کد خبر: ۴۴۶۳۴
تعداد نظرات: ۴ نظر


 

مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت‌:‌ دامپزشکی گیلان با افرادی که بدون صلاحیت علمی اقدام به نسخه‌نویسی و تجویز دارو برای دام می‌کنند برخورد می‌کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر‌ سهراب عاقبتی» اظهار داشت:‌ دامداران گیلانی باید از مصرف داروهای ویژه دام بدون تجویز دامپزشک معتبر خودداری کنند و دامپزشکی استان نیز متعاقباً با تجویز کنندگان نامعتبر و بدون صلاحیت علمی دارو برخورد می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی گیلان عنوان کرد:‌ با افرادی که بدون صلاحیت‌های علمی و پزشکی در برخی مناطق استان گیلان اقدام به نسخه نویسی و تجویز دارو برای دامداران می‌کنند، برابر ماده ۱۱قانون دامپزشکی کل کشور و پیش‌بینی‌های قانونگذار برخوردهای لازم انجام می‌شود.

دکتر عاقبتی ابراز داشت:‌ دامداران استان گیلان به ویژه در فصول سالی که امکان شیوع و انتقال برخی بیماری‌ها و ویروس‌ها در آن‌ها بسیار زیاد است لزوماً باید با پزشکان معتبر و دارای مجوزهای قانونی طبابت جهت معاینه دام‌های خود و سپری کردن مراحل چکاپ و درمان مشورت کنند.

وی بیان داشت:‌ تمامی مراحل نمونه‌گیری و سپس انجام آزمایشات لازم در آزمایشگاه مجهز اداره کل دامپزشکی گیلان انجام می‌شود به طوری که در شش ماهه نخست امسال بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن انواع فرآورده‌های دامی پس از کسب مجوزهای قانونی از این استان صادر شد.

مدیرکل دامپزشکی گیلان افزود:‌ مواد لبنی،‌ جوجه یکروزه،‌ تخم مرغ نطفه‌دار‌،‌ خاویار پرورشی و ماهی تازه از جمله فرآورده‌هایی هستند که از مقصد گیلان و تحت نظارت‌های این اداره کل به کشورهای آذربایجان،‌ گرجستان،‌ روسیه،‌ ارمنستان و اتحادیه اروپا صادر شده‌اند.

دکتر عاقبتی خاطرنشان کرد:‌ مجوزهای صادر شده در اداره کل دامپزشکی گیلان با توجه به تجهیز آزمایشگاه‌های استان به فناوری‌های روز دنیا در ۱۸۰ کشور دنیا معتبر است به همین خاطر صادرکنندگان گیلانی از بابت مجوزهای صادرشده پزشکی هیچ مشکل خاصی ندارند.

وی تصریح کرد:‌ مصرف دارو در دام قبل از مرحله کشتار آن باید طبق ضوابط خاص پزشکی انجام شود بنابراین از تمامی دامداران گیلانی انتظار داریم جهت جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از مصرف دارو برای دام خود آن‌هم بدون مشورت با پزشک پرهیز کنند.

مدیرکل دامپزشکی گیلان افزود:‌ اداره کل دامپزشکی گیلان برای تحقق اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز برنامه‌های مشخصی را تدوین و در دست اجرا دارد جدای از این به طور کلی تمامی فعالیت‌های این مجموعه به نوعی مصداق بارز حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی است.

دکتر عاقبتی تصریح کرد:‌‌ قطعاً اگر نمونه برداری‌های لازم و مراحل آزمایشگاهی و علمی در اداره کل دامپزشکی گیلان انجام نشود نه تنها صادرات محصولات و انواع فرآورده‌های دامی استان به بسیاری از کشورها انجام نمی‌شود بلکه افزایش میزان تولید و بهره‌وری نیز تحقق پیدا نمی‌کند.

وی عنوان کرد:‌ الزام تولید کنندگان انواع فرآورده‌های دامی به رعایت نکات ایمنی و بهداشتی مطابق با استانداردهای جهانی تعریف شده و صدور مجوزهای قانونی معتبر در بسیاری از کشورهای دنیا امکان صادرات و افزایش میزان آن را برای صادرکنندگان فراهم می‌کند.



انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Sweden
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
0
0
باید مجوز کلینیک دارو در هر روستا داده شه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
0
0
چگونه و با کدام اهرم ،نکند با اهرم سیستم قضایی و جریمه احتمالا ده هزار تومانی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
0
0
با داروخانه ها چیکار میکنید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
0
0
احسنت بر جناب آقای دکتر سهراب عاقبتی!

که انصافا همچون جناب آقای دکتر احمد شریعتی مدیر کل روشنفکر و پرتلاش استان خراسان رضوی با غیرت و همت بالا با تاکید بر نقش حیاتی دامپزشکی در حفظ بهداشت و سلامت مردم،
همزمان هم از تولیدات بهداشتی قابل صادرات به خارج و ارزآوری برای دامداران عزیز و هم امنیت شغلی دامپزشکی حمایت می کنند.
نظر شما
ادامه