کد خبر: ۴۴۵۸۹
به مناسبت فرا رسیدن ۱۴ مهر:
امیر دریادار دوم «دکتر مصطفی مداح» معاون بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی ارتش ج.ا.ا در پیامی به مناسبت روز ملی دامپزشکی، این روز را به خانواده دامپزشکی کشور تبریک گفت ...

حکیم مهر: امیر دریادار دوم «دکتر مصطفی مداح» معاون بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیامی به مناسبت روز ملی دامپزشکی، این روز را به خانواده دامپزشکی کشور تبریک گفت.

به گزارش حکیم مهر، متن این پیام به شرح زیر است:

پیام تبریک چهاردهم مهرماه، روز ملی دامپزشکی

روز چهاردهم مهرماه – که در تقویم ملی کشور، روز دامپزشکی نام گرفته است- برای همکاران دامپزشک نظامی یادآور ایثارگری ها و فداکاری های دامپزشکان شجاع و پرافتخار نسل قبل در عرصه ی دفاع مقدس در تامین غذای سالم برای رزمندگان در قالب تیم های کنترل مواد غذایی، همچنین مبارزه با بیماری های قابل انتقال بین حیوان و انسان و نیز بیماری های منتقله از حشرات، بندپایان و حیوانات موذی همچون سالک – که روزگاری از مشکلات اساسی جبهه های نبرد به شمار می رفت- و اقدامات سالم سازی محیط در قالب تیم های طب پیشگیری است. به موارد فوق باید پشتیبانی از یگان های ارتش و رزمندگان از نظر رساندن سلاح و مهمات و آذوقه و آب و غیره توسط واحدهای اسب و استر ارتش در نقاط مرتفع، صعب العبور و کوهستانی را افزود؛ نقاطی که هیچ بالگرد و خودرویی را یارای دسترسی و پشتیبانی از آن نبود.

در عصر حاضر نیز همکاران جوان و نسل نوین دامپزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در تمامی عرصه های بهداشت نظامی و همچنین امور بهداشتی مرتبط با پرورش دام، طیور و آبزیان، آموزش های بهداشتی به گروه های مختلف شغلی در نیروهای مسلح، پژوهش در زمینه علوم بهداشتی و تغذیه ای، تدریس و تحقیق در آموزش علوم پایه و بهداشتی در دانشگاه های علوم پزشکی نیروهای مسلح، مدیریت آزمایشگاه های تشخیص طبی انسانی و در مجموع در حفظ و ارتقای سلامت رزمندگان در کنار و دوشادوش سایر رشته های بهداشتی و پزشکی مشغول خدمت هستند، که به ایشان خدا قوت و دست مریزاد می گویم.

به عنوان بخشی از وظایف محوله در زمان صلح بر طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز، امروزه از توان دامپزشکان نظامی در طرح های مردمیاری به روستاییان در زمینه ی پیشگیری و درمان بیماری های دامی و قابل انتقال از دام به انسان و همچنین سالم سازی محیط زیست ایشان، بهره ی فراوانی برده می شود.

خالی از لطف نیست که یادآور شویم در هنگام حوادث و بلایای طبیعی و غیر مترقبه همچون زلزله ی سرپل ذهاب کرمانشاه، دامپزشکان نظامی با ایثارگری فراوان، همگام و همدوش با سازمان دامپزشکی کشور، به درمان دام های مجروح و بازمانده از زلزله، تامین بهداشت و کنترل کیفی مواد غذایی اهدایی و توزیعی و نیز دفن بهداشتی اجساد دام ها و سمپاشی جایگاه های تخریب شده ی دام ها به منظور پیشگیری از گسترش بیماری های قابل انتقال از دام به انسان در منطقه پرداختند.

جا دارد که این روز را همچنین به خانواده های محترم این عزیزان که با حمایت های عاطفی، روانی و معنوی خود، شرایط را برای خدمات رسانی تخصصی هر چه بیشتر و بهتر ایشان در عرصه های مختلف علمی و اجرایی در یگان های نظامی فراهم می کنند، تبریک بگویم.

عرصه ی دامپزشکی کشور در راه خدمات رسانی تخصصی، شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران متعددی را تقدیم این مرز و بوم نموده است که یاد و خاطر همگی ایشان را گرامی می داریم و تلاش خواهیم کرد که رهروان خوبی برای ادامه ی مسیر بالنده ی ایشان باشیم.

همکاری و همدلی بین تمامی همکاران دامپزشک اعم از نظامی و غیر نظامی، در ارتقای بهداشت عمومی و مواد غذایی و نیز تامین پروتئین سالم با منشا دامی برای هموطنان، رمز موفقیت و پایداری این رشته در تمامی عرصه ها می باشد.

این جانب ضمن تبریک مجدد به همکاران، سلامتی و توفیق بیشتر ایشان را در تمامی شئون زندگی و به ویژه در مسیر خدمت رسانی به میهن عزیز اسلامی از درگاه پروردگار متعال و تحت فرماندهی فرمانده ی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای عزیز (مدظله العالی) خواستارم.

دریادار دوم پزشک مصطفی مداح

معاون بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی ارتش ج.ا. ایران


نظر شما
ادامه