کد خبر: ۴۴۷۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: در صورت تخصیص اعتبار مصوب شده، ظرف شش ماه می توانیم واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را در موسسه رازی تولید کنیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، «دکتر علی اسحاقی» در نشست مشترک با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز و رئیس پدافند غیرعامل استانداری که بعد از ظهر چهارشنبه در محل این موسسه برگزار شد، با اشاره ای کوتاه به پیشینه این مجموعه گفت: موسسه رازی در سال 1303 تاسیس شد و مسئولیت تولید فرآورده های بیولوژیک و تحقیقات دامپزشکی را بر عهده دارد.

وی افزود: هفت واکسن انسانی فلج اطفال، کزاز، دیفتری، سیاه سرفه، سرخک، سرخجه و اوریون، سرم های درمانی مارگزیدگی و عقرب زدگی، 95 درصد واکسن های دامی و حدود 30 درصد واکسن های طیور در موسسه رازی تولید می شود. البته توان موسسه برای تولید واکسن های طیور بیش از این و حدود 65 درصد است اما واردات این واکسن ها مانعی برای تولید داخلی است.

دکتر اسحاقی با اشاره به اهمیت تولید واکسن در کشور و پیشگیری از بیماری ها یادآور شد: موسسه رازی از 45 سال پیش تا کنون واکسن فلج اطفال را تولید می کند و از 17 سال پیش این بیماری در کشور ریشه کن شده است. در سایر واکسن ها نیز همین وضعیت را شاهد هستیم و سال هاست موردی از ابتلا به دیفتری یا کزاز در کشور گزارش نشده است.

رئیس موسسه رازی اضافه کرد: از طرفی برای تامین امنیت غذایی، صیانت از جمعیت دام و طیور کشور بسیار حائز اهمیت است و موسسه رازی این رسالت را تا کنون به خوبی انجام داده است.

وی ادامه داد: برخی واکسن ها وارداتی است اما تعدادی از این واکسن ها از جمله واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که این بیماری سال گذشته خسارات سنگینی به جمعیت طیور کشور وارد کرد را می توانیم در موسسه رازی تولید کنیم.

دکتر اسحاقی افزود: سال گذشته برای تولید این واکسن اعلام آمادگی کردیم و مصوب شد بودجه ای به موسسه اختصاص یابد گرچه تا کنون حتی یک ریال آن اختصاص داده نشده است ولی با تخصیص این بودجه، ظرف شش ماه قادر به تولید این واکسن مهم خواهیم بود.

رئیس موسسه رازی در زمینه تحقیقات دامپزشکی که از رسالت های مهم موسسه به شمار می رود، به وجود 15 آزمایشگاه مرجع ملی و یک آزمایشگاه مرجع بین المللی اشاره کرد و گفت: فعالیت های تحقیقاتی متعددی در این آزمایشگاه ها انجام می شود.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
0
0
....... جالبی فرمودند.همه نیروهای باسواد و کار آمد به حاشیه رانده شده اند و ......ها در مسندند.کاش یکبار امتحان کنند!!
نظر شما
ادامه