کد خبر: ۴۴۷۰۵
تعداد نظرات: ۲۰ نظر
مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی:
«دکتر امیرحسین بهداد» افزود: بنده به جرأت و اطمینان کامل به افکار عمومی و شما خبرنگاران عرض می‌کنم به هیچ وجه حاضر نیستم از این امر کوتاه بیایم، حتی به قیمت از دست دادن کارم ...
 

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان‌شرقی گفت: اجرای قانون و حفظ سلامتی عمومی مهم ترین وظیفه ماست و به هیچ قیمت از آن کوتاه نمی آیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از شبستان، «دکتر امیرحسین بهداد» مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان‌شرقی در نشست خبری که به مناسبت هفته دامپزشکی برگزار شد؛ در پاسخ سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه موضع شما به عنوان مدیرکل دامپزشکی استان در قبال کبابی هایی که با عنوان کباب مشکین در تبریز فعالیت می کنند چیست؟ با توجه به این‌که خود شما بارها در جلسات مختلف به نوع کشتار سنتی و عرضه گوشت آن در این مراکز اعتراض داشته اید، اظهار داشت: بنده از همان اوایل مسؤولیتم بنابه وظایف قانونی خود همیشه مخالف کشتار سنتی دام و عرضه گوشت گرم و تازه به مردم بوده ام و این مسأله چون با سلامتی عموم ارتباط مستقیم دارد؛ به هیچ دلیل و بهانه ای نمی شود از آن چشم پوشی کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه سال گذشته و امسال بیماری «تب کریمه کنگو» جان تعدادی از هموطنان عزیزمان را در سایر استان‌ها گرفت. اما با سختگیری های مجدانه و بازرسی های پی در پی عوامل و کارشناسان دامپزشکی استان بیش از 136 هزار کیلوگرم لاشۀ ناقل این بیماری ضبط و امحا گردید و امروز می توان با افتخار اعلام کرد این بیماری خطرناک در آذربایجان شرقی به شدت کنترل شده و تا کنون گزارشی مبنی بر شیوع تب کریمه کنگو به دستمان نرسیده است.

بهداد در ادامه افزود: برای مقابله با این بیماری که در فصل تابستان شایع است و به راحتی هم قابل تشخیص نیست، باید دام تحت آزمایش قرار گیرد؛ ولی با حجم انبوه کشتار دام و کمی امکانات، عملاً آزمایش تک تک دام ها مقدور نیست.

 اما برای حل این مشکل بزرگ، منابع و مراکز علمی ذی صلاح بهداشت جهانی و کارشناسان کشوری مرحله «پیش سرد» را توصیه می‌کنند که در آن گوشت باید پس از ذبح، 24 ساعت در بین صفر تا چهار درجه سانتی گراد قرار گیرد تا در صورت ابتلا به تب «کریمه کنگو» در این مرحله عامل بیماری از بین رفته و گوشت کاملا سالم و قابل مصرف شود.

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: خوشبختانه تمامی کشتارگاه های رسمی سطح استان زیر نظر دقیق کارشناسان دامپزشکی به این مرحله «پیش سرد» مجهز شده اند. اما متاسفانه مخالفت های بنده با کشتار سنتی دام که به دلیل عدم نظارت و اجرای همین مرحله «پیش سرد» گوشت است به مذاق برخی خوش نیامده و شکایت سختگیری های بنده در این امر را حتی به مجلس هم رسانده اند.

وی تصریح کرد: به من خرده می گیرند که تو مخالف اشتغال زایی و گردشگری در استان هستی و به قول معروف، چوب لای چرخ این دو امر مهم می گذاری. بارها و بارها در پاسخ این منتقدان گفته ام که این امر (مبارزه با کشتارهای غیر قانونی دام) یک مساله تخصصی و وظیفه قانونی بنده است و نمی توان به بهانه و توجیه هایی مانند توسعه گردشگری یا اشتغال زایی با جان مردم بازی کرد به من می‌گویند؛ اشتغال و گردشگری باید رونق بگیرد، حالا این وسط دو نفر هم بمیرند!

بهداد در پایان خاطرنشان کرد: بنده به جرات و اطمینان کامل به افکار عمومی و شما خبرنگاران عرض می‌کنم به هیچ وجه حاضر نیستم از این امر کوتاه بیایم، حتی به قیمت از دست دادن کارم. قول می دهم تا در این پست مشغول خدمت هستم با تمام وجود با کشتار غیر قانونی دام در سطح استان مبارزه خواهم کرد.

 
 
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
0
0
درود بر جناب آقای دکتر امیرحسین بهداد!

