به یکباره درست در آستانه انتخابات نظام ، چنین تکاپویی غیر عادی و جنجالی برای این موضوع به راه افتاده !!؟؟
چرا این تکاپو در همان سال اولی که پذیرش غیر عادی شروع شد انجام نگردید، تا امروز تبدیل به امری عادی برای دانشگاهها نشود !!؟
جالب آنکه بطور کاملا" معنی داری هیچ نوع واکنش واضح و روشنی از سوی سازمان دامپزشکی در باب این موضوع دیده یا شنیده نمیشود !!؟؟
همکار
|
Germany
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
0
1
۴هزار نفر چرا اومدن دامپزشکی
دانشجوی دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
0
0
ای کاش عملی بشه این حرف ها.این ظرفیت ها یعنی خیانت یعنی جنایت در حق همین دانشجو ها و خانواده هاشون و در درجه بعد بازار کار جامعه دامپزشکان که اون رو نابود می کنه.اگر همه کنار هم باشیم میتونیم که این اوضاع رو هرچند دیر اصلاحش کنیم.از هرجای ضرر که برگردیم نفعه به خدا.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
0
0
شیر مادرت حلالت باشی به خدا مردی ،باوجودی ،جنم داری ،درود بر شرفت قهرمان ،فقط کوتاه نیاین مقاومت کنین
..
|
Hong Kong
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
0
1
ای کاش یکم زودتر تصمیم به این اصلاحات میگرفتن حدود ۵۰۰۰ نفر تو کشور عدد کمی نیست و بازیچه هم نیستن چه ورودیه عادی چه ذخیره هر دو اسیب میبینن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
0
0
گرفتن این همه دانشجو فاجعه است .کاری کنید
علی مهدوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
0
0
در بسیاری از دانشگاههای دولتی رقم هیات علمی زیر پانزده و بعضا" زیر ده نفر و حتی دونفر هم دیده شده به عنوان مثال دانشگاه رازی کرمانشاه در مرکز استان فقط دونفر هیات علمی ثابت دارد. همچنین تعداد بسیاری دانشکده های خودگردان و غیر انتفاعی بدون حتی یک عضو هیات علمی دست به پذیرش دانشجو زده و می زنند اما به غیرت مسئولین نظام دامپزشکی بر نمی خورد چراکه آنان را هم صنف ، هم جناح و همفکر و دریک گروه می بینند لذا اعتراضی نمی کنند اما درمقابل دانشگاه آزاد اسلامی ،فریاد وا اسلاماه سر می دهند.
درضمن مسئولین نظام دامپزشکی چرا از روند پذیرش بالای دانشجو ی دامپزشکی در دانشگاههای دولتی اظهار نگرانی نمی کنند در سال جاری بسیاری از دانشکده های دولتی و خودگردان بعضا" نسبت به پارسال حتی تا پانصد درصد افزایش دانشجو گرفته اند بعنوان مثال در دانشگاه شهید باهنر که در سال قبل بیست نفر دانشجو پذیرفته اند در سال جاری نزدیک به یکصد و بیست نفر دانشجو پذیرفته اند. آیا امکانات و توان آنان اعم از هیات علمی و آزمایشگاه به یکباره پنج برابر شده که قطعا" بخاطر مشکلات فعلی دولت اینگونه نشده است. اگر مقررات قرار است پیگیری شود برای همه باشد که اگر اینگونه شود عادلانه است. گر حکم شود که مست گیرند در شهر هر آن چه هست گیرند.
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
0
0
جامعه دامپزشکی از این اقدام نظام دامپزشکی دفاع تمام قد می نماید، هرچند که حد اقل ۵ سال دیر اقدام شده است ولی جلوی ضرر را هر جا بگیرید منفعت است.
مجید
|
United States of America
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
0
0
جمعیت دامی کشور ۳۰٪کم شده و ظرفیت پذیرش دانشجو ده برابر از حدود پانصد نفر به پنج هزار رسیده به این میگویند مدیریت دانشگاه آزاد . دامپزشکی زیر فشار مافیای قدرت و ثروت کمر خم کرده در حال مرگ است .
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
0
0
بنظر می اید از نظر همه پذیرش مساوی است با فارغ التحصیلی !!!؟؟؟؟ آیا این درست است !!؟؟ این فقط در فرهنگ این کشور دیده میشود !!!
