کد خبر: ۴۴۹۲۱
تعداد نظرات: ۲ نظر



همایش «غذای سالم، لبنیات سالم» صبح امروز (دوشنبه) در سالن همایش های رازی برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسکانیوز، «دکتر انعام شکری» دبیر علمی همایش غذای سالم و لبنیات سالم در ابتدای مراسم گفت: شیر و لبنیات منبع غنی از ویتامین ها و کلسیم هستند و در هرم غذایی هم سطح فراورده های گوشتی قرار دارند.

وی ادامه داد: مصرف روزانه لبنیات می تواند از پوسیدگی دندان و پوکی استخوان جلوگیری کند. یک مطالعه اپیدمیولوژی در 21 کشور و 5 قاره توسط محققان صورت گرفته که 136 هزار نفر در این مطالعه بودند.

دبیر علمی همایش غذای سالم لبنیات سالم گفت: نتایج این تحقیق حاکی از آن بود که مصرف بیش از دو واحد لبنیات در روز می تواند تا درصد زیادی از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری کند، بدون اینکه چربی آن در نظر گرفته شود. این مطالعه 9 سال به طول انجامید و نشان داد مصرف دو واحد لبنیات در روز می تواند از بیماری های قلبی پیشگیری کند.

وی اضافه کرد: مطالعات نشان داده است هر فرد باید 270 تا 280 کیلوگرم مصرف لبنیات داشته باشد اما تولیدات در کشور کمتر از 130 کیلوگرم است که بخش صادرات را نیز شامل می شود. برآوردها نشان می دهد مصرف سرانه هر ایرانی 70 کیلوگرم است.

شکری بیان کرد: در همین راستا پیشنهاد می کنیم هر فرد یک وعده لبنیات با غذای خود مصرف کند. ترویج ستاد لبنیات سالم پیشنهاد خوبی است که می تواند با هماهنگی وزارت بهداشت، شهروندان و غیره انجام شود.

وی افزود: ما بیش از 300 واحد صنفی را مورد بررسی قرار داده و به بخش بحرانی و غیربحرانی تقسیم کردیم. مشکلات این واحدها را به صورت حضوری توضیح دادیم، پس از این دوره بار دیگر مطالعه را انجام داده و مشاهده کردیم که 72 درصد مشکلات رفع شده بود، درصورتی که آموزش صحیح انجام گیرد می تواند فرهنگ سازی مناسبی صورت گیرد.

وزارت بهداشت با اتحادیه لبنیات 3 سال است همکاری دارد و دستورالعمل های لازم در این راستا نیز تدوین شده است.

پی‌نوشت حکیم مهر:

با کمال تاسف، جای خالی مسئولین سازمان دامپزشکی کشور در این همایش کاملاً محسوس بود. چنین همایش هایی می تواند به محلی برای نمایش توانمندی ها و ظرفیت های دامپزشکی تبدیل شود؛ فرصتی که متاسفانه از دست رفت!
 




















تصاویر از خبرگزاری موج
 
 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Hong Kong
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
0
0
پی نوشت حکیم مهر عالی است.
این همان سالن خالی روز 14 مهر امسال است؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
0
0
محض اطلاعتون عرض کنم که شرکت کنندگان همین ها بودند که در عکس هست و بقیه سالن که در تصویر نیست خالی است
نظر شما
ادامه