این افراد کوته بین نمی بینند که انتشار خبر ابتلا حتی یک نفر به بیماری های مشترک همچون تب هموراژیک کنگو کریمه یا آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در آذربایجان سرافراز منجر به ایجاد رعب و وحشت عمومی و سقوط شدید آمار گردشگران و مصرف تولیدات دامی و ضرر و زیان دامداران محترم می شود!!!

اینجاست که با دلایل محکم و متقن منطقی، طرفداران الحاق به وزارت بهداشت بر این باورند که اگر هدف واقعا افزایش درآمدهای تولیدی و گسترس تجارت از جمله گردشگری باشد، در کشوری مثل ایران که واردات و تجارت خلرحی حرف اول را می زند و حمایت از تولید از شعارهای پرطمطراق فراتر نمی رود، رسیدن به این هدف تنها و تنها از کانال پای فشردن بر جنبه های بهداشتی سازمان دامپزشکی امکان پذیر است!
روند مثبتی که همزمان به نفع و مصلحت دامداران، بخش خدمات و تیز بهداشت و سلامت مردم خواهد بود!

همانند تجربه بسیار تلخ اتحادیه اروپا از بحران فاجعه بار جنون گاوی که کمر دامپروری انگلستان را در دهه 1990 شکست و هرگونه تجارت و خرید و فروش محصولات دامی انگلستان تحریم شد و گردشگران نیز از ترس ابتلا تا مدتها از مسافرت به انگلستان وحشت داشتند!
نیکو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
0
0
136هزار کیلو لاشه ناقل CCHF؟؟؟؟
اونوقت کدوم آزمایشگاه ناقل بودن این لاشه ها رو تشخیص داده؟؟؟
مدیران محترم لطفا علمی صحبت کنند.
بفرمایید لاشه های حاصل از کشتار غیر مجازکه البته طبق مقررات و ایین نامه های بهداشتی تعیین تکلیف می شوند و لزوما همه موارد منجر به امحاء نمی شود.
دامپزشکی
|
France
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
0
0
همش تقصیر خودمون هست،متاسفانه یه مشت .......... راهی مجلس کردیم ،نتیجه ش هم همینه ،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
0
0
"136 هزار کیلوگرم لاشۀ ناقل این بیماری ضبط و امحا گردید: با علم جور در نمي آيد
فردی مطلع
|
Sweden
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
0
0
بسم الله الرحمن الرحیم
مسئله تبدیل کشتارگاه ها ی سنتی به صنعتی در دولت قبلی و در زمان دکتر زندیه حل و تمام شده بود ................ و مسئله تنها پیش سرد نبود و سایر مسائل بهداشتی و غیر بهداشتی چرا که اگر مسئله تنها پیش سرد بود کشتارگاههای سنتی حل می کردند
دوم نظارت بر کشتارگاه ها بر عهده دامپزشک بخش خصوصی است که مورد توافق کشتارگاه و سازمان دامپزشکی است و ربطی به اداره کل ندارد
سوم ............................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
0
0
در این خصوص که آقای دکتر اشاره می فرمایند بعضی مسئولین گفته اند چنانچه در جهت رونق گردشگری دو نفر هم مردند مشکل ندارد، چنانچه این صحبت انجام شده باشد حتما پیگرد قانونی دارد. اگر صرفاً برداشت آقای دکتر از این اقدام می باشد،، به نظرم بهتر بود نقل قول مستقیم نمی‌کردند چون موضوع حقوقی دارد و موجب تشویش افکار عمومی خواهد شد. دامپزشکی نباید وظایف خود را به شکل حماسی انجام بدهد و گزارش نمایند. هر چند اقدام ایشان قابل تقدیر است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
0
0
کاش برخی استانهای همجوار نیز از شجاعت شما درس بگیرند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
0
0
خب به غیر مجازها بگویید گوشت را بعد از 24 ساعت مصرف نمایند. گردشگران هم حفظ می شوند/
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
0
0
سلام درود بر فرزند خلف ستار خان شیر مرد با شهامت فطری و مدیریت مقتدر خودت حرکت کن که دستکاه اجرایی کشور به مدیران با شهامت مبتنی بر علم و درایت نیاز دارد اما صحبت همکار فهیم و شریف ما در بالا فراموش نفرمایید که قانونمندی اقتدار شمارا ارتقاع میدهد. برای همه فرزندان جوان و برومند عرصه این حرفه ارزوی توفیق الهی دارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
0
0
احسنت, جان مردم و خانواده ها اولویت اصلی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
0
1
