کد خبر: ۴۴۸۵۳
 

سرپرست اداره دامپزشکی دالاهو از دفن بهداشتی 17 راس دام خبر داد و گفت: این دام ها چند روز قبل در اثر صاعقه زدگی در ارتفاعات منطقه «تنگ باریکه» این شهرستان تلف شده بودند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «اردلان جمشید بیگی» افزود: کارشناسان دامپزشکی دالاهو پس از دریافت گزارش تلفات سریعا به محل حادثه اعزام شدند.

او گفت: گله دام ها در ارتفاعات تنگ باریکه مشغول تعلیف بودند که به دلیل بارش های فصلی تعداد 17 راس از آنها بر اثر صاعقه زدگی تلف شدند.

وی با اشاره به بررسی انجام شده توسط کارشناسان دامپزشکی، جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت گفت: در ساعات اولیه رخداد حادثه به محل مراجعه کردیم و طبق بررسی های به عمل آمده مشخص شد که تعداد 10 راس گوسفند و هفت راس بز بر اثر صاعقه زدگی تلف شده بودند.

وی ادامه داد به منظور جلوگیری از آلودگی زیست محیطی و انتشار بیماری، لاشه دام های تلف شده به روش بهداشتی دفن شدند.

سرپرست اداره دامپزشکی دالاهو با بیان اینکه صاعقه های اخیر، صدمات جانی و مالی بسیاری را به مردم این شهرستان وارد کرده است، از مردم خواست هنگام رعد و برق از درختان بلند، تپه ها و سیم برق هوایی دوری کنند و به دامداران نیز توصیه می شود از چرا بردن گله در زمان رعد برق جدا خودداری کنند.

جمشید بیگی از مردم خواست در صورت مشاهده اینگونه موارد، مراتب را از طریق 1512 و یا سامانه پیامکی 100010001512 با دامپزشکی در میان بگذارند.

شهرستان دالاهو با 37 هزار و 985 تن جمعیت در 100 کیلومتری غرب کرمانشاه قرار دارد.

 
 
نظر شما
ادامه