کد خبر: ۴۴۶۴۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه درآمد زیر ۵ میلیون تومان مساوی با زیر خط فقر در جامعه است، گفت: تاخیر در پرداخت حقوق مانع ماندگاری پزشکان در مناطق محروم است، بنابراین ما کمبود پزشک نداریم بلکه پزشکان از نظر مالی در مناطق محروم حمایت مناسب نمی‌شود .

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «دکتر رسول خضری» درباره وضعیت کمبود پزشک در مناطق محروم، گفت: میزان پرداختی به پزشکان در بسیاری از مناطق محروم در شرایطی مناسب نیست که این میزان نیز با تاخیر به پزشکان پرداخت می شود  بنابراین بدیهی است که پزشکان برای طبابت در مناطق محروم انگیزه لازم را ندارند.

  جا افتادن طرح سلامت نیازمند طی دوره  زمانی 18 ساله است

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در  مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طرح تحول سلامت طرح مهمی برای پیشبرد اهداف توسعه بهداشت ودرمان تلقی می‌شود و این در حالی است که طرح مذکور در حوزه سلامت بطور تقریبی نیازمند  طی 12 الی 18 سال  است تا به نوعی نوعی جا بیفتد.

 خضری  افزود: به هیچ وجه منطقی نیست که پزشکی که با هزینه بیت المال یا هزینه شخصی در دانشگاه آزاد فارغ التحصیل در رشته پزشکی شده است را در شغل های غیرمرتبط مشاهده کنیم.

درآمد زیر 5 میلیون تومان مساوی با زیر خط فقر

 وی تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، درآمد زیر 5 میلیون تومان زیر خطر فقر تلقی می‌شود بنابراین چگونه می‌توان انتظار داشت، پزشکان با ماهی3 الی 4 میلیون تومان پرداختی در شرایطی که مبلغ  مذکور نیز با تاخیر 7 الی 10 ماه پرداخت می شود در مناطق محروم در حوزه بهداشت و درمان دوام آورد.

 وی ادامه داد: باید به صراحت اعلام کرد که ما با کمبود پزشک روبرو نیستیم بلکه با حمایت از پزشک از نظرمالی در مناطق محروم روبرو هستیم زیرا مشخص است که پزشکی که چندین ماه حقوق دریافت نکرده است، نمی تواند به خدمات رسانی به بیماران در مناطق محروم ادامه دهد.
 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Sweden
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
0
0
من یک دکتر دامپزشکم و هر روز تو روستاها و مناطق محرومم و درامدم کمتر از تومنه500
دکتر
|
Germany
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
0
0
حقوق من دامپزشک اداره دامپزشکی دو و نیم میلیون هست ، خدا نگذره ازتون که ما رو به فلاکت کشیدید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
0
0
خداوند از سر تقصیرات شما مسئولین نگذرد که از روز اول دکتر دامپزشک رو با 180هزار تومن به نقاط دور یک استان فرستادیدایا فکر نکردید که هزینه رفت وامد این شخص چقدر میشه والان هم رفتی رییس سازمان جهاد شدی من ازت نمی گذرم بخاطر اشکهای فرزند خردسالم انشاالله خدا هم نگذرد
ناشناس
|
-
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
0
0
تسری بیاد تو احکام وضعیت معیشتی همکاران تقویت می شود.
نظر شما
ادامه