نکته در این نیست که چقدر پذیرش میشود بلکه مهم این است که چه تعداد و با چه کیفیتی در نهایت فارغ التحصیل میشوند !!!
وقتی برای این سیستم ، کیفیت آموزش و میزان کارآمدی فارغ التحصیلان و سواد و مهارتهای آنان مهم نیست، چه فرقی میکند که چه تعداد دانشجو پذیرش نمایند . وقتی هدف مشغول کردن و سر کار گذاشتن جوانان و فقیر تر کردن آنها است و وقتی این مردم برای عنوان دکترای بی محتوا ، خوب پول خرج میکنند !! چرا که نه !!؟؟ چرا از این مردم عجیب غریب ایرانی که واکنشهای جاهلانه شان در دنیا نمونه است پول بیشتری کسب نکنند !!؟؟
وقتی که یک فرد خاص که تا ریاست ............. هم رسیده و افتخارش بی سوادی است و مشاور دانشگاه آزاد میشود و هنرش را ،در به هر قیمتی پول در آوردن و .................. در اختیار دانشگاه آزاد می گذارد ،و حتی به بقیه یاد می دهد چگونه چند سال انتخابات نظام را به تعویق بندازند ، چه انتظاری دارید !!؟؟ تا این نوع الگوها که با بیسوادی و فقط با هنر فریب کارشان را پیش میبرند ،وجود دارند امیدی به هیچ نوع بهبودی در این اوضاع وجود نخواهد داشت .
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
0
1
آقای دانشجویی که دلت خوشه میری این رشته میخوانی نمیدونی چه جنایتی داری در حقه جوانیت میکنی من نمیدونم وقتی فارغ التحصیلان ده سال قبل این رشته بیکارن چطور و با چه امیدی چهار هزار نفر دارن این رشته رو میخوانن.. کاش یکی ده سال قبل به من می‌گفت این رشته رو نخوان... در صمن یه چی هم در این رشته بدونید مهاجرت با این رشته اگر غیرممکن نباشه امری بسیار سخته با خواندن این رشته بیچاره میشد نه داخل ایران کار دارید نه خارج از ما گفتن
فارغ التحصیل شش سال قبل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
0
1
موقعی که ورودی این رشته کمتر بود این رشته کار نداشت چه برسه این عدد... جالب برام اونایی که میدونم کار ندارن ولی بازم میخوانن
علی مهدوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
0
0
حکیم جان در راستای شفاف سازی و رفع ابهام خواهشمندم این نکات را پیگیری فرمایید ودر قالب یک گزارش خبری منتشر فرمایید اولا" کلیه گروهها و دانشکده های دامپزشکی تحت نظارت وزارت علوم اعم از دوره های روزانه و شبانه و خودگران و غیر انتفاعی و...و کلیه گروهها و دانشکده های واحدهای دانشگاههای آزاد اسلامی سراسر کشور مشخصا" احصا و نام برده شوند و خصوصا" مجوزات قانونی اعم از دائم و یا موقت آنان هم بطور جدی خواسته و دریافت شود. دوما" ظرفیت پذیرش این واحدها در سالیان قبل و سال جاری اعلام شود سوما" تعداد پذیرش دانشجو و ورودی های هر گروه و دانشکده های فوق در سال جاری و سالیان قبل خواسته و اعلام شود رابعا" هرم هیات علمی هریک از این گروهها یا دانشکده های دامپزشکی دولتی و آزاد احصا و معرفی شوند خامسا" بطور مشخص و دقیق امکانات آزمایشگاهی و فنی و کلینیکی هر یک از این گروهها و دانشکده ها خواسته و اعلام شود.
اگر خواسته باشید علمی و منطقی و عادلانه، نقد کنید راهش اجرای مفاد فوق است. در این راستا می توان از اطلاعات اساتید و کارکنان و بویژه دانشجویان هر گروه و دانشکده بعنوان گزارش های غیر رسمی و با جمع آوری گزارش های رسمی جمع بندی و به نتیجه عملیاتی و کاربردی رسید.
