کد خبر: ۴۴۷۹۴
 

کارگاه آشنایی با لوازم بیهوشی و زنده گیری و انتقال حیات وحش در پارک ملی بمو برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس، در این کارگاه که با حضور «دکتر عباس امیری» دامپزشک معتمد اداره کل برگزار شد، شیوه های زنده گیری و شناخت ابزار بیهوشی و زنده گیری حیات وحش آموزش داده شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس با اظهار این موضوع که محیط زیست شفاف ترین سازمان کشوری است، خاطرنشان کرد: هیچ سازمانی به اندازه محیط زیست روش شفاف سازی را در پیش نگرفته است.

«سعید محمودی» یکشنبه ٢٢ مهر در حاشیه کارگاه آشنایی با لوازم بیهوشی و زنده گیری و انتقال حیات وحش که در پارک ملی بمو با حضور روسای محیط زیست استان برگزار شد، با تاکید بر ترویج جلوگیری از تخلفات زیست محیطی در شش ماهه دوم امسال، خاطرنشان کرد: باید آمادگی لازم برای اجرای اقدامات مناسب با فصل پاییز و زمستان که فصل جفت گیری حیات وحش است، ایجاد شود.

محمودی خواستار ارائه برنامه های عملیاتی حفاظتی محیط زیست استان در شش ماهه دوم سال توسط رؤسای شهرستان ها تا پایان مهرماه شد.

وی همچنین ضمن تقدیر از تلاش های یگان حفاظت محیط زیست فارس که جزو برترین یگان های محیط زیستی در ایران هستند، از مجموعه یگان حفاظت محیط زیست فارس خواست تا در عرصه جلوگیری از شکار غیرمجاز تلاش بیشتری کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود سه پارک ملی بمو، بختگان و قطرویه در استان، عنوان کرد: این سه پارک از با ارزشترین پارک های ملی کشور محسوب می شوند که صاحب شناسنامه هستند.

محمودی با تاکید بر اینکه هر سه پارک احتیاج به یک نگاه ویژه دارند و شرایط مدیریتی متفاوتی برای ادامه فعالیت می طلبند، گفت: از ابتدای آبان ماه تا اسفندماه همه رؤسای شهرستانها و دو محیط بان در هر شهرستان در پارک ملی بمو حضور یابند.کسی که در بمو موفق باشد در شهرستان متبوع هم موفق خواهد بود.

وی با بیان اینکه حفظ حیات وحش امروز نه تنها در دنیا که ایران بسیار مهم است، خواستار تداوم آمادگی و افزایش توان مانور پرسنل و محیط بانان این اداره کل شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رسانه ها بیش از گذشته وظایف محیط زیست را برای مردم تشریح کنند.

محمودی با بیان اینکه اقدامات زیادی طی دو سال گذشته انجام شده که لازم بوده اما کافی نیست، گفت: به عنوان مثال پویش "شیراز شهر بدون پلاستیک" در این کلانشهر اجرایی شد که امروز به الگویی برای دیگر شهرها تبدیل شده است.
 
 
نظر شما
ادامه