کد خبر: ۴۴۹۰۹
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
واکنش وزیر بهداشت به درخواست افزایش ظرفیت پزشکی دانشگاه آزاد:
«دکتر محمدحسن قاضی‌زاده هاشمی» افزود: ظرفیت‌های اعلام شده به دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه پذیرش دانشجو قابل تغییر نخواهد بود ...
 

حکیم مهر: وزیر بهداشت درباره اتفاق اخیر دانشگاه آزاد و اشتباهی که در میزان پذیرش دانشجو اتفاق افتاد، گفت: وزارت بهداشت به هیچ عنوان نمی‌تواند مقررات را زیر پا بگذارد و ظرفیت‌های اعلام شده به این دانشگاه در حوزه پذیرش دانشجو قابل تغییر نخواهد بود و میزان ظرفیت برای پذیرش دانشجو در رشته‌های علوم پزشکی همان ظرفیتی است که به این دانشگاه اعلام شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر محمدحسن قاضی زاده هاشمی» در اجلاس معاونین آموزشی دانشگاه‌های پزشکی کشور، توجه به بحث مهارت‌آموزی و کیفی‌نگری را یکی دیگر از ملزومات حوزه آموزشی در رشته‌های علوم پزشکی عنوان کرد و گفت: در رشته‌های مربوط به علوم پزشکی مهارت بخشی از دانش به شمار می‌رود و بخشی دیگر آموزش‌های عملی باشد. ما باید مراقب باشیم بی سوادی مدرن که امروزه گریبان‌گیر رشته‌های غیر پزشکی است، در این حوزه اتفاق نیفتد.

من تاکید می‌کنم با توجه به این که این رشته‌ها با جان مردم سر و کار دارند بنابراین هر چه سخت‌گیری بیشتری در جذب دانشجویان داشته باشیم، اعتبار بیشتری نیز در جامعه کسب خواهیم کرد .

 
 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
بله باهمین سختگیری ها بود که رشته های گروه علوم پزشکی دست نخورده و بکر از لحاظ بازار کار و بالایی کیفیت آموزش باقی ماند. ای کاش رشته گروه های دامپزشکی مسئولینی با فکر و عادل مثل شما داشت.حداقل برای خودتون و رشته تون ارزش قایل بودین و چوب حراج رو به بازار مدرک فروشی رشته هاتون نزدین. درود بر شما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
جای تعجب است که وزیر محترم بفکر باسواد بودن پزشکان هستند. اگر اینها شهریه اشان را بجای دانشگاه ازاد به وزارت یهداشت بدهند مشکل حل است. اگر وزیر محترم بفکر سواد بود جلوی ورود داشجویانی را میگرفت که از مجارستان و بلغارستان و.... بدون کنکور فقط با پرداخت پول به دانشگاه های درجه 1 وارد می شوند. اینها افرادی هستند که پس از دیپلم در یکی از این دانشگاه ها ثبت نام می کنند و بعد از گذراندن چند واحد به ایران برگشته و با پرداخت شهریه بسته به پارتی اشان در دانشگاهایی مثل تهران بهشتی ایران و شهرستانها ثبت نام می کنند و بعد از فراغت ار تحصیل پستهای مهمی را اشغال می کنند. انوقت اینها باسواد اند و بعد دانشجویی که استرس کنکور را کشیده و در تکمیل ظرفیت وارد شده سیستم را بیسواد می سازد. اقای وزیر با سوادترین پزشکان با تمام توان دارند فرار می نمایند. لطفا نگاهی به سطح اموزش و توان علمی اموزش دهندگان در دانشگاه های علوم پزشکی بیاندازید انوقت مطمئنا طوری دیگر صحبت می کردید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
این موضوع،لزوم ، داشتن علم و مهارت کافی برای یک پزشک ، برای تصمیم گیرندگان ( سیستم اداره کشور ) که فراتر از مجلس است ، تا حدی قابل درک و اعتنا است و به همین دلیل که خودشان نیز به این مهارتها نیاز دارند، بنابر این مجبورند با نظرات کارشناسی و فنی تا حدی مدارا کنند ، البته تا حدی !! زیرا هم اکنون نیز در همین رشته های پزشکی نا کارآمدیهای فراوانی ناشی از تعدد دانشکده ها و افزایش بیش از اندازه فارغ التحصیلان پزشکی و آموزش غیر استاندارد وجود دارد و در واقع اکنون ، وزیر بهداشت سعی دز حفظ شرایط موجود دارد تا بهبود آن !!
اما در مورد سایر رشته های غیر پزشکی از جمله دامپزشکی که فرصت بیشتری را برای سیاست " مشغول سازی " فراهم میکند چنین درکی وجود ندارد و اداره کنندگان اهمیتی به سطح علم و مهارت در فارغ التحصیلان این رشته ها نمیدهند !! مگر اینکه معجزه ای پیش بیاید تا به اهمیت حفظ سرمایه ملی یعنی دامپروری و ضرورت حفظ آن توسط دامپزشکی پی ببرند ، آن موقع شاید فرجی شود و بر آموزش درست و استاندارد دامپزشکی اعتنایی گردد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
باز هم درود بر عرضه ی وزیر که این قدر به فکر رشته های گروه علوم پزشکی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
ممنونیم وزیر
لطفا در مورد سلامت جامعه کوتاه نیایید
به دامپزشکی که دیگه امیدی نیست با اینکه بخش بزرگی از سلامت جامعه بر عهده این عزیزان است ولی بیسوادی غوغا میکند
لطفا با انتقال دامپزشکی به وزارت بهداشت هم موافقت نکنید که وزارت بهداشت به تنبل خانه تبدیل خواهد شد
من هنوز معتقدم نظام دامپزشکی باید برای عضویت ازمون کتبی و عملی برگزار کند تا دامپزشکان از بیسوادان قابل تمیز شوند
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
کاش رشته منم زیر مجوعه رشته شما بود اقای وزیر بخدا با بهترین رتبه تو دانشگاه تهران دامپزشکی خواندم اینقدر پشمانم..مدرک گذاشتم جلوی شیشه ماشینم اسنپ تا همه ببینن اینده دامپزشکی رو. ..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
احسنت بر این شجاعت مثال زدنی و اقتدار وزیر محترم بهداشت!