تارا صالحی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
0
0
واقعا" پیشنهاد دقیق و علمی جناب مهدوی کارساز است. جز این اقدامات ، کار دیگری نباید کرد. هر کار دیگری غیر از این شائبه تبلیغات برای مسئولین نظام دامپزشکی و شبهه منافع شخصی و حزبی برای مسئولان وزارت علوم را وارد می کند. تبریک به سایت حکیم مهر که تاثیر گذار و روشنگر است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
0
0
خیلی زودتر از اینا باید به فکر علاج می بودید
صنعتی که وابسته به آب است و سالیان سال درگیر خشکسالی
صنعتی که در تولید وابسته به نهاده های خوراکی است
و...
این دادستان ادامه دارد...
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
0
0
به سازمان دامپزشکی امیدی نداریم. درود بر تو ای مرد بزرگ. تمام دامپزشکی پشت سر شماست ریاست محترم نظام دامپزشکی
حسین الهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
0
0
حکیم مهر عزیز
اولا تشکر بابت پیگیری هاتون
ثانیا با توجه به نظرات عزیزانی که بالاتر نظر داده بودند پیشنهادات آقای مهدوی چشممو گرفت و بد نبود..
از آنجا که نظرات درج شده به نوعی نظرات حکیم مهر و حاصل تلاشهای شماست:
پیشنهاد میدم همین امروز فارغ از هرگونه تصمیم احساسی و یا شائبه های دیگر،،نامه رسمی از طرف حکیم مهر به سازمان نظام دامپزشکی و زارت علوم زده شه و موارد درخواستی که بالاتر در نظرات آقای علی مهدوی درج شده،بدون کم و کاست از وزارت علوم و سازمان نظام "بعنوان مطالبه دنبال کنندگان سایت حکیم مهر"خواسته شه..مطمئن باشید نقدعلمی و منطقی و عادلانه راهش همینه شک نکنید..
با تشکر
با تشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
0
0
علاوه برکاهش ظرفیت دانشگاهها بهتر برای اعطای شماره نظام و مجوز برای هر بخش و مسولین فنی آزمون مهارت و فنی برگزار شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
0
0
به زودی جنگ مغلوبه می شود
دانشگاه آزاد مستندات لازم را دارد
........................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
0
0
درود به شرفت. خدا امثال این مدیران شجاع را زیاد نماید. امیدوارم این پدیده ی شومی که دانشگاه ازاد و وزارت علوم به جان همه ی دامپزشکان و نهایتا عموم مردم انداخته اند به دست دستندرکاران امروز دامپزشکی حل شود
دکتر محمد خلیلی
|
United States of America
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
0
0
با سلام. دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید باهنر کرمان علیرغم داشتن فضای مناسب، تجهیزات تخصصی و دارا بودن بیش از 40 عضو هیات علمی (بیش از 70 درصد دانشیار و استاد تمام ) همواره مدافع کاهش تعداد دانشجویان دکتری عمومی و تخصصی بوده است گواه آن تعطیلی رشته های ارشد و تخصصی انگل شناسی و جذب تنها 1 نفر در دکتری باکتری(علیرغم متقاضی فراوان) و جذب حداقل ظرفیت در دوره های تخصصی و رزیدنسی بوده است.
در مورد ظرفیت دانشجویان دکتری عمومی همه ساله دانشکده دامپزشکی مثل اغلب دانشکده های تراز اول بدلیل استقبال کم دانشجویان و رزرو کردن دوره دکتری عمومی در قالب مرخصی تعداد 50 نفر نوبت اول و 50 نفر نوبت دوم ظرفیت اعلام می کند و بسیاری از این ظرفیت ها پر نمیشود خصوصا نیمه دوم!بصورت تصادفی و هر چند سال یکبار ممکن است تعداد بالای 30 نفر پذیرش شوند که در اینصورت ظرقیت اعلامی سال بعد نصف خواهد شد.
شاهد این مدعا هم ورودی های 96، 95، 94 و .... است که بعضی ورودی ها زیر حدنصاب تشکیل کلاس (زیر 12 نفر) می باشد، حال چگونه 500 درصد افزایش رخ داده؟؟؟ آیا شما اطلاعی از تعداد ثبت نام کنندگان دارید؟؟؟
رتبه امسال دانشجویان ورودی به کرمان بین 3500 تا 6500 (منطقه 2 عموما)می باشد در حالیکه متاسفانه دانشگاه آزاد بافت در نزدیکی کرمان تنها با 2 عضو هیات علمی با پذیرش رتبه های بالای 100 هزار!!!! بدون فضا و آزمایشگاه و استاد، حدود 80 نفر را جذب نموده که احتمالا منظور دوستمان دانشگاه آزاد بافت بوده نه شهید باهنر کرمان!!!