با صنعتی شدن کشتارگاههاهم هیچگاه کشتارسنتی متوقف نخواهد شد چون عدم پرداخت غرامت و...وپی بردن دامداران وقصابها دامهای مشکل دارروانه کشتارگاه نمیگردد ودرمنزل ذبح میشود ...سودجویی ومنفعت شخصی درتمام اعماق جان نفوذکرده متاسفانه الان همه هم فرهیخته هستند واینچنین ،جان آدمی بی ارزش یا براثرتصادف جاده یابیماری مشترک فرقی نمیکنه به قول وزیربهداشت هممون شاید لحظه ای بعدنباشیم سرمایه گذاری نکنیم بهتره کشتارگاه نمیخواداصلا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
0
0
در استان آذربایجان شرقی تا حال چند نفر مبتلا به کریمه کنگو داشتیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
0
0
حالا اینها کیا هستند؟
مدیریت به شعار نیست .شما یک طرح خوب ارايه بدهید خود مردم استقبال می کنند.
در مراکز گردشگری که کباب معروف می فروشند چندتا یخچال بگذارید و یک بازرس گوشت و چند بروشور تهیه فرمایید و به مردم آگاهی دهید و طرحتان را در استانداری،صدا و سیما،آموزش و پرورش و غیره ارائه فرمایید.
........................
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
0
0
چقدر عصبانیه توی عکس.
محمد _شبستر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
0
0
.................
در کار دامپزشکی علمی باید صحبت کرد.
نباید مظلوم نمایی و جوسازی شود!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
0
0
حتما مقامات استاني اند
موسوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
0
0
چی فکر می کردیم چی شد!
دکتر جدیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
0
0
دکتر بهداد عزیز اگر همه مسولان مثل شما بودند و شهامت داشتند امروز شاهد این مشکلات نبودیم. افتخار میکنم که استان آذربایجان شرقی چنین مدیر دلاور و دلسوزی دارد.
ابراهيمي صدر
|
United States of America
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
0
0
با سلام و احترام خدمت تمام عزيزان
درپاسخ به نظريكي از دوستان عزيز در خصوص احداث پيش سرد در كشتارگاههاي استان به استحضار ميرساند موضوع بهسازي كشتارگاههاي دام استان با هدف تعطيلي كشتارگاههاي سنتي فاقد شرايط و بهسازي كشتارگاههاي واجدالشرايط غير صنعتي از سال ١٣٨٩ در سطح استان اغاز و تا كنون ادامه داردتا به اصلاح اين كشتارگاه ها با تجهيز و تغييرات در خط كشتار به كشتارگاههاي غيرصنعتي برخوردار تبديل گردند بحث احداث پيش سرد كه هم اكنون در تمامي كشتارگاههاي استان اجرايي شده است در زمان مديريت دكتر زنديه و دكتر بهدادانجام و هم اكنون به پوشش كامل رسيده است بجز كشتارگاههاي صنعتي كه موضوع پيش سرد و تجهيزات و تاسيسات ان مقوله اي جدا از ساير واحدهاي غير صنعتي مي باشد در ٨ واحد از كشتارگاههاي غيرصنعتي استان منجمله شهرستانهاي مرند اهر هاديشهر بستان اباد كليبر هريس و...پيش سرد در زمان مديريت دكتر بهدادبه بهره برداري رسيده است البته در شهرستان مرند تاريخ احداث پيش سرد به زمانهاي گذشته يعني حدود سال ١٣٨٠ برميگردد ولي بهره برداري ان درسالهاي اخير انجام شد با تشكر -دكتر ابراهيمي رييس اداره نظارت اداره كل دامپزشكي استان
حامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
0
0
با سلام و عرض ادب و احترام خدمت تمام عزيزان
درپاسخ به کامنت تنی چند از دوستان عزيز در خصوص ضبط 136 هزار کیلوگرم لاشه به استحضار ميرساند در آمار و اطلاعات ارائه شده در نشست خبری که اینجانب نیز شخصاً حضور داشتم به میزان کل لاشه های ضبطی ضبط شده در کشتارگاههای دام استان با عنوان لاشه ناقل CCHF در سال 1396 اشاره گردیده که با برداشت اشتباه خبرنگار محترم ، علت ضبط این لاشه ها به علت بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو درج گردیده که ضمن اصلاح علت ضبط و رد این موضوع، مجددا خدمت بازدید کنندگان محترم سایت وزین حکیم مهر عرض می نمایم میزان ضبطی لاشه های دام در سال 96 به میزان دقیق 136022 کیلوگرم و به علت انواع متعددی از بیماریها بوده و این میزان دلیل بر دقت نظر بازرسین محترم صحی گوشت ( ناظرین دولتی و مسئولین بهداشتی ) دارد. با تقدیم احترام مجدد : دکتر حامی - معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی
نظر شما
ادامه