کد خبر: ۴۴۴۳۵
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
مروری بر زندگی ۱۰ تن از مشهورترین دامپزشکان جهان:
در این گزارش که توسط دکتر Patty Khuly تهیه شده است، با چند تن از مشهورترین و شناخته شده ترین دامپزشکان جهان آشنا می‌شوید ...
 

با ۱۰ دامپزشک تاریخ ساز آشنا شوید

 

 ۱. Bernhard Lauritz Frederik Bang  ( 1848-1932):

 

این دامپزشک دانمارکی در سال ۱۸۹۷ بروسلا ابورتوس را کشف کرد. این باسیل، پس از کشف «باسیل بنگ» (Bang’s bacillus ) نامیده شد که عامل بیماری بسیار مسری تب مالت است و در گاو با سقط و در انسان با تب مواج مشخص می‌شود. به دلیل کمک‌های بی‌شائبه او به علم دامپزشکی، یک دکترای افتخاری هم از طرف کالج دامپزشکی اوترخت در سال ۱۹۲۱ به وی اعطا شد. او همچنین روی کنترل سل در گاو، واکسیناسیون آبله و بیماری باسیلری حیوانات نیز کار کرده است.

 

 ۲. Louis J. Camuti  (1893-1981):

 

وی اولین دامپزشکی است که تمام زندگی کاری خود را وقف گربه‌ها کرد. او در سال‌های ۳۳-۱۹۳۲ در دوره تخصصی شروع به تحصیل کرد و ۶۰ سال در نیویورک به شغل دامپزشکی اشتغال داشت. او دو کتاب نوشت: کتاب All My Patients Are Under The Bed: Memoirs of a Cat Doctor و کتاب Park Avenue Vet.
وی تا سن ۸۷ سالگی که چشم از جهان فرو بست، هنوز هم کار دامپزشکی مشغول بود. تعدادی از گربه‌های سلبریتی دنیا از بیماران ثابت او بودند. بخش سلامت گربه‌سانان مستقر در کالج دامپزشکی دانشگاه کرنل به افتخار او هنوز هم به رایگان پذیرای بیماران و دوستان قدیمی این دامپزشک است.

 

 ۳. Robert Cook :

 

وی دامپزشک برجسته‌ای خصوصاً در فیلد اسب است. عمده توجه او بر بیماری‌های حفره دهانی، گوش، بینی و گلوی اسب متمرکز بود که مقاله‌های متعددی هم منتشر کرد. او در سال ۱۹۹۷ با Edward Allan Buck ، مخترع نوعی افسار بنام Bitless Bridle ملاقات کرد. کوک پس از آن به مطالعه بیشتر این افسار پرداخت و براساس آخرین مطالعات وی، استفاده از این نوع افسار منجر به بروز بسیاری از ناهنجاری‌های رفتاری و بیماری‌ها در اسب می‌شود که هم اسب و هم اسب‌سوار را در معرض خطر قرار می‌دهد.

 

 ۴. Harry Cooper:

 

دکتر کوپر دامپزشک استرالیایی مطرحی است که در تلویزیون هم برنامه‌های متعددی دارد. او در حال حاضر بعنوان دادستان مدعی‌العموم رفاه حیوانات نیز فعال است. او با عنوان «دامپزشک مورد علاقه سراسر استرالیا» در تمام این قاره شناخته شده است.

 

 ۵. Luke Gamble :

 

ستاره مجموعه مستندی است که روایت‌گر سفرهای او به دور دنیا برای کمک به حیوانات نیازمند است. او که اصلیت انگلیسی دارد، دارای کمربند مشکی کاراته هم هست و در سال ۲۰۱۰ به جهت کمک‌های شایان توجه به رفاه حیوانات همراه، موفق به دریافت انجمن دامپزشکی حیوانات کوچک بریتانیا شد. او به مدت یک دهه مدیرعامل Worldwide Veterinary Services (WVS ) هم بود.

 

 ۶. Buster Lloyd-Jones  ( 1914-1980):

 

باستر در طول جنگ جهانی دوم از حیوانات بیمار، مجروح و رهاشده مراقبت می‌کرد. او مردی مهربان با شور و حالی منحصر به فرد برای حیوانات بود. در سال ۱۹۵۱ او پناهگاهی برای حیوانات در خانه خود بنا کرد که محصولات گیاهی مورد نیاز آنها را رأسا تولید می‌کرد. از او یک اتوبیوگرافی و یک داستان دنباله‌دار بجا مانده است.

