کد خبر: ۴۴۵۹۶



رئیس شبکه دامپزشکی شهرضا گفت: تنها سبز بودن بسته‌بندی مرغ دلیل بر بدون آنتی‌بیوتیک بودن نیست و مهم عبارت بدون مصرف آنتی‌بیوتیک است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر حمید رئیس‌زاده» با اشاره به این‌که گوشت مرغی بدون آنتی‌بیوتیک محسوب می‌شود که عبارت بدون مصرف آنتی‌بیوتیک بر روی بسته‌بندی مرغ به صورت خوانا و واضح قید شده باشد، اظهار داشت: در این صورت این مرغ مورد تائید سازمان دامپزشکی است به خاطر این‌که حین تولید کاملا تحت نظارت شبکه دامپزشکی بوده و نمونه‌گیری حین تولید به منظور تأیید عدم مصرف آنتی‌بیوتیک انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که تنها سبز بودن بسته‌بندی مرغ دلیل بر بدون آنتی‌بیوتیک بودن نیست و مهم عبارت بدون مصرف آنتی‌بیوتیک است، افزود: به منظور تأیید اصالت محصول و رعایت حقوق مصرف‌کننده بر روی بسته‌بندی مرغ کد رهگیری درج شده تا مصرف‌کنندگان این کد را به شماره ۳۰۰۰۸۹۰۳ ارسال کنند، اطلاعات زمان تولید، فارم تولید، کشتارگاه، تاریخ کشتار و خودروی حمل بهداشتی برای فرستنده ارسال می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرضا با بیان این‌که کد رهگیری بر روی همه بسته‌بندی‌های مرغ در کنار تاریخ تولید درج شده است، گفت: همشهریان باید به اطلاعات درج شده روی پلاستیک‌های مرغ مشتمل بر تاریخ تولید، کد رهگیری، بهترین زمان مصرف، نام و آدرس کشتارگاه دقت کنند.

وی با اشاره به تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در شهرضا، اذعان کرد: در شهرضا یک واحد مرغداری فعال تولیدکننده مرغ بدون آنتی‌بیوتیک است با تولید سالانه حدود ۳۰۰ تن مرغ که در کشتارگاه‌های مخصوص استان اصفهان کشتار و بسته‌بندی می‌شود و در شهرستان شهرضا و شهرستان‌های اطراف با برندهای مختلف توزیع می‌شود.

رئیس‌زاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این‌که شهرضا سالانه با تولید بیش از ۴۰۰ تن عسل، رتبه سوم تولید را در استان اصفهان به خود اختصاص داده است، بیان کرد: بیش از ۴۲۰ نفر در شهرستان شهرضا به تولید عسل اشتغال دارند.

وی با اشاره به وجود ۱۰ هزار و ۵۰۰ کندوی زنبور عسل در شهرضا، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۴ هزار کلنی مدرن و بقیه سنتی است و از هر کلنی به طور میانگین ۵ کیلو و ۴۰۰ گرم عسل تولید می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرضا با اشاره به مشکلات صنفی زنبورداران شهرضا، عنوان کرد: خشکسالی، کمبود واحدهای صنایع تبدیلی و بسته‌بندی، بیمه زنبور و محصول از مهمترین مشکلات زنبورداران شهرضا است.



نظر شما
ادامه