کد خبر: ۴۴۶۴۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: عامل بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک خارجی بوده و به دلیل وسیع بودن مرز‌های کشور و عدم کنترل دقیق به راحتی به دام‌های داخلی انتقال پیدا می‌کند .

 به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «علی ابراهیمی» در رابطه شیوع بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در منطقه طالقان استان البرز گفت: شیوع طاعون نشخوارکنندگان کوچک به دلیل سرایت سریع تلفات نسبتا بالا داردو باید با قرنطینه به موقع مانع از شیوع  و گسترش این بیماری شویم. اما متاسفانه این بیماری در میان دام‌های وحشی غیر قابل کنترل بوده و باید به صورت طبیعی مهار شود. امیدواریم سازمان دامپزشکی برای کنترل این بیماری دقت بیشتری کند.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در سال ۱۳۹۴ در منطقه حفاظت شده استان مرکزی، بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک گسترش پیدا کرد و تلفات بسیار زیادی را به دام‌های آن منطقه وارد کرد. خوشبختانه با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان دامپزشکی اقدامات قرنطینه‌ای مانع از گسترش بیشتر آن شد.

عامل شیوع طاعون نشخوارکنندگان کوچک خارجی است

این نماینده مردم در مجلس، با اشاره به نحوه انتقال بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک به دام‌های منطقه طالقان  استان البرز  بیان کرد: عامل این بیماری یک خارجی است و به دلیل وسیع بودن مرز‌های کشور و عدم کنترل دقیق به راحتی به دام‌های داخلی انتقال پیدا می‌کند. سال ۷۴ نیز شاهد ورود بیماری طاعون گاوی و تب برفکی از مرز‌های شرقی کشور بودیم . همچنین برخی از این بیماری‌ها بومی کشور عراق بوده و زمانی که وارد دام‌های کشور می‌شود تلفات بسیار بالایی دارند.

 شیوع بیماری آنفلوآنزا نگران کننده است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، اظهار کرد: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک بین دامی بوده قابل انتقال به انسان نیست مگر درصورتی که میکروب‌ها و ویروس‌های آن دچار جهش شوند. اما بیماری‌هایی مانند تب کیریمه کنگو که از جمله بیماری‌های خونریزی دهنده بوده بین انسان و حیوان مشترک است. نگرانی بیشتر ما برای شیوع بیماری آنفولانزا است که  در صورت شیوع آن، ممکن است میان انسان‌ها نیز تلفات داشته باشد.

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
0
0
حتما از آمریکای جنایتکار اومده . !!!!!! طاعون از سال ۱۳۷۲ در ایران جا خوش کرده .
دامپزشک
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
0
0
متاسفانه هرکسی که کسوت و موقعیتی دارد خود را ملزم به اظهار نظر در مورد هر رشته ای می‌داند بهتر است که در مورد شیوع بیماریها سازمان دامپزشکی که در اصل یک سازمان تخصصی است اظهار نظر کند تا شائبه اغراض گوناگون بوجود نیاید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
0
0
آنفلوآنزا بیاد یا نیاد دیگه فرقی نمیکنه چون دیگه کسی جوجه نمیریزه و اونم که ریخته به دلیل عدم تامین دان دارن تلف میشن و طی دو هفته گذشته هیچ ماشین دانی از بنادر بارگیری نشده. پس امسال خیالتون از بابت آنفلوآنزا راحت باشه. از دو ماه دیگه مرغی نیست که آنفلوآنزاش باشه.
نظر شما
ادامه