کد خبر: ۴۴۴۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر



معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی اعلام کرد: عدم اطلاع رسانی وقوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان پیگرد قضایی دارد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «دکتر محمد رشتی باف» با اعلام این مطلب افزود: با توجه به اهمیت موضوع پیشگیری از وقوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بر اساس هماهنگی انجام شده، عدم اعلام وقوع بیماری توسط تولیدکنندگان یا دامپزشکان این واحدها، پیگیری قضایی را به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: انجام و تشدید اقدامات امنیت زیستی توسط مرغداران به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری در گله‌ها و مراکز تولید و پرورش ضروری است.

رشتی باف در این باره به مرغداران اعلام داشت؛ طیور خود را از مناطقی که عمدتا به وسیله پرندگان مهاجر مورد استفاده قرار می‌گیرند، دور نگه دارند و هیچ نوع امکاناتی را که جذب کننده پرندگان مهاجر و وحشی باشد را در فارم خود استفاده ننمایند.

وی یادآور شد: افراد و تجهیزاتی را که به فارم تولید و پرورش مرغداران دسترسی دارند بایستی محدود شوند و سیستم ضد عفونی تجهیزات و فارم خود را همیشه کارا و به روز نگهدارند.

رشتی باف خاطرنشان ساخت: ضروری است مرغداران از ورود پرندگان جدید به مزرعه پرورش با سابقه بیماری نامشخص و بدون پرونده بهداشتی خودداری کنند و از خرید پولت ، دان و سایر نهاده‌های طیور از سایر استان‌ها بدون اخذ مجوز از این اداره کل دامپزشکی تا اطلاع ثانوی پرهیز نمایند.

وی اظهار داشت: مرغداران بایستی هرگونه بیماری و تلفات را سریعا به مقامات رسمی دامپزشکی گزارش دهند و دقت نمایند تا سیستم امحاء مناسب و براساس موازین بهداشتی را برای کود و لاشه‌های پرندگان مرده در فارم خود بکار بگیرند.

یادآور می‌گردد سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۰۱۵۱۲ آماده دریافت گزارش‌های مرغداران و تمامی دامپزشکان شاغل در این واحدها در این ارتباط می‌باشد.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
0
0
اینام ک فقط بلدن همه چی رو بندازن گردن ما دامپزشکا.نخیرم دکترجان دامپزشکی کلا از پایه خرابه خصوصا قوانینش
نظر شما
ادامه