کد خبر: ۴۴۹۴۳



معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از کشف و معدوم سازی ۳۲ کارتن تخم مرغ تاریخ مصرف گذشته در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی کرمانشاه، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: بازرسان واحد نظارت بهداشت عمومی و مواد غذایی در بازدید از سوله‌ای در اطراف شهر کرمانشاه، ۳۲ کارتن تخم‌مرغ تاریخ مصرف گذشته را کشف کردند .

«دکتر علیرضا امیری» افزود: متخلفان قصد داشتند تاریخ درج شده بر روی تخم مرغ‌ها را پاک و با تاریخ تولید جعلی وارد بازار کنند که پس از هماهنگی با مراجع قضایی همه محموله جمع آوری و به صورت بهداشتی امحاء شد .

وي اضافه کرد: شهروندان هر گونه فرآورده پروتئینی اعم از تخم‌مرغ، گوشت قرمز، مرغ و ماهی را صرفأ از مراکز عرضه مجاز زير پوشش دامپزشکی تهیه کنند.

دکتر امیری با اشاره به جایگاه ویژه تخم‌مرغ به عنوان یک فرآورده غنی پروتئینی و پرمصرف در سبد غذایی خانوار توصیه کرد هنگام خرید این فراورده حتماً به تاریخ تولید و انقضاء ثبت شده بر روی تخم‌مرغ و بر چسب بسته‌بندی آن توجه و از خرید تخم مرغ فاقد هویت خودداری کنند .

وی با تأکید بر این‌ که مدت زمان نگهداری تخم‌مرغ در یخچال چهار هفته است گفت: شهروندان تخم مرغ مصرفی خود را از فروشگاه‌هایی خریداری کنند که تخم‌مرغ‌هایشان در یخچال نگهداری می‌شود و بهترین دما برای نگهداری تخم‌مرغ دمای صفر تا چهار درجه سانتی گراد است.

همچنين مردم می‌توانند هر گونه تخلف بهداشتی را با سامانه تلفنی ۱۵۱۲ و یا سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ با کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه مطرح کنند.


نظر شما
ادامه