کد خبر: ۴۴۵۰۳
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اصفهان گفت: ۱۳ کانون آلوده به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در اصفهان شناسایی شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر حمیدرضا امیری» ظهر سه شنبه در ششمین جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی اصفهان اظهار داشت: سه واحد خطرناک مرغداری داریم که نقش عمده ای در بروز بیماری و آنفلوانزای فوق حاد دارند که بدنبال تعطیل کردن آنها هستیم.

وی بیان داشت: برخی از مکان‌های غیرمجازی که به دستور مقام قضایی پلمب می‌شود، به دلیل نظارت ناکافی دوباره آغاز به کار می‌کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اصفهان تصریح کرد: ۱۳ کانون آلوده به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان شناسایی شد که عمده این کانون ها در شهرستان نجف آباد و فلاورجان بود که در مجموع یک میلیون جوجه بر اثر آن معدوم شد.

وی با بیان اینکه گزارشی مبنی بر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان اصفهان گزارش نشده است، ادامه داد: برای مقابله با این بیماری آموزش‌های جدید به بهره‌برداران مرغ تخم‌گذار و شرکت‌های خاص مانند سیمرغ ارائه شده است.

امیری با ممنوع اعلام کردن جابه جایی کود مرغی در استان اصفهان، گفت: برای مقابله با جابه‌جایی فرآورده‌های مرغی آلوده نیاز به همکاری پلیس راه، راهور بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و شوراهای روستایی داریم.

وی تصریح کرد: در حوزه پست‌های قرنطینه‌ای اکنون هیچ مصوبه‌ محدود کننده نداریم و وضعیت مطلوبی داریم و می‌توانیم بیماری را کنترل کنیم.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اصفهان گفت: در زمستان سال گذشته و ابتدای سال جاری مکان‌های انتقال آنفلوانزای فوق حاد تخلیه شد و نسبت به ضدعفونی محل و معدوم‌سازی مکان‌ها اقدام شد و با پلمپ کردن این مکان‌ها پاکسازی کانون‌های بیماری‌زا انجام شد.

 
 
نظر شما
ادامه