کد خبر: ۴۴۸۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر



یک قلاده پلنگ که در تیله‌نو گلوگاه در تله سیمی گرفتار شده بود، بدون هیچ آسیبی در زیستگاهش رهاسازی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، «طالبی» رئیس اداره حفاظت محیط زیست گلوگاه گفت: حدود ساعت 22 شب گذشته گزارش مبنی بر گرفتار شدن یک قلاده پلنگ در تله سیمی منطقه جنگلی روستای تیله نو گلوگاه دریافت کردیم.

وی گفت: با هماهنگی بعمل آمده به اتفاق آهنگری، فرمانده یگان؛ اکرامی، دامپزشک اداره کل حفاظت محیط زیست و محیط‌بانان بلافاصله به اراضی جنگلی روستای تیله نو اعزام شدیم.

طالبی افزود: اهالی منطقه هیچ آسیبی به حیوان نرسانده و با حضور دامپزشک، از طریق بیهوشی و بصورت ایمن زنده‌گیری و پس از بررسی کامل از سلامت حیوان، در زیستگاه خود رهاسازی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گلوگاه اضافه کرد: این پلنگ که با توجه به ظواهر دوساله بوده است وبه مزارع نزدیک زیستگاه خود وارد شد و در تله‌ افتاد .

وی تصریح کرد: پلنگ از جانوران حمایت شده و بر اساس مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست ضرر و زیان هرقلاده پلنگ 80میلیون تومان است.

لازم بذکراست: استفاده از تله‌های سیمی ضخیم برای به دام انداختن معمولا گراز با هدف حفاظت از مزارع در منطقه شمال کشور معمول است، این تله‌ها طوری طراحی شده‌اند که وقتی حیوانی در آن گرفتار شود هر چه بیشتر تقلا کند گرفتارتر و تله تنگ‌تر می‌شود که در این صورت صدمات زیادی به حیوان وارد می‌شود.





انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دهرویه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
تشکر فراوان از دوست و همکار عزیز و توانمند با توجه به اینکه کار با حیوان وحشی که در تله گرفتار شده بسیار سخت و تخصصی بوده و نتیجه خوب آن مستلزم مهارت فراوان میباشد.
نظر شما
ادامه