امیدواریم دانشجویان و همکاران در پویش و هشتک عدم جذب دانشجو خصوصا در دانشگاه های آزاد با مشارکت بالا صدای ما را به گوش مسولین ذیربط برسانند.

دکتر محمد خلیلی، استاد میکروبیولوژی
معاون آموزشی پژوهشی دانشکده دامپزشکی شهید باهنر کرمان
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
0
0
بنده دانشجوی دامپزشکی ترم 11 واحد کازرون هستم

تعداد ورودی پاییز این دانشکده که امکانات زیرصفر داره 180 دانشجو ثیت نامی قطعی هست

دانشکده ما رییس نداره

دانشکده ما امکاناتش زیرصفره

دانشکده ما مسولی نداره که وقتی کیس میاد امکانات در اختیار دانشجو بزاره در مواقع جراحی

حکیم مهر جان لطفا تایید کن تا به عمق فاجعه دوستان بیشتر پی ببرن

من دلم به حال خودم نمیسوزه چون یه ترم دیگه تمومم دلم به حال ترم اولیا میسوزه 180 نفر پذیرش شدن توی 3 گروه 60 نفری ...

واقعا باید گریه کرد به حال دانشگاه ازادو به حال دامپزشکی!
استاد دانشگاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
0
0
این بسیار کار درستی است که دانشجو بر اساس نیاز گرفته شود واین تکاپو برای جلوگیری از پذیرش بیش از حد اگر یک شوی تبلیغاتی انتخابی نباشد که هست قابل تقدیر است.جای تعجب این لست که همه فکر میکنند مشکلات دامپزشکی نلشی از پذبرش بیس از حد دانشجوست که بنظر بنده با بیش از 20 سال تدریس و پراکتیس در دام بزرگ این بخش کوچک قضیه. است و متاسفانه عده ای هم چه چه وبه به برای بانیان جلوگیری از گرفتن دانشجوی مازاند مبکنند بدون اینکه به خود زحمت بدهند واز این قهرمانان پیشتاز بپرسند چرا یکببار به اموزش اسفبار دامپزشکی اعتراض. نکرده اند. چرا به وارادات اینهمه گوشت وسایر محصولات دامی که زمینه تولید ان در مملکت بسیار فراهم است اعتراض ننموده اند.چند روز پیش تلوزیون با اب و تاب فراوان خبر ورود کشتی های حامل 5هزار تن گوشت را از برزیلی که خود تا 30 سال پیش بزرگترین وارد کننده بود اعلام نمود. میدانید چرا اعتراضی صورت نمیگیرد برای اینکه دلال های بزرگ پشت انند. وقتی انسان به کومنت ها نگاه میکند از سطحی نگری بعضی ها دچار تعجب وافسوس میشود.
دانشجوی رو هوا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
0
0
با سلام دانشگاه ازاد بافت الان چه سرنوشتی داره ؟ اگر دانشگاه مدارک لازم رو نداشته که چطور دانشجو گرفته اگر مدارک لازم رو داره چرا تحویل مدیران بالا نمیدن ؟ بافت داره سعی میکنه با ظاهرسازی و استفاده از بند پارتی رشته رو حفظ کنه . اینده همه دانشجویان این دانشکده رو هواست لطفا سریعتر پیگیری های لازمه را انجام بدید
دانشجو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
0
0
سلام
کپی مجوزها از نامه وزارتخانه و اکسلدر رشته های مورد تایید وزارت علوم را دیده ایم که نام واحد بافت، دکترای حرفه ای دامپزشکی، و قطعی بودن آن مشخص است.
در زیر خبر اطلاعیه دوم واحد بافت نیز مدارک مشهود است. در پایین متن مصاحبه خبرگزاری آنا با رییس واحد بافت تصاویر مجوز روشن است.
در مصاحبه های دکتر خراسانی نیز مشخصا به شماره نامه ها اشاره شده..
آقای دولتی مدیر کل گسترش وزارت علوم هم نداشتن مجوز را تایید نکردند.بلکه اشاره کرد اگر نامه مربوطه را دارند ، پس مجوز دارند.
