کد خبر: ۴۴۷۷۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
رئیس سازمان نظام دامپزشکی:
«دکتر محمدرضا صفری» افزود: سازمان نظام دامپزشکی به سهم خود پیگیر این قضیه است و امروز از دستگاه نظارتی درخواست ورود کردیم ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: رئیس سازمان نظام دامپزشکی در مراسم افتتاحیه هفتمین کنگره ملی دامپزشکی دام‌های کوچک، ضمن اشاره به تعدد دانشکده‌های دامپزشکی فاقد استاندارد، با بیان اینکه خیلی از واحدهای دانشگاهی دامپزشکی فاقد میز و صندلی برای پذیرش دانشجو بوده اما اقدام به جذب می‌کنند، گفت: «سازمان نظام دامپزشکی به سهم خود پیگیر این قضیه است و امروز از دستگاه نظارتی درخواست ورود کردیم. از سازمان و دانشگاه‌ها نیز درخواست ورود داریم.»

به گزارش حکیم مهر، «دکتر محمدرضا صفری» از اعضای هیات علمی دامپزشکی درخواست کرد که تدریس در هر جایی را نپذیرند و تصریح کرد: «این عزیزان توجه کنند که آینده رشته دامپزشکی آینده همه ماست. ما امروز در یک نقطه بحرانی قرار داریم و نیازمند توجه جدی و همگرایی برای صیانت از دامپزشکی و خدمت درست به بهره‌برداران هستیم.»

وی که در آیین افتتاحیه هفتمین کنگره ملی دامپزشکی دام‌های کوچک سخنرانی می‌کرد، ضمن اظهار خرسندی از اینکه بخش‌های مختلف دامپزشکی به شکل تخصصی در حال رشد هستند، گفت: «برگزاری همایش‌های مختلف علمی نشان از رشد رشته دامپزشکی و بیانگر تولید دانش تخصصی در بخش‌های مختلف این رشته است.»

صفری با یادآوری اینکه ما سال‌ها با نقطه ضعف نگاه غیر تخصصی در دامپزشکی مواجه بودیم، تاکید کرد: «پرداختن به شکل مجزا به بخش‌های مختلف دامپزشکی می‌تواند در آینده بسترهای خوب شغلی در پی داشته باشد.»

وی ضمن تشکر از بینانگذار انجمن حمایت از حیوانات کوچک، تصریح کرد: «دکتر جاوید آل‌داود کارهای بزرگی در زمان‌های سخت انجام دادند.»

صفری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به تحقیقات صورت گرفته از سوی OIE گفت: «نتیجه این تحقیقات که به PVS معروف شده کارآمدی سیستم دامپزشکی ایران را بررسی کرده و یک مجموعه خوب در اختیار سازمان قرار داده که همکاران برای طرح ساختار از آن استفاده می‌کنند.»

وی با بیان اینکه این تحقیقات چند نکته کلیدی به همراه داشته است، خاطرنشان کرد: «اول اینکه تعدد دانشکده‌های دامپزشکی در ایران را زیر سوال برده است. همچنین به موضوع خاص داروخانه‌ها اشاره و تصریح کرده که داروخانه دامپزشکی در خیلی از جاهای دنیا وجود خارجی ندارد. در مورد آخر نیز به حقوق و رفاه حیوانات توجه خاصی کرده که خوشبختانه سازمان بخشی را در دفاتر تخصصی به این موضوع اختصاص داده است.»

صفری با تاکید بر اینکه امروز در این ۳ بخش حرکت‌های انجام اما چالش‌هایی نیز مشاهده می‌شود، گفت: «در حوزه آموزش و تعدد دانشکده‌ها، دکتر تاج‌بخش در مراسم روز دامپزشکی به خرد ناب برای رفع مشکلات دامپزشکی اشاره کردند. اما مساله اینجاست که ما در کشور خیلی خردمند تربیت نکردیم که حالا بتوانیم از عهده حل مشکلات بربیاییم.»

وی ضمن اشاره به لجام گسیختگی پذیرش دانشجو در واحدهای دانشگاهی به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی، اضافه کرد: «غالبا مجموعه‌هایی که در حال زوال هستند چنین تصمیم‌های انتحاری می‌گیرند. امروز دانشگاه آزاد احساس می‌کند به ته خط رسیده و دانشجوی زیاد جذب می‌کند که شاید روزنه امیدی برایش باقی بماند. جالب اینجاست که خیلی از افرادی که برای اعتراض به تعداد دانشجوی زیاد به ما مراجعه می‌کنند، از دانشگاه آزاد هستند.»

