کد خبر: ۴۴۴۲۵
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
یادداشت دانشیار دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران درباره اظهارات دکتر قمصری:
«دکتر ناصر علیدادی» افزود: دکتر دامپزشک عملاً نمی‌تواند با خود یک داروخانه متنوع سیار، آن هم به مقدار کافی داشته باشد و درگیر مشکلات مالی ناشی از رکود سرمایه ناچیز خود شود ...
 

حکیم مهر: در پی اظهار نظر «دکتر سید مهدی قمصری» استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران مبنی بر ضرورت حذف داروخانه های دامپزشکی در گفت‌وگو با حکیم مهر، «دکتر ناصر علیدادی» دانشیار دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران نیز در یادداشتی به این گفت‌وگو واکنش نشان داد.

به گزارش حکیم مهر، متن این یادداشت به شرح زیر است:

«این نقطه نظر جناب آقای دکتر قمصری بسیار قابل استفاده است که حداقل در زمینه های دام های بزرگ، دارو را به هیچ وجه در اختیار دامدار قرار نداد و البته این به نظر اینجانب منافاتی با فعالیت داروخانه ها ندارد! زیرا دکتر دامپزشک عملا نمی تواند با خود یک داروخانه متنوع سیار آن هم به مقدار کافی داشته باشد و درگیر مشکلات مالی ناشی از رکود سرمایه ناچیز خود شود!

از طرف دیگر این موضوع اساسی مطرح است که کلینیسین ها در نهایت داروهای مورد نیاز را از کجا باید تهیه کنند؟؟!

همه ما کلینیسین ها این تلخی شدید را از عمق جان لمس کرده ایم که کارگران، مهندسین دامپروری یا هر فرد غیرمجاز دیگر وقتی چند بار با ما کار کردند و به اصطلاح در مورد بیماری های مهم طرز کار و سررشته را از چند دکتر دامپزشک به شکل آزمایش و خطا فرا گرفتند، به راحتی با توجه به اینکه به داروهای دامپزشکی نیز دسترسی دارند پس از مدتی عذر دکتر را می خواهند و خود را با وقاحت تمام برتر از دکتران دامپزشک می پندارند!
اینجاست که شاید بتوان با عنایت به مقوله جهانی بهداشت واحد (One Health)، وزارت بهداشت را به دلیل مخاطرات بهداشتی این روند نامیمون برای سلامت و بهداشت مردم، حساس و وارد میدان تعقیب قضایی درمانگران غیرمجاز کرد، زیرا اساسا برای وزارت جهاد کشاورزی مسائل بهداشتی اولویت ندارد.

به هر حال اگر از این پی به موجب قانون سازمان و نظام دامپزشکی مصرانه کلیه مراحل برخورد بیماری را اعم از تشخیص، تصمیم گیری، درمان و کوچکترین تجویز داروی دامپزشکی را فقط و فقط بر عهده تیم های تشخیص و درمان دامپزشکی مشتمل بر کلینیسین، آزمایشگاه، داروخانه دامپزشکی، کارشناس و تکنیسین دامپزشکی واگذار کنند و از هر گونه دخالت دامداران ممانعت کنند، از یک طرف سلامت مردم تضمین می شود و از طرف دیگر فرصت های شغلی موجود دامپزشکان چند برابر خواهد شد و از طرف دیگر منازعه موجود بین داروخانه داران و کلینیسین ها به شکل ریشه ای برطرف شده و به یک همکاری صنفی و حرفه ای مثبت مبدل خواهد شد. انشاء الله!»

 
 
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
داروخونه چی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
0
1
سلام و عرض ارادت خدمت استاد بزرگوار و بزرگمنش جناب آقای دکتر علیدادی.واقعا نظر شما به واقعیت کاری نزدیکتره.بنده بعنوان داروخونه دار خیلی وقتا دارو در اختیار دامدار نمی ذارم تا حداقل همکار کلینیسینم نیز ویزیت و بهره کاری خودشو داشته باشه و هم وجهه کاریمون حفظ بشه.در ثانی وقتی داروخونه دار دارو از بابت درمان دام ویزیت نشده قرار میده علاوه از احتمال خطای تشخیصی و شاکی شدن دامدار از بابت عدم درمان و عدم مراجعه بعدی،دامدار توقع داره فارماکولوژی و دلیل تجویز رو براش تشریح کنی!که این برای چیه و اینو چرا دادی!!
تازه باید با دامدار کلی سر و کله بزنی تا آقا راضی شه دامش ویزیت بشه آخر سرم بهت میگه فلان داروخونه چی از دامپزشکی هیچی حالیش نیست!اون یکی داروخونه تا علامتشو میگی سریع داروشو میفهمه!!
استاد علیدادی از اساتید بااخلاق و با وجدان دامپزشکی هستند که متاسفانه دانشگاه اورمیه قدرشو ندونستند ایشونم سالها قبل رفتن تهران. آرزوی سلامت و توفیق برای تمام تلاشگران بی ادعای حرفه مظلوم دامپزشکی دارم.
کلنیسین
|
United States of America
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
0
0
به نظر من این طرح ها و نظرها یک طرفه به قاضی رفتنه انگار پیش فرض اینه که دکتر داروخونه دامپزشک نیست اگر قرار باشه که دارو به کلنیسن بدن خب باید کلنیک هم به داروخونه دار بدن و این یعنی فاجعه و رقابت بسیار شدید با میزان دام و محدود و چند برابر شدن هزینه های هر دو طرف
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
0
0
شما پول بده مستقیم از شرکتا وکارخونشم میتونی تهیه کنی چه برسه داروخونه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
0
0
بهترین کار اینه که هردوکارو باهم به دامپزشک بدن هم دارو هم ویزیت
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
0
0
جالبه ک تو متن نوشته تشخیص و درمان بر عهده کارشناسان و تکنسین ها نیز هس واقعا ک
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
0
0
ایراد از داروخانه هاس.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
0
0
من به عنوان کلنیسین چند سال در منطقه محروم کار کرده م فرهنگ سازی باید بشه تا دامدار برای درمان به دامپزشک مراجعه کنه الان اکثر دامداری های بزرگ دامپزشک دارن و بعضی هاشون چندتا اکثر دامداری های نزدیک تهران اصفهان قزوین از چند متخصص مختلف مثل مامایی و جراحی و داخلی استفاده می کنن پس در این زمینه مشکلی نیست مشکل در دامداریهای کوچک وجود داره که با بگیر و ببند درست نمیشه باید فرهنگ سازی بشه که اداره جات دامپزشکی و جهاد تقریبا هیچ کاری در این زمینه انجام ندادن تا بحال بخاطر فقر فرهنگیه که اون دامدار خود درمانی یا کارگر درمانی یا تکنسین درمانی میکنه و دوم بحث هزینه س که اینجا هم هیچ راهکاری ارایه نشده و مشوقی برای مراجعه به کلنیک به دامدار ارایه نشده اگه در این دو زمینه کار بشه مشکل قابل حله وگرنه الان همه دامدارهای خرده پا یاد گرفته ن برای انواع بیماریها از داروخانه انسانی سفتریاکسون بگیرن بزنن
دکتر نیما تک پسر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
0
0
جالب اینجاست با تزریق یک سی سی آسپرومازین کیس ما سریعا حالش خوب شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
0
0
دکتر نیما تک پسر....
فضای کلاس اسپاسمودیک شد.... منیزیوم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
0
احسنت
نظر شما
ادامه