 

 ۷. Emma Milne :

 

این دامپزشک بریتانیایی زمانی از ۵ کالج دامپزشکی برای ادامه تحصیل در این رشته پاسخ رد شنید. سپس با عنوان انترن مشغول به کار شد و مجددا اقدام کرد تا نهایتا پذیرفته شد. او مدت کوتاهی پس از فارغ التحصیلی در یک شوی تلویزیونی با عنوان Vets in Practice در شبکه بی بی سی مشغول به فعالیت شد. او از مخالفین سرسخت شکار است.

 

 ۸. Elmo Shropshire :

 

او اثبات کرد که ممکن است با دامپزشک شدن ثروتمند نشوید، اما می توانید آهنگی بسازید که در همه جا شنیده شود! او پس از فارغ‌التحصیلی به کالیفرنیا رفت و یک بیمارستان حیوانات افتتاح کرد، دونده قوی شد و با گروه موسیقی خود به کار ادامه داد. المو با یک سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار دلاری موفق شد آلبوم و ویدئوی خود را تولید کند و در عوض به یک میلیونر با ثروتی ۵ برابر تبدیل شود.

 

 ۹. Simon Fraser Tolmie  ( 1867-1937):

 

دکتر تولمی یک کشاورز، سیاستمدار، بیست و یکمین فرماندار ایالت بریتیش کلمبیا (واقع در کشور کانادا) و یک دامپزشک بود. سیاست یکی از علاقمندی‌های اوست و مدتی طولانی است در این بخش فعال است.

 

 ۱۰. Debbye Turner:

 

این دامپزشک آمریکایی مجری برنامه‌های متعدد تلویزیونی است. او در ساخت برنامه‌های تلویزیونی برای حیوانات دخیل بوده و با سلبریتی‌های مختلف در مورد حیوانات خانگی آنها گفتگو نموده است.

 

نویسنده: Dr. Patty Khuly

منبع: petmd

 
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
2
13
تیتر رو اصلاح کنید. دامپزشکان مشهور مناسب‌تر هست. بجز مورد اول بقیه تاریخ ساز نبودند. دامپزشکان تاریخ ساز در علم فارماکولوژی، بیهوشی، میکروبیولوژی دست به کارهای بزرگ علمی و ماندگار زدند.
حسن حیدریه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
9
2
جز آشغال نوشتن چیزی نداشت 10 مالیاتی تاریخ دامپزشکی
.....پزشک
|
Luxembourg
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
11
0
نام سردار معروف جمهوری اسلامی که به حق هم تاریخ ساز بودند در دفاع مقدس از قلم انداخته اید
جناب دکتر سردار فیروزآبادی
بینام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
10
2
چقدر تاریخ ساز واقعا !!
کارشناس سازمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
4
4
ایکاش بجای کپی پیست کردن مطلب ،واقعا از دامپزشکان تاریخ ساز و یا لااقل از دامپزشکان مطرح کشورمان همچون مرحوم دکتر میرشمسی و دیگر بزرگان می نوشتید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
5
2
ایراد نداره نام بعضی از مدیران سازمان هم از قلم افتاده است
ناشناس
|
Hong Kong
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
4
1
جز اولی، از این نابغه ها خودمان درحد وفور داریم. اگه کم دارن صادر کنیم.
تانیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
2
7
از اطلاعات شما سپاسگذارم
من به حقوق حیوانات احترام می گذارم
رزیدنت میکروبیولوژی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
1
10
دکتر چارلز دوهرتی برنده جایزه نوبل پزشکی در سال ۱۹۹۶ دامپزشک و متخصص ایمونولوژی بودند.
دکتر سالمون کاشف باکتری سالمونلا دامپزشک بودند.
از همه مهمتر دکتر کامیل گرین کاشف واکسن ب ث ژ دامپزشک بودند.
نام این سه دانشمند بزرگ که دامپزشک و متخصصین تراز اول علمی بودند در لیست نبود
حامی حیوانات
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
0
2
حیوانات جزو حیات ما هستند
نظر شما
ادامه