کد خبر: ۴۴۳۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر



رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان این که تهدید سایبری در شرایط جاری یکی از موضوعات مهم کشور است، گفت : دشمن تا اندازه زیادی بر موضوع سایبری متمرکز شده است تا از فضای مجازی نهایت استفاده را ببرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «سردار غلامرضا جلالی» در جلسه شورای پدافند غیر عامل اصفهان در سالن اجتماعات استانداری، افزود : مرکز ملی فضای مجازی طی پنج جلسه به صورت منظم بر موضوع سایبری در سطح ملی رسیدگی کرده است.

وی اظهارداشت : اگر نرم افزار مخربی بر روی سیستمی نصب شود همزمان یک بدافزار یا یک سنسور بر روی آن سیستم قرار می گیرد که از آن به بعد این سیستم در اختیار آن فرد قرار می گیرد از این رو کلاس‌هایی برای مدیران در نظر گرفته شده که دریابند تا چه اندازه حوزه سایبری آسیب پذیر است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در خصوص آزمایشگاه بیولوژیک بیان کرد: متاسفانه آزمایشگاه بیولوژیک تا سطح 2 در حوزه‌های دامی و انسانی محدود شده است و به دلایل استعماری دسترسی پزشکی به سطوح سه و چهار بسته شده است.

وی اضافه کرد : حدود چهار سال است که برنامه آزمایشگاه بیولوژیک سطح سه را در برنامه وزارت بهداشت و وزارت جهاد کشاورزی در بخش دامپزشکی داشتیم و حتی به وزارت کشاورزی اعتبارات لازم را پرداخت کردیم اما اکنون این طرح متوقف شده است و اگر اصفهان آمادگی لازم برای راه اندازی آزمایشگاه سطح سه دامپزشکی را داشته باشد ما در این راستا کمک‌های لازم را انجام خواهیم داد.

به گفته وی ما در وزارت دفاع آزمایشگاه سطح سه سیار انسانی و دامی به صورت پایدار احداث کردیم که ایمنی آن مورد تایید قرار گرفته و قابل استفاده است.

جلالی ادامه داد : اولویت جدی آمادگی مقابله با حوادث شیمیایی است که آمادگی داریم اقدامات لازم را در این زمینه فراهم آوریم از این رو اطلاعات زیر ساختی و طرح های لازم را آماده کردیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان کرد: به صوررت کلی با شرایط موجود، آمریکایی‌ها برنامه‌هایی علیه ایران پیش‌بینی کردند که کلیات آن را رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌ها مختلف بیان کردند.

وی اضافه کرد : تاکنون نوع تسلط و کنترل شبکه‌های اجتماعی در کشور در حد کفایت نبوده و تلاش می‌شود تا شبکه‌های اجتماعی بومی شود و در وضع موجود یکی از بزرگترین تهدیدها مبتنی بر هدایت افکار عمومی شرایط اجتماعی در اختیار دشمن است.

وی تصریح کرد: تا زمانی که اطلاعات جزئی و دقیق از شبکه های اجتماعی در دست نداریم این شبکه ها برای ما تهدیدزا هستند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور اضافه کرد : برنامه ویژه‌ای را مرکز فضای مجازی به سازمان پدافند غیرعامل واگذار کرده است که آن انجام رزمایش پدافند سایبری در شرایط قطع احتمالی اینترنت و یا توسعه احتمالی تحریم ها در حوزه سایبری است که این موضوع در سطح استانی دنبال می‌شود به گونه ای که فعالیت‌های جاری و ضروری دستگاه‌های اجرایی منوط به اتصال اینترنت نباشد.

وی افزود: حدود یک ماه و نیم است که آماده سازی‌های لازم برای اجرای رزمایش صورت گرفته است و اولویت های نخست ما در این خصوص بانک‌ها هستند و با مدیران عامل بانک‌ها جلساتی داشتیم و هفته آینده این اقدام از بانک مرکزی آغاز می‌شود.

جلالی با اشاره به طرح های سایبری گفت: طرح پاسخ به حوادث اضطراری سایبری، طرح تداوم کارکرد در شرایط سایبری، طرح پشتیبان‌گیری در حوزه سایبری از جمله طرح‌های سایبری است که اجرا می‌شود.

پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی است و به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌شود که به جنگ افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی وغیر نظامی و تلفات انسانی جلوگیری نموده یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
0
0
استاد سردار گرام
در استان خراسان رضوی ازمایشگاه level3 سالهاست ساخته شده و اماده بهره برداری است فقط مشکل استارت اولیه دارد اگر مرد کاری بسمه ....
نظر شما
ادامه