واقعا غرض ورزی و زیر پا گذاشتن وجدان تا چه حد؟!!

مگر تعداد ناچیز دانشجویان خارج رفته که به داخل تبدیل کردند در مقابل تعداد بی رویه دانشگاه آزاد چقدر تاثیر گذار است؟

چرا برخی غیر منصفانه چشم خود را بر ِپذیرش فله ای و کیلویی دانشجوی دامپزشکی در وزارت علوم که هر سال صدها نفر بی رویه جذب می شوند و جلوگیری از تکرار آن در وزارت بهدلشت با وجود سودآورتر بودن رشته پزشکی نسبت به دامپزشکی می بندند و حقیقت را کتمان می کنند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
وزارت بهداشت فقط با 5 درصد داشحویان کشور،
نزدیک به 40 درصد مستندات و مقلات علمی کشور را تولید می کند و
این یعنی وجود بستر بسیار مناسب آموزش دامپزشکی که رشته ای تحقیقات محور است در وزارت بهداشت!
سکوت نشانه رضایت نیست.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
یه نادان فقط می تونه با نیروی انسانی این طور رفتار کنه.بشر،حساب دو دو تا چهار تا ست.وقتی نمی تونی،فارغ التصحیل در هر رشته ای رو ساماندهی کنی تا بیکار نمونن،خب مدیریت کن و نیروی انسانی رو به این راحتی حیف و میل نکن.بچه مردم علف هرز نیست که این طور بی اهمیت هستید.اگه ............. بود الان وضع فارغ التحصیل ها این نبود.البته بی جواب نخواهد ماند.همه می دونن چی کار کردید!!سکوت نشانه رضایت نیست!!!
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
جناب اقای وزیر محترم
لطفا پاسخ دهید:
ایا انهایی که از خارج اوردید و ثبت نام کردید,باسواد هستند؟
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
والا در حيطه پزشكي هم باسوادي وجود نداره، فقط گردنشون كلفته و هر غلطي ميكنن حضرت آقاي وزير پشتشونه
اين ملت بدبخت و بي سواد هم شدن برده اين مجموع
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
0
0
باید بودجه پزشکی کم شه و به دامپزشکی اضافه شه
میهن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
0
0
سلام
ما اطلاع داریم که دانشگاههای دولتی هم امسال دررشته دامپزشکی چندین برابر سال تحصیلی گذشته دانشجوگرفته مانند شهیدباهنرکرمان که امسال 100دانشجو دکتری دامپزشکی ثبت نام نموده.ازانطرف دانشگاه رازی کرمانشاه دراین رشته فقط دونفرهیات علمی تمام وقت دارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
0
0
من با دوست عزیزی که مدرک خود را به 100 تومان میفروشد همدردی میکنم وبه ایشان میگویم دوست من قیمت آن مدرک رابطه مستقیم با دانسته های شما دارد. مسلما اگر شما اطلاعات بیشتری داشته باشید مزد بیشتری میگیرد. این ربطی ندارد که این مدرک از دانشگاه هاروارد باشد یا دانشگاه تهران و دانشگاه بافت. اگر شما آموزشی ندیده باشیدو کاری نتوانید ارایه دهید مزدی هم دریافت نمیکنید. مشکل دامپزشکی در کل ایران 2 چیز است یک آموزش ناقص وشاید هم بتوان گفت آموزش بد2. عدم حمایت دولت از سرمایه گذاری در دامپروری و کشاورزی مرتبط با آن. دوست من اکنون بهترین محل کسب دامپزشکان گاوداریها و دامپروریهای صنعتی بوده که همه به علت عدم حمایت دولت کمیتشان میلنگد.من تعجب میکنم که همه گیر داده اند به دانشگاه بافت. سئوال این است سطح آموزش کار بردی در مشهد شیراز تهران و سایر دانشگاهای دولتی خیلی با بافت تفاوت دارد؟ من فکر میکنم این بحث ها که دامپزشکی خوب است یا بد بیفایده است.خیانتی صورت گرفته که هیجکس پاسخ گو نیست و آن اینستکه در 40 سال گذشته با وجود رشد جمعیت هیچ تغیری در سطح آموزش صورت نگرفته و مراکز علمی در تسخیر کسانی بوده که کمترین سنخیت را با دانش وعلم داشته اند. و از طرف دیگر با ظهور دلال ها در عرصه کشور تولید دام نسبت به رشد جمعیت شدیدا افت نمود.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
0
0
چرا انقدر حق خوری میشه
نظر شما
ادامه