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور با بیان اینکه دامپزشکی بخش خصوصی روند رشد خوبی داشته است، تاکید کرد: «امروز نزدیک به ۳۸ هزار عضو در سازمان نظام داریم که نیمی از آنها همکاران دامپزشک هستند، اما به نظر می‌رسد که بخش خصوصی را با این تغییر ساختار در اثر رشد، نمی‌توانیم با فرمول ۴۰ سال پیش مدیریت کنیم.»

صفری با تاکید بر اینکه آینده دامپزشکی در بخش دام کوچک رقم خواهد خورد، خاطرنشان کرد: «ما نیاز جدی به سازماندهی مجدد دامپزشکی بخش خصوصی و دامپزشکی حیوانات خانگی برای ارائه خدمت بهتر داریم.»

وی در پایان گفت: «۲۳ آذر سال جاری شاهد برگزاری انتخابات چهارمین دوره نظام دامپزشکی استان‌ها خواهیم بود که انتظار داریم شاهد مشارکت حداکثری دامپزشکان در انتخابات باشیم.»

 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
0
0
جناب دکتر میرزایی اگر صحبت من و میخوانید فقط شما مسولان کافی به بررسی وضعیت دانشجویان دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران از سال هشتاد تا نود و سه بپردازید تا عمق فاجعه درک کنید به جرات میتوان گفت هفتاد درصد این دانشجویان بعد از فارغ التحصيلی یا بیکاران یا کار غیر مرتبط میکنند...واقعا من جای شما مسولین این رشته احساس خجالت میکنم وقتی میبینم همکلاسی سابق بنده با چه هوش و سوادی دارن داخل اسنپ دنده ماشین عوض
میکنن..یا و درصحبت باهشون از نامیدی دیالوگ اینکه دلرم به خودکشی فکر میکنم میشنوم....اخه چه به روز این رشته اوردید افرادی که با بهترین رتبه ها وارد این رشته شدن سال ها زحمت کشیدن اکنون دارن یا داخل اسنپ کار میکنن یا گوشه خانه افسرده و به مرگ فکر میکنن دکتر میرزایی عزیز اگر این متن میخوانی بدانید که وضع خرابتر از ان چیزیست که شما فکر میکنید
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
0
0
باید به دامپزشکان مقام ضابط قضایی داد واقعا جان ما در خطره
ناشناس
|
France
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
0
0
در این رشته رو ببندید تا افراد بیشتر بدبخت نشدن ...خدا بگم کسی که این رشته رو وارد ایران کرد چیکار کنه که یک جماعتی بدبخت کرد.. رشته سختی که نه کار داره نه پول هر روزم یک دانشکده مثل قارچ میزنن..طرفم فکر میکنه دکتر بعد میره میبنه مدرک پانصد تومان یه جا اجاره میکنن یا چند ماه گاودلری کار میکنه پولش و نمیدن اخرشم میره مسافر کش میشه...فقط رتبه دانشگاهی شما رو این رشته سوخت میکنه...من خانم هوشبری خوانده هم کار داره هم درامد ...کاردانی رشته های پزشکی میارزه به این رشته بیدر پیکر..از من نصیحت برای ادامه تحصیل رشته های حسابداری..پرستاری...رادیولوژی..فیزوتراپی..هوشبری.. علوم ازمایشگاهی حتی کاردانی های این رشته ها از دکتری پوچ و توخالی دامپزشکی ارزش بیشتر ول کنید حرف چند نفر شایعه پراکن که هی از این رشته حمایت میکنن ..هیچ مجوزی ام در هیچ زمینه بدایل اشباع بازار نمیدن
مجيد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
0
0
اقايون ميشه بگيد چرا من و اكثر وروديمون داريم كارميكنيم و راضي هستيم؟؟ نميدونم شما چجورى ميگيد كار نيست اصلا
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
0
0
دانشگاه آزاد ....... رسته ی دامپزشکی. آخه بافت و شبستر و ... شد دانشگاه. من انتقاد اصلیم به رئیس سازمان دامپزشکیه. ...........
نظر شما
ادامه