بنابراین ما دانشجویان چگونه قانع نشویم.مصاحبه های ایشان نیز قاطع و مستدل است. سخنان ایشان نیز منطقی به نظر می رسد. الان هم که همه دانشگاه ها و ظرفیت های آن ها به نوعی زیر سوال رفته اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
0
0
تا وقتی که آموزش دامپزشکی زیر نظر وزارت بهداشت نباشه اوضاع همینه. حالا شاید یکی دوسال هم با برگزاری نشست و کمیسیون و نامه نگاری بتونن جلوی پذیرش دانشگاه آزاد رو بگیرن ولی بعدش دوباره مافیای قدرت دست به کار میشه و روز از نو. نقد رو به نسیه ندهید یک بار برای همیشه از انتقال آموزش دامپزشکی به وزارت بهداشت حمایت کنید .
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
0
0
متاسفانه دانشگاه ازاد فقط میخواد دانشجو جذب کنه و شهریه بگیره به فکر دانشجو نیست که
الان چندسال دیگه تعداد دامپزشکین از تعداد دام ها زیادتر میشه...
این مسئولین باید روزی پاسخگو این ۵۰۰۰نفر جوانی باشن که ایندشون رو نابود کردن.
دانشکده های دامپزشکی الان هیچ وسیله ای نداره وه در اختیار دانشجو بذاره
لام که یه چیزه سادس نداره...این بچه ها بیان تو بخش درمانگاهی میخوان چی یاد بگیرن؟؟؟
ساناز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
0
0
سلام... هرکس با اختیار وامیدی اومده این رشته
مسیر زندگیش مشخص شده شما حق ندارید یه دفعه مسیرزندگی کسی رو تغییر بدید و همه چی رو خراب کنید الان 2ماه گذشته و همه ذهنشان از استرس کنکور اومده بیرون و سرانجام گرفته ...حق ندارید با یه دانشجو بازی کنید و اخراج کنید ...دانشگاه و وزارت علوم میخواست از همون اول تعداد زیاد دانشجو نگیره...
دانشجو
|
United States of America
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
0
0
متاسفانه دانشگاه آزاد کمر به نابودی این رشته بسته.
آخه با کدوم منطقی تو یه دانشگاه اسم و رسم داری مثل دانشگاه شیراز بیشتر ورودی هاش از ۴۵ نفر بیشتر نمیشن اون وقت توی آزاد کازرون ورودی ها بالغ بر ۱۰۰ نفر هستن؟؟
دكتر حسيني إستاد دانشگاه تتهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
0
0
جناب دكتر با درود ..
معضل پذيرش دانشجو از فاجعه هم گذشته است..دختر من با رتبه ٣٨٠٠الان در كنار دانشجو با رتبه ٤٠٠٠٠قرار گرفتهدانشجوياني كه حتي در درك مسائل أوليه علمي دچار مشكل هستند و هيچ جا قبول نشدن و جالب تر كه حتي اين مسئله رو باور ندارن كه فاجعه اي بس أسف ناك است.دانشگاه شهركرد فقط ٦كلاس كه فقط دو كلاس مجهز به ديتا شو است ..چه طور ظرفيت ٢٠٠دانشجو و بعد كيس رو دارد..در براوردي كه در دانشگاه ها انجام شده تنها ٥٠نفر اول حائز شرايط لازم هستند ..رتبه هاي ٣٥٠٠٠و ٤٠٠٠٠الان در اين رشته ها هستند..و مشكل عمده تراز شدن سطح علمي اساتيد با اين دانشجويان است..كه متاسفانه به عينه قابل لمس ميباشد..وأسانيد مجبور به همكاري با دانشگاه براي حفظ دانشگاه و سمت شغلي خود ميباشند..ومتأسف براي دانشجويان و والديني كه فقط براي مدرك دكترا حاضر به انجام هر كاري هستند و متاسفانه خودشون رو به خواب زدن و هر گز به كيفيت فكر نميكنند..از ماست كه بر ماست..مدرك دانشكاه قابل قبول در هيچ كجاي دنيا نخواهد بود...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
0
0
خيلي سأده است رتبه ٤٠٠٠٠دكتراي دامپزشكي فاجعه است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
0
0
دست تون درد نکنه .........................
نظر شما
ادامه